Toon posts:

Budget PC samenstellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, mij even voorstellen.
Ik ben Lorenz, ben van Belgie en zou graag wat advies vragen ivm nieuw systeem.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem zou gewoon moeten dienen voor office werk, surfen, mails. Mischien met kans op wat uitbreiding later?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 200euro, voeding & case heb ik al.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, toetsenbord, muis, voeding, case, DVD speler

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Processor, moederbord, SSD, (misschien videokaart later), 4-8gb ram?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet speciaal

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
/

Ga je overklokken?
Zou mooi meegenomen zijn, maar hoeft niet perse voor dit "basic" systeem

Mijn huidige pc is: E6600 2,40ghz @3,60ghz, P5B deluxe, 320gb seagate (crasht zeer veel), GT 570 videokaart, 550w voeding (A merk), en een X-fi geluidskaart

Huidig pc is opzich niet slecht voor surfen/mailen enzo op windows 7 maar deze crasht veel (ik vermoed de harde schijf). Zou eigelijk alles wille vernieuwen, tenzij jullie beter voorstell hebben.
Alvast bedankt!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:41

br00ky

Moderator Harde Waren
Voilà, exclusief voeding en case, aangezien je die al hebt. Meer dan zat voor wat je ermee wil:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3420 Boxed€ 52,99€ 52,99
1ASRock H81M-HDS€ 38,99€ 38,99
1Crucial CT51264BA160BJ€ 29,-€ 29,-
1Crucial MX100 128GB€ 59,69€ 59,69
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 180,67

Alleen een SSD in je oude systeem plaatsen zou ook nog wel kunnen werken. Of neem eens een kijkje in de V&A. Dan krijg je meer hardware voor je geld.

• melwasul
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-03 23:14
Ik zou uitzoeken wat de reden van de crashes is. Ik heb zelf momenteel ook nog steeds een E6600, weliswaar met Ubuntu en een SSD, en dit draait na al die jaren nog steeds als een zonnetje. Mijn ouders hebben een gelijkaardig systeem met een E6400, maar dan met Windows 7. Onlangs een SSD erbij gestoken en plots voelt ie oh zo soepel aan. Voor office werk, mailen en internet heb je echt niet meer nodig.

Wat ik zou doen is:

1) Zoek uit waarom de PC crasht. Wanneer heb je jouw pc nog eens opnieuw geïnstalleerd? Als dit al enkele jaren niet gebeurd is kan een herinstallatie de problemen mogelijk al oplossen.

2) Bouw een SSD in (en installeer jouw OS op de SSD). Zelfs al geeft jouw pc dan de geest binnen enkele maanden/jaren, dan neem je de SSD mee naar jouw nieuwe systeem.

Dit kost jouw een 60-tal euro (128 GB SSD) en mogelijk kan je dan nog enkele jaren verder met jouw huidige systeem.

Experience the mountains!

Verwijderd

Topicstarter
melwasul schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 13:37:
Ik zou uitzoeken wat de reden van de crashes is. Ik heb zelf momenteel ook nog steeds een E6600, weliswaar met Ubuntu en een SSD, en dit draait na al die jaren nog steeds als een zonnetje. Mijn ouders hebben een gelijkaardig systeem met een E6400, maar dan met Windows 7. Onlangs een SSD erbij gestoken en plots voelt ie oh zo soepel aan. Voor office werk, mailen en internet heb je echt niet meer nodig.

Wat ik zou doen is:

1) Zoek uit waarom de PC crasht. Wanneer heb je jouw pc nog eens opnieuw geïnstalleerd? Als dit al enkele jaren niet gebeurd is kan een herinstallatie de problemen mogelijk al oplossen.

2) Bouw een SSD in (en installeer jouw OS op de SSD). Zelfs al geeft jouw pc dan de geest binnen enkele maanden/jaren, dan neem je de SSD mee naar jouw nieuwe systeem.

Dit kost jouw een 60-tal euro (128 GB SSD) en mogelijk kan je dan nog enkele jaren verder met jouw huidige systeem.
Hey, bedankt voor u reactie,
De PC crasht volgens mij omdat de huidige HDD gewoon stuk is.. hoe raar het ook is soms zit die te tikken en als ik dan wat aan de aansluitingen kom draait die weer vrolijk door voor een paar weken.

Dus jij raad aan om een SSD te kopen, daar het besturingsysteem op te zetten.. en de andere hardeschijf dan de vuilbak in?

Is natuurlijk het proberen waard alvorens nieuwe stukken te bestellen.
Maar ook bij het opstarten geeft de pc rare tekens.. allemaal 0'en en 1'en.. 010101010101010101.
Wat zou de reden van dit kunnen zijn?

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-03 09:29

garriej

Ik las ondertieten.

Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 13:41:
[...]

Hey, bedankt voor u reactie,
De PC crasht volgens mij omdat de huidige HDD gewoon stuk is.. hoe raar het ook is soms zit die te tikken en als ik dan wat aan de aansluitingen kom draait die weer vrolijk door voor een paar weken.

Dus jij raad aan om een SSD te kopen, daar het besturingsysteem op te zetten.. en de andere hardeschijf dan de vuilbak in?

Is natuurlijk het proberen waard alvorens nieuwe stukken te bestellen.
Maar ook bij het opstarten geeft de pc rare tekens.. allemaal 0'en en 1'en.. 010101010101010101.
Wat zou de reden van dit kunnen zijn?
na de bios post?Dit is het scherm dat je als eerste zien krijgt, waar informatie staat over je hardware ect. daarna komt het windows logo, op welk moment doen die dingen zich voor?

[ Voor 10% gewijzigd door garriej op 30-07-2014 13:48 ]

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:22
Als je harde schijf corrupt is, is het toch ook niet te verwonderen dat er rare dingen ingeladen worden? Gebeurt het tijdens de BIOS POST of tijdens het inladen van je OS? Download eens Ultimate Boot CD en doe wat diagnostische tests van je hardware: harde schijf, geheugen, etc. Als je harde schijf faalt, zal die test dat wel aangeven.

Ik zou dat eerst proberen voordat ik een nieuwe harde schijf, maar ik zou sowieso een nieuwe SSD kopen, die kun je altijd wel ergens voor gebruiken.
Pagina: 1