Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Netwerkkabel niet aangesloten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week glasvezelpakket ontvangen en begonnen met aansluiten.

Glasmodem aangesloten in de meterkast. Signaal kwam binnen en alle lampjes die moesten branden gingen aan. Daarna UTP-kabel direct aangesloten met mijn (oude) PC.

PC aangezet, browser geopend en naar de site van de provider (caiw) gegaan om alles te activeren.
Na tweemaal mijn adres te hebben bevestigd begon de activatie (dit zou zo'n 30 minuten duren). Op een gegeven moment kwam de knop Nu Activeren op het scherm. Hierop geklikt en ineens geen verbinding meer. Rechtsonder in het scherm werd eraan gegeven dat de netwerkkabel niet was aangesloten (die zat er dus de hele tijd al in en heb ik ook het gehele proces niet aangeraakt).

Dit probleem is nog steeds niet opgelost. De lampjes op het modem branden nog steeds zoals het moet.

Ik heb een vermoeden dat mijn netwerkadapter te oud is en de snelheid niet meer aankan (volgens de caiw site moet die 1 GB aankunnen, dat kan die dus niet). Ik ben er echter niet zeker van of dit dan ook de reden is van de foutmelding.

Ben van plan een nieuw netwerkkaartje te kopen maar dan wil ik wel weten of hier echt het euvel zit.

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
nee joh. dit is niet het euvel. 100 of 1000 maakt geen verschil wat dat betreft. even bellen met de provider?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Verwijderd

Kom dan eerst eens met de specs, in plaats van dit algemene verhaal.

En je netwerkkaart is pas te oud als die geen UTP aansluiting heeft.

Bel eerst maar eens met de helpdesk van je internet provider, klinkt alsof er iets fout gaat met de activatie.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2014 20:11 ]