TV kijken op je mac: Elgato TV One Digitenne?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-10 13:14
Wie van jullie gebruikt een Elgato TV One voor Digitenne icm met zijn mac?

Ik overweeg zo'n dingetje aan te schaffen, maar ongeveer alle reviews en informatie die ik erover kan vinden stamt van voor 2011.

Bol.comCoolblue levert het apparaat bijvoorbeeld niet meer, het lijkt erop dat het een legacy apparaatje is?
EDIT: inderdaad: "EyeTV One

EyeTV One has been discontinued." (Bron: https://www.elgato.com/en/eyetv/eyetvone/support)

Ik heb onlangs een grote iMac gekocht, en ben aan het bekijken hoe ik mijn beeldbuis TV + digitenne recorder (zo'n Topfield) helemaal weg kan doen, en TV (digitenne,dus) via mijn mac kan gaan kijken.

Het apparaatje kost zo'n 70 tot 100 euro, al dan niet afhankelijk van of je een 'antennepakket' neemt met actieve antenne ipv passieve.

Afbeeldingslocatie: http://img.cbcdn.net/products/171383?width=660&height=450&max-width=660&max-height=450

Dus best wel een investering.

Wat ik me zoal afvraag:
- hoe zijn anno nu de ervaringen?
- Welke software moet je gebruiken en hoe bevalt die (wordt die nog wel eens bijgewerkt etc?),
- kun je opnames inplannen (bv. elke vrijdag avond op een bepaald tijdstip; en moet je mac / de software dan aan staan, of mag de mac ook in stand-by en wordt ie zelf wakker?

Alternatieven? Ik lees andere Elgato producten die DVB-T ondersteunen, zoals bijv. de EyeTV Diversity, maar kan niet vinden of daar een smartcard van KPN Digitenne in gaat. M.a.w. of je dan wel betaalde zenders kan kijken.

[ Voor 37% gewijzigd door autoreverse op 15-07-2014 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:53
Is het geen idee om het eerst eens met een goedkoop DVB-T stickje te proberen? Dan ben je niet gelijk een smak geld kwijt als het niet fijn blijkt te werken. Met een goedkoop stickje kun je alleen de Free To Air (FTA) zenders ontvangen omdat er geen smartcard in kan. Voor Windows is er diverse software om DVB-T mee te ontvangen (het is immers een algemene standaard). Voor de Mac zullen er vast ook een aantal pakketten zijn.

Als je dus uiteindelijk de TV weg wilt doen moet je dus zorgen dat je een USB DVB-T ontvanger koopt waar een smartcard in kan. Al weet ik dat er ook losse USB smartcard-readers zijn.

Volgens mij is "Tvheadend" ook een veelgebruikt pakket om TV te kijken op diverse platformen. Wordt veel gebruikt in combinatie met XBMC dacht ik.

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 16-07-2014 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
Bedankt voor de tip; misschien is dat niet zo'n gek idee.

Hoewel ik de software van Elgato daarmee nog niet echt kan testen (immers die krijg je alleen bij een stick van hen)

Verder zag ik op MP iemand die z'n tv-eye weg doet voor 4 tientjes. Dat is ook het proberen waard denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:16
Dit apparaatje heb inderdaad een tijdje gebruikt toen ik nog op kamers woonde. Toen UPC met de online tv kijken dienst begon is deze de deur uit gegaan.

Het is een leuk dingetje, maar geeft volgens mij de standaard SD tv resolutie in speelt dus af in een klein venster op je Mac. Als je doel is om full screen TV te kijken op je 27"? imac dan zal dat waarschijnlijk niet lukken. Als je simpelweg TV wilt kijken op mac, terwijl je in een ander venster xp aan het grinden bent dan is het leuk.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-10 08:42

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Gewoon een KPN alles-in-één abo'tje nemen (tenminste, neem aan dat je al bij KPN zit vanwege je Digitenne-voorkeur; mag ook een andere provider zijn) en dan kun je gewoon online TV-kijken. Alle zenders, eventueel mét opnamemogelijkheid. Kwaliteit is uitstekend (beter dan Digitenne iig) dus daar hoef je het niet voor te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
Hm oke, ik wil inderdaad wel full-screen tv kijken op m'n iMac (11,5") vanaf de bank 4,5 meter verderop en dan de beeldbuis TV (die er nu praktisch naast staat) weg doen. Dus niet 'leuk voor erbij' in een klein venstertje...

