Ik heb laatst een R9 290 gekocht om mee te gamen en ik was er zeer tevreden mee. Nu zijn we een paar maanden verder en heb ik besloten om hem aan mijn broertje te verkopen omdat het voor mij iets te veel is voor mijn gebruik.
We hebben eerst een nieuwe voeding aangesloten omdat de kaart meer nodig heeft dan zijn huidige rig kan leveren. Met zijn ouder grafische kaart werkt alles zoals normaal. Daarom hebben we nu de nieuwe grafische kaart aangesloten, maar de PC boot niet meer. Alle fans en lampjes gaan gewoon aan en de HDD gaat zo te horen ook gewoon aan, maar er komt geen signaal naar de monitor.
Na wat op internet rond gekeken te hebben, hebben we de volgende dingen geprobeerd:
CPU: AMD Phenom II X4 970 Black Box
Motherboard: ASRock 870 Extreme3 R2.0
Oude videokaart: Club3D Radeon HD6950
Nieuwe videokaart: Asus Radeon R9 290
PSU: Corsair CX500
Ram: Kingston 2x4GB DDR3
Opslag: 1TB 3.5" Samsung Harddisk
Hij draait Windows 7 en ik Ubuntu 12.04 LTS.
We hebben eerst een nieuwe voeding aangesloten omdat de kaart meer nodig heeft dan zijn huidige rig kan leveren. Met zijn ouder grafische kaart werkt alles zoals normaal. Daarom hebben we nu de nieuwe grafische kaart aangesloten, maar de PC boot niet meer. Alle fans en lampjes gaan gewoon aan en de HDD gaat zo te horen ook gewoon aan, maar er komt geen signaal naar de monitor.
Na wat op internet rond gekeken te hebben, hebben we de volgende dingen geprobeerd:
- Ram verwisseld
- Twee voedingen aan elkaar gezet met Add2Psu
- Allebei de grafische kaarten in alle PCI-E slots
- Grafische kaart op mijn pc getest, werkt goed
- Zijn ouder grafische kaart op zijn pc getest, werkt ook goed
CPU: AMD Phenom II X4 970 Black Box
Motherboard: ASRock 870 Extreme3 R2.0
Oude videokaart: Club3D Radeon HD6950
Nieuwe videokaart: Asus Radeon R9 290
PSU: Corsair CX500
Ram: Kingston 2x4GB DDR3
Opslag: 1TB 3.5" Samsung Harddisk
Hij draait Windows 7 en ik Ubuntu 12.04 LTS.