Toon posts:

Geluidskaart voor gamen gezocht!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Geluidskaart voor gamen

De reden voor de aanschaf
Mijn vorige headset was een Logitech G35 en het fijne aan dit geluid vond ik het Dolby Digital. Hierbij klonk het geluid alsof het in een holle kamer was. Nu ik de Beyerdynamics heb, krijg ik het gevoel dat mijn oren dicht zitten of iets in die richting.

Wat is je budget?
Niet boven de 100 euro

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Een geluidskaart voor mijn "Beyerdynamics DT 770 PRO 80 Ohm"

Wat ik zelf heb gevonden
Ik heb zelf al zitten zoeken en ben achter de volgende twee geluidskaarten gekomen:
- Asus Xonar DX
- Creative Sound Blaster Z

Ik twijfel nu dus heel erg tussen de Asus Xonar DX en de Creative Sound Blaster Z. Welke is beter? of zijn er nog andere keuzes? Ik gebruik mijn koptelefoon ALLEEN voor het gamen.

EDIT: Het blijkt dus dat 5.1 en 7.1 een verkooppraatje is en het maakt helemaal niks uit. Dit heb ik zelf getest want ik kan met mijn headset die ik nu heb (Beyerdynamics DT 770 PRO), die stereo (2.1) is nog beter horen waar iets vandaan komt dan met mijn Logitech G35 (7.1)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2014 21:37 ]

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
Je weet dat de 2de maar 5.1 heeft? Het staat zelfs in de beschrijving. De Asus voldoet dus aan jou wensen.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Verwijderd

Topicstarter
lol, blijkbaar heb ik niet goed gekeken. Bedankjt voor je reactie!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, 7.1 en 5.1 is dus een verkooppraatje.

Dus terug naar mijn vraag:
Welke geluidskaart moet ik kopen? De Asus Xonar DX of de Creative Sound Blaster Z, of een andere.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:20
Kunnen de drivers van de onboard geluidschip van je moederbord ook niet dat "holle" effect weergeven? Welk moederbord heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moederbord is een MSI H55M-E23. Bij de instellingen van het audio apparaat kan ik niks vinden over dat holle effect. Wel stond er iets van Virtual Surround, de beschrijving hiervan: "Virtual surround codeert surroundgeluid voor de overdracht als stereo-uitvoer naar ontvangers met een Matrix-decoder" maar als ik deze aan zet hoor ik GEEN verschil kwa audio (dit is bij youtube). Ik heb het nog niet getest met games, maar dat zou dan denk ik toch ook geen verschil maken.

EDIT: Ik heb het holle effect wel gevonden. Helaas is dit niet wat ik bedoel. Als ik bij "Omgeving" het zet op "kamer" dan klinkt het wel hol maar het geluid gaat dan ineens veel harder en hoor ik ook een lichte ruis.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2014 23:06 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:39
Als het om gamen gaat zou ik een Creative halen. Die hebben gewoon de meeste effecten en tierelantijntjes om in te stellen tijdens het gamen.

pricewatch: Creative SoundBlaster X-Fi Surround 5.1 Pro of pricewatch: Creative SoundBlaster X-Fi HD (2.0) zijn ook opties.

Vergeet ook niet dat je voor de beste geluidskwaliteit uit je DT770's eigenlijk een headphone amp nodig hebt :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie Ramon, maar waarom zou je die kiezen? Dat is mijn probleem. Ik weet dat de Xonar DX en de Creative Sound Blaster Z goed zijn vanwege andere sites. Maar wat is er dan goed aan en welke is dus beter? En dus vraag ik me ook af welke beter is. De Creative SoundBlaster X-FI Surround 5.1 Pro of Creative SoundBlaster X-FI HD.

En over die amp gesproken, ik heb gelezen dat de Asus Xonar DX een ingebouwde amp heeft. Maar een amp zorgt toch alleen maar dat je volume harder word? Want mijn volume nu is gewoon goed, dus dan heb ik toch ook geen amp nodig?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:28

Thomg

Aww yiss

Interessant topic, ik zit met dezelfde vraag hier.
Oude headset overleden, nieuw headphones + clip-on mic?

Verschil is dat ik een 990 Pro 250 ohm heb ( + Z77X-UP7 ).

Van wat ik had begrepen heb je voldoende aan een €50,- geluidskaart bent tenzij je echt zo'n purist bent.

Vernam ook dat 80 ohm geen amp nodig heeft, 250 een typisch gevalletje van "kan allebei" en de 600 Ohm moet een amp hebben ( anders klinkt het als een headphone van €50 ).

[ Voor 22% gewijzigd door Thomg op 15-07-2014 23:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Volgens andere sites heb ik ook begrepen dat rond de 50 euro voor een geluidskaart goed genoeg is (bij headsets tussen de 100-200 euro). Ik zag toen voor 35 euro de Creative X-FI Xtreme Audio, maar toen ik deze ging googlen bleken er heel veel slechte reacties te zijn. Het zou gewoon de Audigy (ofzoiets) met een andere naam moeten zijn, en deze geluidskaart zou heel slecht geluid moeten leveren.

Dus toen kwam ik op deze 2. De Asus Xonar DX is 60 euro, wat dus rond de 50 ligt. De Creative SoundBlaster Z is 70 euro. Dus kwa prijs maakt het niet veel uit, de vraag is gewoon welke beter is.
Pagina: 1