Als dat niet full screen kan (SD of niet maakt me niet zoveel uit trouwens, digitenne is toch al niet je van het) hangt dat van de software af waarin je TV kijkt?

Wat @Icephase zegt, ik gebruikte Digitenne tot nog toe, omdat ik 10 jaar terug $$ geïnvesteerd heb in zo'n Topfield recorder en omdat het de goeiekoopste manier van tv kijken was. Tegenwoordig is dat misschien ook niet meer zo, dus ga idd eens opnieuw orienteren of ADLS + digitenne nog steeds wel goedkoper is dan ADSL + IPTV.
Ik zie nu idd dat Telfort/KPN providers online tv kijken ook aanbieden bij hun internetabonnement (waarschijnlijk dan wel internet+TV pakket)

[ Voor 10% gewijzigd door autoreverse op 23-07-2014 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Ik heb 2 versie van Elgato gehad met m'n iMac en Macbook.

Eerst de Elgato, ned 1.2.3. toen nog via het sprietje. En thuis gewoon via de Cai van UPC.
We hadden toen nog geen digitale tv. Dus de kwaliteit was het zelfde gewoon goed.

Toen de Digitenne versie gekocht met een abo van €9,25 per maand, dat ongeveer een 1,5 jaar gehad. Dus wel de digitale zenders.
Kwaliteit was niet echt top, zeker geen volledig HD. (wist ik ook)

Echter toen we helemaal overgingen naar de horizon box van UPC viel de kwaliteit nog meer tegen. Toen het abo opgezegd en apparaat
verkocht, kijk nu buitenhuis en op de slaapkamers via de Horizon Go app, of via web op de Imac. Die kwaliteit is gewoon zeer goed.

Als de uitzendingen van Digitenne in de tussen tijd niet een betere kwaliteit heeft gekregen zou ik het niet doen.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
Dank @allen voor het mee denken. Of eigenlijk me wijzen op de toekomst / huidige / nieuwe ontwikkelingen. Ik was nog even blijven steken in het Digitenne tijdperk waar ik al sinds jaar kruik bij zit.

Destijds de goedkoopste manier voor (digitaal) TV kijken en gewoon zelf lokaal, gratis opnemen op m'n Digitenne harddisk recorder. Beeldkwaliteit was toen ook nog beter dan analoge kabel. Kortom; veel jaren plezier van gehad.

Nu is het tijd om verder te kijken. Geen USB dongels meer aan m'n mac met daaraan een draadje en antenne. Maar gewoon Netflixen, NPO-en en evt. IPTV via een alles-in-een abonnementje met mogelijkheid om digitaal (in keurige / betere kwaliteit dan Elgato's oplossing als ik het zo inschat) via iMac (en evt. ook nog iPad/iPhone) te gaan kijken.

Gezien deze Digitenne hardware van Elgato ook al niet meer ondersteund wordt, etc, etc. is dat niet een erg toekomst bestendige oplossing. En mijn doel is niet eens onderweg te kijken he, maar gewoon thuis op de iMac. Dus dan is de meerwaarde van Digitenne (overal kunnen kijken waar je bent, zonder per-se internet nodig te hebben) niet meer nodig.

Hier kan een slotje op.Edit: zie onder - prima! ;)

[ Voor 19% gewijzigd door autoreverse op 01-08-2014 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topics gaan alleen op slot als er wat mis mee is :) Opgeloste topics laten we gewoon wegzakken in de krochten van Apple Talk, zo ook dit topic.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1