Een tijd geleden was ik van plan om een Gaming PC te maken, maar het was er toen weer niet van gekomen. Nu heb ik tijd (vakantie) en geld en wil ik er toch voor gaan. Het blijkt nu ook dat de monitor die ik van plan was te gebruiken slechts 720p ondersteunt en zou nu toch liever een aanschaffen die minstens 1080p en 60fps ondersteunt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag games spelen op hoge instellingen met 60fps/1080p indien mogelijk voor dit budget.
Ik kijk er vooral naar uit om everquest next te spelen en EQN landmark. maar ik zou ook graag spellen zoals planetside 2 en starcraft 2 op hoge graphics willen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief monitor en case zou ik graag rond de €900,- uitkomen met een absolute max van €1000,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al windows 8.1 en toetsenbord+muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil wel graag een SSD maar zal daar enkel de OS + 1 spel max opzetten dus de SSD hoeft niet groter dan 1xx GB te zijn.
Ook 1TB HDD is meer dan genoeg opslag ruimte
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen echte merkvoorkeuren maar heb bij onbekende merken wel graag dat er reviews of dergelijke beschikbaar zijn.
Ga je overklokken?
Ik heb nog nooit eerder ge overclocked, maar heb wel vrienden die dit wel doen en mij het eventueel willen leren als dit meer waarde uit de build zou halen.
Eigen voorstel
Ik heb zelf mijn oude wenslijstje wat bijgewerkt naar het volgende, als jullie aanmerkingen of verbeteringen hebben hoor ik die graag.
Zoals je ziet ontbreekt een monitor. Er zijn veel verschillende monitoren beschikbaar met 60Hz en 1080p maar er zit soms wel €100 verschil in en er zijn veel met weinig of geen reviews. Als jullie wat voorstellen hebben zou ik die graag horen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag games spelen op hoge instellingen met 60fps/1080p indien mogelijk voor dit budget.
Ik kijk er vooral naar uit om everquest next te spelen en EQN landmark. maar ik zou ook graag spellen zoals planetside 2 en starcraft 2 op hoge graphics willen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief monitor en case zou ik graag rond de €900,- uitkomen met een absolute max van €1000,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al windows 8.1 en toetsenbord+muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil wel graag een SSD maar zal daar enkel de OS + 1 spel max opzetten dus de SSD hoeft niet groter dan 1xx GB te zijn.
Ook 1TB HDD is meer dan genoeg opslag ruimte
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen echte merkvoorkeuren maar heb bij onbekende merken wel graag dat er reviews of dergelijke beschikbaar zijn.
Ga je overklokken?
Ik heb nog nooit eerder ge overclocked, maar heb wel vrienden die dit wel doen en mij het eventueel willen leren als dit meer waarde uit de build zou halen.
Eigen voorstel
Ik heb zelf mijn oude wenslijstje wat bijgewerkt naar het volgende, als jullie aanmerkingen of verbeteringen hebben hoor ik die graag.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570 Boxed | € 159,90 | € 159,90 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 52,90 | € 52,90 |
| 1 | MSI GeForce GTX 770 Gaming | € 272,75 | € 272,75 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,04 | € 46,04 |
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 47,95 | € 47,95 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 26,- | € 26,- |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 59,55 | € 59,55 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 46,95 | € 46,95 |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 62,90 | € 62,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 774,94 | |
Zoals je ziet ontbreekt een monitor. Er zijn veel verschillende monitoren beschikbaar met 60Hz en 1080p maar er zit soms wel €100 verschil in en er zijn veel met weinig of geen reviews. Als jullie wat voorstellen hebben zou ik die graag horen.