Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 16:14
Ik zoek een?
HTPC/NUC/Media Speler/Android Box

Wat is je budget?
Ik heb geen groot budget, het is een verjaardags cadeau voor mijn moeder, budget is max €150

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

- 1080p films/tv serie's te streamen (Soms ook 720p maar voornamelijk gaat het om 1080p films/tv serie's)
- Internet browsen (Me ma wilt dat graag op de tv doen, ze heeft sinds kort een full hd tv (De oude van mij, en wilt nu er zo veel mogelijk dingen op doen :D ))
- XBMC gebruiken (OpenElec, het schijnt dat OpenElec nu een ingebouwde browser add-on heeft, tenminste las zo iets... of eventueel Linux + XBMC?)

Wat heb je zelf al gevonden?

Ik heb al aardig veel rond gekeken en kwam een aantal dingen tegen wat mij wel aansprak, maar geen idee wat er eventueel handig is voor mijn wensen.
Ik zag o.a.:

- Raspberry Pi (Die kan de 1080p films + XBMC. Heeft alleen helaas geen internet browser)
- Intel NUC (Hopelijk is het de goede benaming), heb hier diverse van gevonden voor een redelijk budget. Hier kun je altijd later nog een upgrade indoen (Ipv booten vanaf usb stick, naar eventueel ssd of normale hdd).
- Nettops, heb hier diverse 2e hands van gevonden (Ja 2e hands, me ma maakt het meestal niet zo uit ze is altijd blij met alles wat ze van me krijgt O+ )
- Android boxes (Hier kan xbmc op, en het kan internet browsen maar is het wel stabiel genoeg?)
- Mini-PC (Volgens mij valt dit bijna onder nettops? Eigenlijk hetzelfde verhaald als nettops)

Zover ik begreep wat ik las is dat OpenElec het beste werkt op een intel platform + nvidia.
Dus voorkeur gaat daar naar uit. Het stroom verbruik maakt niet zoveel uit.

Welke vragen heb je hier nog over?

Wat zouden jullie doen met dit budget en de wensen die ik eigenlijk heb voor het systeem.
Ik zit heel erg te twijfelen tussen een Intel NUC & Android Box & Mini-PC of een Nettop
Draadloos toetsenbord + muis heb ik al geregeld, dat is verder geen probleem, weet alleen niet waarmee ik het beste bang for buck kan krijgen.