• bart1133
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-11-2025
Hoi,

Ik heb een hele lijst aan films staan op mijn PC. Maar mijn vriendin kan nooit kiezen wat te zien en wil graag dat ik ze kan catalogeren volgens genre en dat er eventueel uitleg bij staat (inhoudssamenvatting).

Ik weet dat er dergelijke programma's bestaan maar de meeste zijn voor HTPC of voor de TV. Maar kent iemand een goed programma voor mijn PC?

Dus ik zoek een goed programma (gratis) die al mijn films catalogiseert en samenvatting geeft en ze kan afspelen (met ondertiteling erbij)

Al mijn films staan op een harde schijf in aparte mappen met bijhorende ondertitel in de juiste naam (zodat deze automatisch afspeelt als ik een film check met VLC).

Dank bij voorbaat

ps: sorry als dit in de foute topic staat of dit al 1000x werd gevraagd.

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-01 07:17
Kort: XBMC of Media Portal.

Inhoudelijk durf ik je niet te zeggen hoe XBMC werkt, maar voor Media Portal download je enkel de "Moving Pictures" en/of "MPTVSeries" Plugin en je bent klaar.

Mooie covers erbij, IMDB rating erbij, samenvatting, noem het maar op.

Korte samenvatting van werking van dergelijke software:
1. Download en installeren software
2. Download en installeer eventueel benodigde plugins (voor Media Portal zul je dit sowieso moeten)
3. Geef in de betreffende plugin aan waar die zijn films/serie's moet zoeken
4. Plugin doet de rest :)

PS: En nog even een kleine tip: een HTPC is gewoonweg een verzamelnaam voor de vorm en doel van een computer. Home Theatre Personal Computer. Oftewel: het is gewoon een PC (alleen in een ander vorm kastje, en is vaak wat simpeler gemaakt, omdat je er vaak niet op wilt gaan gamen en photoshoppen etc.) :) Je kunt het moeilijker of makkelijker maken met verschillende OS'en specifiek voor deze doeleinden, maar dat is voor jou niet nodig.

[ Voor 63% gewijzigd door EricNL op 15-07-2014 15:46 ]

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

• bart1133
Thnx voor het snelle antwoord!

Beide eens opzoeken en uitvissen dewelke de beste is :)

• EricNL
bart1133 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 15:35:
Thnx voor het snelle antwoord!

Beide eens opzoeken en uitvissen dewelke de beste is :)
Tjah, als we een discussie gaan voeren welke de beste is dan zijn we nog wel even bezig (komt een beetje naar op Audi vs BMW, Samsung vs Apple, Messi vs Ronaldo, dat soort discussie's :P )
Persoonlijk vind ik Media Portal een stukje fijner werken omdat deze met handige configuratie wizards werkt, waarbij je in XBMC (voor zover ik weet) alles vanuit de GUI zelf moet doen.

[ Voor 9% gewijzigd door EricNL op 15-07-2014 15:38 ]

• bart1133
EricNL schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 15:37:
[...]

Tjah, als we een discussie gaan voeren welke de beste is dan zijn we nog wel even bezig (komt een beetje naar op Audi vs BMW, Samsung vs Apple, Messi vs Ronaldo, dat soort discussie's :P )
Persoonlijk vind ik Media Portal een stukje fijner werken omdat deze met handige configuratie wizards werkt, waarbij je in XBMC (voor zover ik weet) alles vanuit de GUI zelf moet doen.
Ja inderdaad. Enkel vreemd dat er twee mediaportals bestaan :9 en beide zijn up-to-date blijkbaar :|

• EricNL
bart1133 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 15:40:
[...]

Ja inderdaad. Enkel vreemd dat er twee mediaportals bestaan :9 en beide zijn up-to-date blijkbaar :|
Je hebt Media Portal 1 en Media Portal 2.
Als je MP wilt testen, pak dan versie MP 1. MP 2 is voor zover ik weet nog steeds hevig in ontwikkeling, en zijn vooral beta/testing releases. Mainstream draait gewoon MP1.

[ Voor 3% gewijzigd door EricNL op 15-07-2014 15:42 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:43
Ik zou ook even naar plex kijken :) Die indexeert heel veel zelf.

én chromecast support

• bart1133
418O2 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 15:43:
Ik zou ook even naar plex kijken :) Die indexeert heel veel zelf.

én chromecast support
Hmm, ik hou het wel bij MediaPortal 1 :P Anders wordt het al gauw ingewikkeld om alles te vergelijken

• bart1133
Nu we toch bezig zijn, is er soms ook een programma dat al mijn mappen en films de correcte titel geeft ipv ellenlange namen van de downloads soms?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:43
bart1133 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 15:53:
Nu we toch bezig zijn, is er soms ook een programma dat al mijn mappen en films de correcte titel geeft ipv ellenlange namen van de downloads soms?
Plex

:D

Serieus. Je installeert het in 4 minuten. Folders toevoegen, tijdje indexeren (paar minuten, afhankelijk van je pc en aantal downloads) en je kan beginnen. Serveert gelijk ook naar smartphones en consoles.

[ Voor 27% gewijzigd door 418O2 op 15-07-2014 15:55 ]

• EricNL
bart1133 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 15:53:
Waarom zou je je nog zorgen maken? Als je de plugins in MP1 hebt geconfigureerd (en dat houdt letterlijk alleen de folders aanwijzen waar je films staan) heb je films netjes alleen de Film naam binnen MP1. Wat maken die foldernamen dan nog uit :)?

• bart1133
Heb het graag georganiseerd xD
Maar je hebt een punt :)
Pagina: 1