Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asianware
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-05-2022
Ik heb laatst een R9 290 gekocht om mee te gamen en ik was er zeer tevreden mee. Nu zijn we een paar maanden verder en heb ik besloten om hem aan mijn broertje te verkopen omdat het voor mij iets te veel is voor mijn gebruik.

We hebben eerst een nieuwe voeding aangesloten omdat de kaart meer nodig heeft dan zijn huidige rig kan leveren. Met zijn ouder grafische kaart werkt alles zoals normaal. Daarom hebben we nu de nieuwe grafische kaart aangesloten, maar de PC boot niet meer. Alle fans en lampjes gaan gewoon aan en de HDD gaat zo te horen ook gewoon aan, maar er komt geen signaal naar de monitor.

Na wat op internet rond gekeken te hebben, hebben we de volgende dingen geprobeerd:
  • Ram verwisseld
  • Twee voedingen aan elkaar gezet met Add2Psu
  • Allebei de grafische kaarten in alle PCI-E slots
  • Grafische kaart op mijn pc getest, werkt goed
  • Zijn ouder grafische kaart op zijn pc getest, werkt ook goed
Specs
CPU: AMD Phenom II X4 970 Black Box
Motherboard: ASRock 870 Extreme3 R2.0
Oude videokaart: Club3D Radeon HD6950
Nieuwe videokaart: Asus Radeon R9 290
PSU: Corsair CX500
Ram: Kingston 2x4GB DDR3
Opslag: 1TB 3.5" Samsung Harddisk

Hij draait Windows 7 en ik Ubuntu 12.04 LTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-07 17:42
Kan het zijn dat zijn PCI-e poorten niet snel genoeg zijn/incompatible zijn (lees: te oud moederbord?)
Want zijn dit jouw specs of die van hem ?

[ Voor 17% gewijzigd door CuBras op 15-07-2014 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asianware
CuBras schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 22:38:
Kan het zijn dat zijn PCI-e poorten niet snel genoeg zijn/incompatible zijn (lees: te oud moederbord?)
Want zijn dit jouw specs of die van hem ?
Dit zijn zijn specs, het moederbord ondersteund de videokaart wel voor zover ik weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
Via de volgende link ook iemand die problemen had met booten met een R9 290 (wel een X versie).
http://www.tomshardware.c...-causing-system-boot.html

Als ik het zo lees ..
Had hij zijn pc op een andere scherm aangesloten. Misschien het proberen waard?
Anders misschien even de bios resetten door de CMOS te verwijderen ..

Zijn alle drivers van de andere kaart verwijderd? Misschien dat die conflicten met elkaar hebben?

[ Voor 24% gewijzigd door CuBras op 15-07-2014 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asianware
CuBras schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 22:45:
Via de volgende link ook iemand die problemen had met booten met een R9 290 (wel een X versie).
http://www.tomshardware.c...-causing-system-boot.html

Als ik het zo lees ..
Had hij zijn pc op een andere scherm aangesloten. Misschien het proberen waard?
Anders misschien even de bios resetten door de CMOS te verwijderen ..

Zijn alle drivers van de andere kaart verwijderd? Misschien dat die conflicten met elkaar hebben?
Ik ben vergeten te vermelden dat ik de CMOS batterij al verwijderd had. Ook hebben we 2 schermen geprobeerd met 2 verschillende DVI kabels. De schermen zijn wel identiek en ik heb geen andere monitoren.

Ik zal de drivers van de andere kaart proberen te verwijderen om te kijken of dat wel werkt 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door asianware op 15-07-2014 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 16:35
Eventueel even kijken of er een bios update beschikbaar is.
En misschien eens even booten met een live cd om os errors uit te sluiten.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
In deze thread: http://forums.amd.com/gam...FTVAR_FORUMVIEWTMP=Linear

Wordt op pagina 4 en 5 gesproken over het uitschakelen van je internge GPU.

Ook werd er gesproken om de DVI poort te testen/ te gebruiken .. en inderdaad driver updates te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asianware
CuBras schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 22:56:

Ook werd er gesproken om de DVI poort te testen/ te gebruiken .. en inderdaad driver updates te doen.
back2basic schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 22:55:
Eventueel even kijken of er een bios update beschikbaar is.
En misschien eens even booten met een live cd om os errors uit te sluiten.
Ik heb net de bios geupdated en de oude drivers verwijderd, maar geen effect. Ik heb nog gezocht naar een interne GPU, maar ik denk dat ik die niet heb omdat er niks over vermeld staat en ik kon de opties in de bios ook niet vinden. Als niemand verder ideeën heeft ga ik morgen proberen om met een live cd te booten... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-07 14:53

MrMonkE

★ EXTRA ★

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:28
Zou iig niet aan het moederbord moeten liggen, heb zelf hetzelfde moederbord (hoewel R1.0) met 4 r9 290s erop en dat werkt zonder problemen... Wel even bios updaten naar nieuwste versie, zoals hier al gemeld...

Krijg je ook geen beeld van bios etc? in dat geval zal een live cd ook weinig uithalen lijkt me...

Succes ermee iig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-07 16:51

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

CuBras schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 22:56:

Die lijn cpus heeft geen interne gpu :p.

Hoe lang heb je de bios batterij eruit gehad? Minimaal 30 seconden is aan te raden.
Probeer eens de voeding van jouw pc? Het kan zijn dat de voeding van je broertje de piekstroom niet aankan (hoe raar dit ook mag zijn).

Voedingen aan elkaar zetten is volgens mij niet echt aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asianware
Die lijn cpus heeft geen interne gpu :p.

Hoe lang heb je de bios batterij eruit gehad? Minimaal 30 seconden is aan te raden.
Probeer eens de voeding van jouw pc? Het kan zijn dat de voeding van je broertje de piekstroom niet aankan (hoe raar dit ook mag zijn).

Voedingen aan elkaar zetten is volgens mij niet echt aan te raden.
We hebben idd mijn voeding al geprobeerd. CMOS batterij heb ik er 30 minuten uit gehaald dus dat zal zeker voldoende zijn ;)

De twee voedingen aan elkaar zetten geeft geen problemen, werkt bij mij gewoon goed.

Ik zal de beta bios aangeraden door MrMonkE eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:07
Heb je al eens geprobeerd de drivers volledig te deinstalleren, alvorens je de nieuwe GPU erin stopt? Zonder drivers kun je beeld krijgen, zij het op een lage resolutie.

Verder zou het ook kunnen zijn dat je tijdens het booten geen beeld krijgt, dat heb ik vroeger eens gehad met een HD6970. Deze gaf pas beeld op het moment dat het Windows scherm kwam.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asianware
Moi_in_actie schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:04:
Heb je al eens geprobeerd de drivers volledig te deinstalleren, alvorens je de nieuwe GPU erin stopt? Zonder drivers kun je beeld krijgen, zij het op een lage resolutie.

Verder zou het ook kunnen zijn dat je tijdens het booten geen beeld krijgt, dat heb ik vroeger eens gehad met een HD6970. Deze gaf pas beeld op het moment dat het Windows scherm kwam.
We hebben gisteren de drivers gedeinstalleerd dus daar zal het niet aan liggen, ook hebben we hem zonder scherm zo'n 20 minuten aan laten staan maar geen scherm. :'(

Edit:
Hij doet het! Bedankt allemaal! _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door asianware op 16-07-2014 14:33 ]

Pagina: 1