Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Access point/range extender

Pagina: 1
Acties:

• Pvt_Ryan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11-2024
M'n ouders gaan binnenkort in het buitenland kamperen en nemen dan een iPad mee voor internetten en skype. Vaak is er internettoegang aanwezig op campings, alleen het nadeel is dat het bereik van de modems vaak niet toereikend is. Aangezien m'n ouders dus ook willen skypen hebben ze een stabiele verbinding nodig. En tijdens het skypen zit je liever op je eigen plekkie dan helemaal naar de entree te lopen om daar in een openbare ruimte te zitten skypen.

Als oplossing heb ik bedacht een wireless access point/range extender aan te schaffen waardoor je draadloos verbinding kan maken met de bron (router). Om vervolgens draadloos dat signaal door te zetten naar de iPad. Doordat een wireless access point over het algemeen een veel betere antenne en wifi hardware heeft dan een iPad kan die over een zelfde afstand een sterker signaal oppakken (aldus mijn theorie :+ )

Eisen wap/re:
- volledig draadloos in te stellen met iPad
- volledig draadloos verbinding delen met de iPad
- draadloos bereik minstens 50m, hoe meer hoe beter
- stabiele draadloze verbinding die skype aan kan (natuurlijk ook afhankelijk van het internet van de camping)
- maximaal 50€
- het liefst eenvoudig in te stellen door noobs

Ik heb de volgende apparaten gevonden:
Netgear WN300RP (erg eenvoudig in te stellen, alleen een minder goed bereik dan de anderen denk ik)
TP-Link TL-WA801ND
TP-Link TL-WA830RE V2 (twee mooie grote antennes :9 )
TP-Link TL-WA901ND (twee grote antennes :9~ )

Mijn vraag is, welke van de access points/extenders raden jullie aan op basis van de eisen en doelstelling? Of hebben jullie een beter alternatief?

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 13:04
Het punt is natuurlijk dat zo'n apparaat geplaatst moet worden op de plek waar je nog goed ontvangst hebt... als je hem dus in het stopcontact steekt van de caravan waar je al slecht bereik hebt... dan schiet je niets op. Dus wat is je idee hierachter? Ga je hem verder op het veld in een stopcontact steken?

Denk dat je er niet veel mee uithaalt.

• Pvt_Ryan
Het idee was dat hij een groter bereik door de betere antennes heeft en daardoor van dezelfde afstand een beter signaal opvangt. Maar als dat niet zo werkt dan heeft het inderdaad geen zin.

Ps het idee was om de accesspoint aan te sluiten op het stopcontact in de caravan en afhankelijk van de lengte van de voedingskabel de accesspoint buiten neer te zetten (als het droog weer is uiteraard).

[ Voor 35% gewijzigd door Pvt_Ryan op 15-07-2014 13:36 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Aan een kant grotere antennes / meer vermogen heeft bij wifi geen zin, het verkeer moet beide kanten op he.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat je kunt doen dat iets kunt schelen is om de repeater buiten de caravan op te hangen. Dan heb je iig de muren van de caravan niet tussen repeater en AP. Omgekeerd maakt die muur niet zo uit voor je client omdat het zo dichtbij is.
johnkeates schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 13:39:
Aan een kant grotere antennes / meer vermogen heeft bij wifi geen zin, het verkeer moet beide kanten op he.
Meer vermogen heeft inderdaad geen zin, grotere (nouja, betere) antennes wel altijd, aangezien ze niet alleen beter zenden maar ook beter ontvangen.

[ Voor 44% gewijzigd door dion_b op 15-07-2014 13:40 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Pvt_Ryan
Oke dus als ik het goed begrijp heeft een rp/ap wel effect, maar omdat het zendend apparaat niet veranderd/verbetert zal het effect niet zo groot zijn? In ieder geval bedankt voor de reacties! Ik zal er nog eens goed over nadenken. Misschien toch maar een lang verlengsnoer meenemen en een repeater ergens in een boom hangen :p

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je toch al met snoeren bezig gaat, geen repeater nemen maar een wireless bridge die via netwerkkabel aan die boom hangt. Dat scheelt alvast 50% performance. Dan aan andere kant kabel binnenin de caravan een AP.

Oslik blyat! Oslik!

• Pvt_Ryan
Dat zou ook een betere optie zijn maar dan wordt het weer een beetje duur. Het is meer een beetje luxe alleen voor op vakantie, dus vandaar een max van 5 tientjes. Repeater is inderdaad niet het meest ideale aangezien 50% van de snelheid verloren gaat doordat 'ie zowel draadloos verzend als ontvangt. Maar hetzelfde geldt waarschijnlijk voor de accesspoint als je die volledig draadloos toe gaat passen. Als de iPad nou een utp aansluiting had was het zo opgelost.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat ik beschrijf kan makkelijk met 5 tientjes. Gewoon twee simpele 2.4GHz routertjes (2x2 MiMo, 100Mb Ethernet voldoet) scoren voor EUR 20/stuk en dan kabel voor < EUR 10 en klaar.

En nee, die 50% performance hit van repeater heb je niet met bridge + AP.

Verschil is makkelijk uit te leggen.

Bij een repeater gaat alle communicatie via zelfde kanaal. Dus als er data tussen CampingAP en repeater gaat, kan er niets tussen repeater en client gaan en omgekeerd zodra client met repeater praat kan er niets tussen repeater en CampingAP.

Bij bridge+AP zijn het twee verschillende WiFi-netwerken in verschillende kanalen (als je het goed instelt) die tegelijk kunnen werken, dus terwijl de CampingAP met de brdige praat kan ook data tussen CaracanAP en client verstuurd worden.

[ Voor 62% gewijzigd door dion_b op 15-07-2014 14:50 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Pvt_Ryan
Dat ze dan beiden tegelijk kunnen communiceren, door verschillende kanalen in te stellen, is een groot voordeel. Een 2,4 ghz routertje zou ik wel goedkoop kunnen regelen en als ik het allemaal thuis even instel dan zou het op de camping makkelijk ingesteld kunnen worden op de verzendende router. Dan is dat een erg goede optie, thanks voor de uitleg!

Nu heb ik wel voldoende informatie om een goede keuze te maken. Iedereen bedankt voor de tips! _/-\o_

Doe er maar een slotje op ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Pvt_Ryan op 15-07-2014 16:59 ]

Pagina: 1