[Caiway] Geen verbinding: hulp gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffer
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 12:58
Hoi tweakers,

Hopelijk is dit het juiste forum. Ik heb zo'n 10 dagen terug bij Caiway kabel aangevraagd. Alles was spoedig aangeleverd, maar helaas heb ik nog steeds geen verbinding.

Ik heb nu allerlei combinaties van kabels op in/uitgangen, modems aan/uit gedaan, etcetera. Ik heb de helpdesk een aantal keer gebeld, waarbij de eerste 2 mij verkeerde info uitlegde volgens de paar erna.

Inmiddels een monteurafspraak gemaakt, maar ik heb helemaal geen zin om te wachten noch een middag 'vakantie' aan te vragen om op de monteur te wachten. Ik zou graag hulp willen vragen van de andere tweakers!

De Details:
Caiway kabel internet in Schiedam (bouwjaar 2007 appartement). Meterkast bevat een klein 'doosje' met 2 F-connector uitgangen: data/tv/fm & tv/fm. Er was al reeds een F-connector kabel aanwezig toen ik verhuisde die op tv/fm stond, en inmiddels heb ik een hele reeks kabels tot mijn beschikking.

https://www.dropbox.com/s...20140715_1934562klein.jpg
[links witte kastje is de uitgangen voor kabel. Middenin zit modem geplakt (gele tape) en rechts aan de muur is mijn router]

Modem is momenteel direct (F-connector ingang) aangesloten op de data/tv/fm uitgang. Echter knippert enkel het DS lampje, power & link staan continu aan en de rest uit.
https://www.dropbox.com/s.../20140715_193504klein.jpg
https://www.dropbox.com/s.../20140715_193513klein.jpg
https://www.dropbox.com/s.../20140715_193530klein.jpg
[in foto is de voeding er even uit de modem, maar normaliter zit ie er wel in ;) haha]

Meerdere keren gebeld met Caiway en aan hun kant, administratief & centrale, zou alles in orde moeten zijn. Ik denk dat ik de meest logische stappen heb ondernomen, maar met helaas geen effect. Misschien dat iemand het probleem ziet a.d.h.v. de fotos.

Iemand die inziet wat ik fout doe of andere suggesties? Ik weet het niet meer, en ik denk dat de monteur straks precies hetzelfde zal denken.

[ Voor 7% gewijzigd door Koffer op 15-07-2014 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:10
Kun je aangeven welke lampjes er nou branden op de Cisco modem.
Lamaa. Zie dat je daarop antwoord heb gegeven.

Als je aanlogt op de router wat zie je dan bij je wan status.

[ Voor 49% gewijzigd door internet4me op 16-07-2014 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:41

Speedmaster

Make my day...

Even vanaf het begin:

Is er gewoon TV signaal aanwezig?
Al eens aangesloten op de tv/radio poort?
Als je een PC/Laptop rechtstreeks op het Caiway modem aansluit heb je dan wel signaal?
Welk merk en type router heb je in gebruik en hoe is de gele kabel daarop aangesloten?

[ Voor 18% gewijzigd door Speedmaster op 16-07-2014 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Wat geeft je router aan bij het overzicht van je WAN

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wel beeld op je televisie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffer
Ik heb helemaal geen signaal. TV noch internet.

Direct op de modem aangesloten met mijn laptop en gekeken naar wat er gaande was: hij was enkel aan het zoeken naar een signaal.

Of modem kaduuk, of mijn F-connector to F-connector kaduuk, maar ik vrees dat de aansluiting niet goed is of de kabels in het appartementencomplex niet in orde meer zijn. Aangezien de vorige inwoner een hennepkwekerij had opgezet is de kans reeel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:41:
Heb je wel beeld op je televisie ?
Dit is Caiway he, zij hebben analoge TV afgeschakeld. Dus dat er niets op TV te zien is zegt nog niet zoveel.

Dan nog, knipperende DS is overduidelijk geen downstreamsignaal.

Dat kan drie oorzaken hebben:
1) geen signaal op je woning (meest waarschijnlijk) - alleen monteur kan hier wat aan doen.
2) wel signaal op woning, maar geen signaal op de contactdoos waar je de modem op aansluit - als ik die foto bekijk is duidelijk waar de kabels uitkomen, maar niet hoe het in die splitterdoos gaat. Check dat. Het kan zelfs zijn dat eerste aansluiting in huis ergens totaal anders is (woonkamer/kruipruimte aan voorzijde huis komt nogal eens voor).
3) wel signaal op contactdoos, brakke kabel. Je hebt meerdere kabels, probeer ze eens allemaal. En probeer ze op beide uitgangen.

Dan nog: klinkt als afgesloten wegens wanbetaling vorige bewoner en nooit sindsdien aangesloten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffer
Monteur is langsgekomen.

Wat was het probleem?

Beneden in de appartementencomplex hebben ze ooit mijn kabel met die van de directe buurman verwisselt en verkeerde nummer opgezet.

TV & Internet nu in orde. :]
Pagina: 1