M'n ouders gaan binnenkort in het buitenland kamperen en nemen dan een iPad mee voor internetten en skype. Vaak is er internettoegang aanwezig op campings, alleen het nadeel is dat het bereik van de modems vaak niet toereikend is. Aangezien m'n ouders dus ook willen skypen hebben ze een stabiele verbinding nodig. En tijdens het skypen zit je liever op je eigen plekkie dan helemaal naar de entree te lopen om daar in een openbare ruimte te zitten skypen.
Als oplossing heb ik bedacht een wireless access point/range extender aan te schaffen waardoor je draadloos verbinding kan maken met de bron (router). Om vervolgens draadloos dat signaal door te zetten naar de iPad. Doordat een wireless access point over het algemeen een veel betere antenne en wifi hardware heeft dan een iPad kan die over een zelfde afstand een sterker signaal oppakken (aldus mijn theorie
)
Eisen wap/re:
- volledig draadloos in te stellen met iPad
- volledig draadloos verbinding delen met de iPad
- draadloos bereik minstens 50m, hoe meer hoe beter
- stabiele draadloze verbinding die skype aan kan (natuurlijk ook afhankelijk van het internet van de camping)
- maximaal 50€
- het liefst eenvoudig in te stellen door noobs
Ik heb de volgende apparaten gevonden:
Netgear WN300RP (erg eenvoudig in te stellen, alleen een minder goed bereik dan de anderen denk ik)
TP-Link TL-WA801ND
TP-Link TL-WA830RE V2 (twee mooie grote antennes
)
TP-Link TL-WA901ND (twee grote antennes
)
Mijn vraag is, welke van de access points/extenders raden jullie aan op basis van de eisen en doelstelling? Of hebben jullie een beter alternatief?
Als oplossing heb ik bedacht een wireless access point/range extender aan te schaffen waardoor je draadloos verbinding kan maken met de bron (router). Om vervolgens draadloos dat signaal door te zetten naar de iPad. Doordat een wireless access point over het algemeen een veel betere antenne en wifi hardware heeft dan een iPad kan die over een zelfde afstand een sterker signaal oppakken (aldus mijn theorie
Eisen wap/re:
- volledig draadloos in te stellen met iPad
- volledig draadloos verbinding delen met de iPad
- draadloos bereik minstens 50m, hoe meer hoe beter
- stabiele draadloze verbinding die skype aan kan (natuurlijk ook afhankelijk van het internet van de camping)
- maximaal 50€
- het liefst eenvoudig in te stellen door noobs
Ik heb de volgende apparaten gevonden:
Netgear WN300RP (erg eenvoudig in te stellen, alleen een minder goed bereik dan de anderen denk ik)
TP-Link TL-WA801ND
TP-Link TL-WA830RE V2 (twee mooie grote antennes
TP-Link TL-WA901ND (twee grote antennes
Mijn vraag is, welke van de access points/extenders raden jullie aan op basis van de eisen en doelstelling? Of hebben jullie een beter alternatief?