• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-02 21:52
Allright, ik zit met een probleem en ik kan er niet uit komen.

Ik heb een TV, daaraan gekoppeld een Humax iRHD-5100c voor digitale TV. Daarnaast heb ik nog een PlayStation. Vroeger had ik ook nog een LaCie Lacinema om films e.d. te kijken.

Uiteindelijk werd ik al dat gedoe met het wisselen van kabels etc erg zat (heb namelijk maar 1 HDMI aansluiting op mijn TV en moet elke keer in mijn kast kabels wisselen). Voor de PlayStation is dat nog wel te doen maar iedere keer voor het kijken van een film vond ik teveel gedoe. Daarnaast was ik ook de manier waarop ik keek op die LaCie erg vervelend, film downloaden, subs downloaden, hopen dat het goede subs zijn.. Gedoe.

LaCie weggedaan. Als ik film wilde kijken downloadde ik hem op mijn laptop en sloot die even aan op mijn tv. was wel 'gedoe' maar te overzien, zeker voor de relatief weinige films die ik keek.

Nu heb ik een nieuwe MacBook. Ik wil daar geen films meer op downloaden. Nu zoek ik eigenlijk iets wat ik zou kunnen aansluiten op die Humax (of andersom natuurlijk) en waar ik en films mee kan downloaden (liefst ook met subs etc) maar ook TV kan bedienen.

Is er zoiets? En zo ja, wat is de beste oplossing (eigenlijk bedoel ik dan goedkoopste oplossing).

• MissShadows
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
Wat betreft het gedoe met 1 hdmi ingang, kon je ook een hdmi splitter gebruiken
E met je downloads , kon je toch ook films downloaden waar de subs al in zitten?

[ Voor 34% gewijzigd door MissShadows op 15-07-2014 18:00 ]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:24

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Je zou een NAS kunnen overwegen (bijv. van Synology) waarop je films automatisch worden gedownload (en je subs ook) en daar een Raspberry Pi of andere speler op aansluiten.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• KaiseRRuby
Is er niet iets wat dat allemaal in 1 combineert? Dus een download en speler in 1?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Volgens mij heeft Qnap enkele NAS modellen met een HDMI uitgang. Ze hebben ook nog eens een XBMC toepassing die je op de NAS kan installeren.
Dan kun je downloaden en kijken op hetzelfde apparaat. Synology heeft de play-modellen in het assortiment.

• MissShadows
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
KaiseRRuby schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 16:42:
Is er niet iets wat dat allemaal in 1 combineert? Dus een download en speler in 1?
Ja, volgens mij wel, maar het is niet een simpele en goedkope oplossing. In principe zou je dan voor een htpc kunnen gaan met een tv tuner en een cam module, dacht ik. Als het goed is zou je daarmee digitale tv kunnen ontvangen en je zou met een windows installatie ermee kunnen downloaden. Maar je zou ook openelec kunnen installeren ipv windows en dan kun je gedownloadde films van bv een nas ermee afspelen en dacht ook tv kijken.

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-02 19:10
Al eens erover nagedacht om je Playstation in te zetten als Mediaplayer?
http://www.ps3mediaserver.org/

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• KaiseRRuby
@missshadows: dat wordt behoorlijk prijzig zie ik. Ik had gehoord van een bepaalde NAS waar je dan een soort schil a la Apple TV zou kunnen downloaden en daarmee films kon downloaden en meteen afspelen. Dat leek me een goede oplossing, maar geen idee waar ik dat haal.

@hammetje: Zeker! Kreeg het alleen niet vloeiend werkend, het beeld stotterde iedere keer. Misschien helpt het als ik een kabeltje trek naar de PlayStation. Maar ik heb dan toch nog steeds geen oplossing voor het downloaden van films?

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-02 08:19

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik denk niet dat je eruit zult komen zonder te blijven wisselen met de kabel tenzij je een HDMI splitter / switcher koopt.

Als je iets wil hebben dat films speelt en download, is het denk ik het makkelijkst om te kiezen voor een Intel NUC. Daar zet je dan een redelijke laptop HDD en wat ram in en installeer je OpenELEC, met de SabNZBD download suite en heb je downloaden en afspelen in een apparaat, voor niet al teveel geld.

• KaiseRRuby
Dat wisselen van kabel blijft inderdaad vervelend. Ik ga er voor om een Popcorn Hour te kopen, de A210. Die kan ook veel dingen van wat ik wil. Er staat er hier 1 op Tweakers voor een zacht prijsje.

Dank voor jullie hulp allemaal!
Pagina: 1