Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi router met gast toegang afgezonderd van huidige netwerk

Pagina: 1
Acties:

• dentinox
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-12-2024
Kan iemand mij enigzins adviseren over een wlan router die mijn netwerk uitbreid naar draadloos

Situatie als volgt.

Mijn servertje hangt aan een DSL modem van kpn met 1 ethernet poort. Nu wil ik draadloos internet bieden aan de gasten.
Wat ik niet wil is dat als men op wifi zit, ze toegang hebben op de server en dus hetzelfde ip etc krijgen.
Omdat de server de DHCP uitgeeft ipv de DSL router, denk ik bridge mode te gebruiken.

Iemand een advies. Ik zag de asus ac66 al staan, maar kan niet helemaal ontdekken of die dit ondersteund wat ik wil

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-11 15:54
Ik denk dat je moet kijken naar verschillende VLAN's, hiermee krijg je die mogelijkheid.

Ik kan zo ook niet vinden of de ASUS ac66 dit ondersteund.

[ Voor 26% gewijzigd door ExploitSolo op 16-07-2014 09:01 ]

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:50
kijk eens naar de UniFi oplossingen van Ubiquity.
Mooie producten en mogelijkheid tot gescheiden netwerken.
Kan in je bestaande netwerk en je gasten netwerk is (ondanks gelijk IP) afgezonderd van je live (wireless)netwerk

http://www.ubnt.com/

Bla Bla Bla

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:34
Waarom niet gewoon je router aan het modem zetten en je server goed afschermen. Lijkt mij de makkelijkste methode.

• dentinox
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-12-2024
De server afscherming wil ik eigenlijk via een aparte ip reeks.
Zou het minder leuk vinden als ze op de één of andere manier op mijn data kunnen.
Zie het een beetje als het idee met zo een ziggo hotspot modem.
Dat was eigenlijk het idee, alleen moet de router wel DHCP van de server kunnen accepteren.

Nu is de situatie
DSL modem -> (DHCP) server 2011 -> switch -> systemen.

Ik had gedacht tussen die switch een router te plakken met een andere IP reeks. Dat hij wel op internet kan, maar niet op het netwerk.