DELL Dimension 8100 Pentium 4!

Pagina: 1
Acties:

• ZuzZoo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

Topicstarter
Hallo weet iemand hoe ik mijn Dell Dimension 8100 Pentium 4 1.3 GHz kan overclocken????
En weet iemand hoe het komt dat ik 1.296 GHz krijg ipv. 1.3GHz???????? Reageer snel dan kan ik mijn garantierecht nog effe gebruiken! ;)

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
de bios van dell zal het niet in zitten... jumpers hoef je ook niet te verwachten: oftwel jammer maar helaas

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Sundead
  • Laatst online: 27-04-2024
Nee, die P4 apparaten zijn niet echt fijn over te klokken, en ik denk al helemaal geen dell systeem, dat je 1296 (ofsoiets) hebt, dat komt waarschijnlijk door de rekensom van de multiplier en de fsb, en misschien het voltage?? zoiets denk ik iig, en misschien is het ook wel normaal, dat ze dat soort waarden hebben, en dat dat standaard afgerond wordt op 1.3

Verwijderd

Bij mijn weten is 1296 Mhz toch echt hetzelfde als 1,3 Ghz. Als je maar 2 significante cijfers hebt.. dan kun je het echt niet anders opschrijven.

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Van alle i850 mobo's zijn er op dit moment maar een paar geschikt voor overklokken, o.a. de Asus P4T. Het Intel i850 Garibaldi mobo (dat Dell waarschijnlijk toepast) biedt bij mijn weten geen overklokmogelijkheden. Check een P4 mobo-review op www.tomshardware.com voor info.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• ZuzZoo
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

Topicstarter
Hartstikke bedankt jongens voor jullie reaktie.
Helaas jammer dat Dell ook zo'n system setup heeft als al die andere (N) fabrikanten zoals Compaq en Packard Bell.
Ach ja, mocht ik genoeg gespaard hebben en alles wordt goedkoper voor wat betreft moederborden dan zal ik denk ik overwegen voor een ander merk moederbord.
De Asus is bij verschiilende online magazines tot een zeer stabiele moederbord gekroond.
Wie weet koop ik er zo een. Of zal ik gewoon mijn geld besteden aan 256 mb extra geheugen? En misschien een cd writer erbij?
Ha ik heb tot nu toe voor mijn Dimension 8100 ongeveer Fl.5798,- betaald. Ja zonder cd writer.!!!! Okee laters.

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

Verwijderd

Ha ik heb tot nu toe voor mijn Dimension 8100 ongeveer Fl.5798,- betaald. Ja zonder cd writer.!!!! Okee laters.
das dus waarom ik zo'n shithekel heb aan de P4, veels te duur voor het gebodene, hoewel de prijzen erg gezakt zijn, dat maakt het wel wat interessanter. PIII is nette cpu, voor redelijk weinig geld, maar jammer genoeg niet te unlocken. K ben dus niet regelrecht anti-intel, alhoewel de prijs/kwalitiet van amd toch (naar mijn mening) beter is. Alleen soms dat gezeik met die VIA chipsets........

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Mijn ervaring met de moederborden die Dell gebruikt zijn erg goed. Ze zijn superstabiel, nooit gemekker over drivers e.d.

Ok, je kan voor geen meter overclocken, maar dan had je geen Dell moeten kopen.

1296 MHz.? Maakt dat nou uit? Mijn 450 loopt ook op 448. Stel je voor 0,3% langzamer dan waar je voor hebt betaald.. :)

Verwijderd

Heb zelf net een P4 1400 gekocht, en ook bij mij geeft hij een paar Hz minder aan.

Heb er zelf een Abit TH7-Raid moederbord bij, en die is schijnbaar zeer goed oc.
1400@1700 moet geen probleem zijn.

Ga ik ook doen zodra ik een betere koeler of waterkoeling heb. (Nu een standaard koeler)
Pagina: 1