Microfoon USB Board Galaxy Note

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-10 16:14
Probleem:
Galaxy note laad slecht op connector maakt slecht contact.

Oplossing:
USB Board besteld en vervangen.

Probleem :( :
Nu werkt het laden perfect maar de microfoon niet. Die volgens mij op dezelfde print zit.
Wissel ik hem weer om werkt de microfoon perfect ( maar USB laden niet natuurlijk )

Afbeeldingslocatie: http://www.remcoinc.nl/tweakers/Telefoon.jpg

Grote Foto

Blijkt dat er bij het vervangingsonderdeel een chipje ( diode? ) ontbreekt. De soldeerpuntjes zitten er wel.

Op de website van de winkel ( en ook bij andere winkels ) staat deze wel afgebeeld.

Is dit de rede dat de microfoon het niet doet? Lijkt mij namelijk van wel aangezien de verder hetzelfde zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door RemcoINC08 op 15-07-2014 23:20 ]

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:40

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Zou kunnen, ik zou gewoon naar de winkel terug gaan om een ander onder garantie te krijgen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
Ja ik heb ze ook al gemaild met het verhaal en de foto. Maar vroeg me af of mijn denkwijze goed was.
De microfoon zit trouwens aan de achterkant die zit er wel op.

Dacht dat iemand misschien het deeltje herkende en mij kon vertellen van nee zonder dat werkt het niet.

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-10 14:44

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Het zou inderdaad kunnen dat het door de missende diode komt, wat memphis zegt gewoon via garantie omruilen bij de winkel waar je 'm gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
Oke duidelijk. Bedankt voor het meedenken en ik post voor de volledigheid de afloop nog even.

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:52

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Lijkt me geen diode eerder een weerstandje ofzo, ik zou zeggen meet eens :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
Damic schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 19:19:
Lijkt me geen diode eerder een weerstandje ofzo, ik zou zeggen meet eens :)
Je hebt gelijk :P op deze site staat inderdaad dat het een weerstand is en dat als de microfoon niet werkt je deze moet checken.

Inmiddels contact gehad met de webwinkel. Ze verkochten deze printjes dagelijks en nog nooit klachten. 8)7
Hij heeft vandaag een nieuwe gestuurd ook zonder weerstandje maar goed. Ik geloof er niet in, helemaal niet na het raadplegen van die site.

Anders gaan ze retour er staat op de site nog bij er hoeft niet gesoldeerd te worden haha.

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Daar staat dat het een "capacitor" oftewel een condensator is, maar ook dat is ongewoon in die blauwe kleur. Het lijkt me eerder een thermistor ofzoiets. Hoe dan ook, solderen of terugsturen dus.

Typische reactie van die webwinkel, gister ook zo'n reactie gehad van een andere winkel. Ook al geven ze geld terug of sturen een nieuw produkt, het is de bewoording. Ze geven je het gevoel dat jij de enige bent die ooit heeft geklaagd en dat je eigenlijk maar een zeurpiet bent. Het ligt aan jou natuurlijk, maar ze zijn wel zo coulant om je tegemoet te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
Nou geloof het of niet, het nieuwe boardje wat ze opgestuurd hebben, dus ook zonder die condensator, werkt perfect. De microfoon werkt, en er kan weer opgeladen worden. Er zijn dus blijkbaar van rev 1.0 twee versies en met een een zonder condensator. In ieder geval werkt de telefoon weer goed.

Asus G501

Pagina: 1