Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-08 12:35
Ben momenteel aan het rondkijken voor een goed geprijsde, redelijke 10.1 tablet. Hierbij kwam ik ook de Acer Iconia A3-A10 tegen voor een bedrag van 200 euro. Op dit forum nog geen ervaringen van gebruikers gezien, zijn er tweakers die ervaring hebben met dit tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Ik heb hem besteld inmiddels... we zullen het zelf ervaren ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hoop niet dat je er al te zware dingen op wil doen, quad-core 1,2ghz, 1 gig intern. Resolutie niet al te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Allemaal bekend en wat is 'zwaar'??

De eerste ervaringen met het tablet zijn uitstekend, reageert goed en vlot.
De resolutie 'niet al te hoog' valt mee. Alles is prima te doen en te lezen, totaal niet storend. In de prijsklasse van rond de 200 euro is geen 10.1" tablet met hogere resolutie dan dit tablet te vinden. Kijk naar de nieuwe Samsung Tab 4, bijna dezelfde specificaties. Verder zegt 'Quadcore 1,2ghz' ook weinig. Bij deze tablet lijkt de gebruikte firmware en het tablet prima met elkaar samen te werken en wordt de hardware optimaal gebruikt.

Wifi-ontvangst is prima, batterij gaat lang genoeg mee zover ik tot nu heb ervaren. Filmpjes en TV-kijken gaat uitstekend en ook hier heb je geen last van een lagere resolutie. Ook browsen via Chrome is geen probleem, vlot en geen haperingen. En ook bij het lezen van webpagina's of andere nieuws-apps, is de resolutie, voor mij althans, geen enkel probleem.

Zijn er nadelen? Uiteraard, want een perfecte tablet bestaat niet. De speakers zitten onderin aan de zijkanten, links en rechts. En in landscapemode is dat precies waar je hem vast houdt. Verder zitten er wel erg veel nutteloze programma's bij geleverd, veelal apps om online content te kunnen kopen en dan voornamelijk op engels gericht. Deze apps zijn wel uit te schakelen, helaas niet te verwijderen.

Voor het bedrag van 200 euro vind ik het vooralsnog een prima tablet en voldoet het prima aan de eisen die ik er aan stel. Eerdaags komt de update naar 4.4, dus ook op het gebied van ondersteuning vanuit Acer ben ik tevreden.
Daarbij kan je ook nog meenemen dat ik kom vanaf een Cherry-m936 (9.6", 1,6ghz Dual-core) en dan is deze Acer-tablet een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
had zelf ook zon quad-core tablet (1,2ghz) en bij een full-hd filmpje zat die al aardig te stotteren, maar het was inderdaad een ander merk. Heb nu een Toshiba tegra 4 tablet met 2560x1600 beeldresolutie, gekocht hier op Tweakers voor 175 euro en dat verschil merk je.

Maar als die Acer alles doet en snel, dan heb je een goede keuze gemaakt.
acoster schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 09:13:
Allemaal bekend en wat is 'zwaar'??

De eerste ervaringen met het tablet zijn uitstekend, reageert goed en vlot.
De resolutie 'niet al te hoog' valt mee. Alles is prima te doen en te lezen, totaal niet storend. In de prijsklasse van rond de 200 euro is geen 10.1" tablet met hogere resolutie dan dit tablet te vinden. Kijk naar de nieuwe Samsung Tab 4, bijna dezelfde specificaties. Verder zegt 'Quadcore 1,2ghz' ook weinig. Bij deze tablet lijkt de gebruikte firmware en het tablet prima met elkaar samen te werken en wordt de hardware optimaal gebruikt.

Wifi-ontvangst is prima, batterij gaat lang genoeg mee zover ik tot nu heb ervaren. Filmpjes en TV-kijken gaat uitstekend en ook hier heb je geen last van een lagere resolutie. Ook browsen via Chrome is geen probleem, vlot en geen haperingen. En ook bij het lezen van webpagina's of andere nieuws-apps, is de resolutie, voor mij althans, geen enkel probleem.

Zijn er nadelen? Uiteraard, want een perfecte tablet bestaat niet. De speakers zitten onderin aan de zijkanten, links en rechts. En in landscapemode is dat precies waar je hem vast houdt. Verder zitten er wel erg veel nutteloze programma's bij geleverd, veelal apps om online content te kunnen kopen en dan voornamelijk op engels gericht. Deze apps zijn wel uit te schakelen, helaas niet te verwijderen.

Voor het bedrag van 200 euro vind ik het vooralsnog een prima tablet en voldoet het prima aan de eisen die ik er aan stel. Eerdaags komt de update naar 4.4, dus ook op het gebied van ondersteuning vanuit Acer ben ik tevreden.
Daarbij kan je ook nog meenemen dat ik kom vanaf een Cherry-m936 (9.6", 1,6ghz Dual-core) en dan is deze Acer-tablet een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Sinds de zomer hebben we ook een Acer Iconia A3-A10 in huis. Ik heb er een USB-OTG kabel bijgekocht. Als ik daar een USB-stick aan koppel is deze via de tablet te gebruiken.
Koppel ik er een 1Tb externe portable USB-HDD aan, dan kan de Iconia er niet mee overweg. Is de omvang te groot, of vraagt de HDD teveel van de accu?
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Zou best kunnen. Geeft de tablet wel aan dat er een schijf gekoppeld is? Want dan kan het nog zijn dat de tablet het bestandsformaat niet herkent. Ik weet uiteraard niet wat je bedoelde met 'kan er niet mee overweg'....dus moet daarin gokken.

Als er een externe voeding aan kan, zou ik het eens proberen.
Pagina: 1