Nieuwe harddisk in Packard bell met Windows 8, geen licentie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasbroodje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-08-2024
Hallo,

Ik heb een Packard bell desktop waarvan de harddisk kapot is gegaan. Nu heb ik een andere 3,5" hdd erin gezet en geprobeerd Windows 8 opnieuw te installeren ( retail ISO van internet moeten halen, recovery disks niet aanwezig ) Maar hoe activeer ik Windows nu? tijdens de installatie wordt er geen product code uit de Bios gehaald, de PC is wel orgineel met Windows 8. Iemand een Idee? want nu staat er windows is geactiveerd maar verloopt 14-8-2014...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:20

Croga

The Unreasonable Man

Tijd om de winkel te bellen waar de computer gekocht is? Nog sterker: Dat had je al moeten doen toen de harddisk kapot ging....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 14:51

Standeman

Prutser 1e klasse

Er zou dan ergens een sticker met een product-key op je kast moeten zitten. Zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.chillblast.com/images/faq/windows8coa.jpg

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:11

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Je hebt waarschijnlijk de OEM media nodig i.p.v. de retail.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasbroodje
Standeman schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 10:55:
Er zou dan ergens een sticker met een product-key op je kast moeten zitten. Zoiets:

[afbeelding]
Die zit er niet op, want het is alleen een logo sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasbroodje
Croga schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 10:54:
Tijd om de winkel te bellen waar de computer gekocht is? Nog sterker: Dat had je al moeten doen toen de harddisk kapot ging....
Verkoper geeft hiet thuis, die is met de noorderzon vertrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

BIOS uitlezen voor OEM key al geprobeerd?

http://www.nextofwindows....em-product-key-from-bios/

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 15-07-2014 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasbroodje
Nog niet geprobeerd, maar ik ga me even goed inlezen met de link die je hebt gegeven, deze kende ik nog niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-06 10:34
Windows 8 zet de key meestal in de bios (op het mboard) en wanneer je met OEM media windows 8 installeert dan haalt die automatisch de key op uit de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasbroodje
ak0nnmgn schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 11:04:
Windows 8 zet de key meestal in de bios (op het mboard) en wanneer je met OEM media windows 8 installeert dan haalt die automatisch de key op uit de bios.
Dus ik moet, als ik het goed begrijp, een OEM windows 8 ( of mag het direct 8.1 zijn? ) van het web halen, en dan gewoon booten/installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasbroodje
Ik heb de pagina en door gelezen, helemaal geweldig en bedankt! de code is nu terecht!

Maar, activeren lukt, maar de activatie zou vandaag verlopen?? Iemand een idee of dit een bug is?

Staat op vandaag geactiveerd, stom van mij.....

Andere vraag:
De update naar 8.1 wordt niet weergegeven, ook niet in de store en de updates via windows update zijn allemaal binnen gehaald. Kan het er aan liggen dat ik een retail image gebruikt heb?

[ Voor 23% gewijzigd door Kaasbroodje op 15-07-2014 11:32 . Reden: stom bezig :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien moet je eerst andere updates installeren...

FAQ Troubleshooter http://windows.microsoft....y-can-t-find-update-store

[ Voor 113% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 15-07-2014 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasbroodje
Ik denk dat ik een brakke image heb van Windows, want er zijn problemen met de service registration, zoals het troubelshoot programma opmerkt. Deze meld wel hersteld, maar ik zie nog steeds de KB 2919442 niet, en handmatig downloaden krijg ik de melding "deze update is niet geschikt voor uw pc" ik gebruik de win8 x64 versie, en het OS is ook x64. Ik begin een beetje hoofdpijn te krijgen van deze image. Maar bij een retail 8.1 DVD ( die heb ik wel liggen ) wordt de product code niet geacepteerd door de setup, en ik kan deze ook niet overslaan. Zucht....

Kan iemand mij een goede image linken? ( ben bang dat het niet mag )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:11

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Kaasbroodje schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 12:20:
Kan iemand mij een goede image linken? ( ben bang dat het niet mag )
pricewatch: Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasbroodje
Geprobeerd om met de installatie DVD van 8.1 retail te upgraden naar 8.1 ( van 8 ) maar dan zegt de installatie dat de code niet voor die versie werkt... Het is een standaard windows 8 versie, je zou dan toch mogen verwachten dat deze gratis te upgraden is naar 8.1?? of werkt dat niet voor OEM pc's??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-O-

TS kan hier het programma downloaden, dat met wat geluk een Win8 ISO weet te produceren. http://windows.microsoft..../upgrade-product-key-only

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 15-07-2014 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasbroodje
Ik probeerde naar 8.1 te updaten via de retail dvd van 8.1 ( die heb ik wel ) maar dan wordt de code geweigerd. Ik probeer nu met een generic key te installeren en dat te activeren met de OEM key. Kijken of dat werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, dat werkt.

Je kan 1 van deze keys gebruiken om Win8.1 te installeren http://technet.microsoft.com/en-us/library/jj612867.aspx

Daarmee kan je niet activeren, dan moet je eerst je eigen (Win8.0) key invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasbroodje
Anoniem: 63975 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 12:41:
Ja, dat werkt.

Je kan 1 van deze keys gebruiken om Win8.1 te installeren http://technet.microsoft.com/en-us/library/jj612867.aspx

Daarmee kan je niet activeren, dan moet je eerst je eigen (Win8.0) key invoeren.
Ja ik had al een key gevonden, heel erg bedankt voor je hulp.
Ik heb direct een sticker op DVD hoes geplakt met de code en de instructie hoe een code te achterhalen. Hier leer ik supper veel van thx!

Nu nog even een ISO maken van de DVD en dan weer op een USB stick zetten met de tool van MS zelf, dat gaat wat sneller vanaf een USB 3 dan dat het nu vanaf DVD gaat. Wat een herrie ook die DVD's :P

Iedereen mega bedankt! Bij problemen meld ik mezelf weer.

/gesloten en opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 13:21
Hierbij het stappenplan voor een Microsoft Windows 8.1 clean install:
  • Dowload een Microsoft Windows 8.1 (bijvoorbeeld: nl_windows_8_1_x64_dvd_2707297.iso) (http://howto.cnet.com/830...icrosoft-windows-8.1-iso/);
  • Controleer de hash, of deze overeenkomt met de hash die Microsoft aangeeft voor de ISO;
  • Maak een bootable USB Stick, of brand de ISO op DVDR;
  • Boot de PC vanaf die USB Stick of DVDR;
  • Kies voor Microsoft Windows helemaal opnieuw installeren en niet voor upgraden;
  • Vul bij de productcode, de algemene Microsoft Windows 8.1 Core of Professional productcode in (http://technet.microsoft.com/en-us/library/jj612867.aspx);
  • Vervolg de installatie naar eigen wensen;
  • Na de eerste keer opstarten: druk op het toetsenbord Windows + r (of vergrootglas en cmd intypen)
  • slui.exe 3 intypen;
  • Je eigen Microsoft Windows 8.x Core of Professional productcode invoeren;
  • Herstart en Microsoft Windows 8.1 is schoon geinstalleerd met je eigen licentie.
Hier de originele post: Jumpman in "[Windows 8.1] Ervaringen & Discussie".

[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 15-07-2014 13:04 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-06 10:34
Kaasbroodje schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 11:10:
[...]

Dus ik moet, als ik het goed begrijp, een OEM windows 8 ( of mag het direct 8.1 zijn? ) van het web halen, en dan gewoon booten/installeren?
Wanneer je een OEM key hebt (een key die standaard wordt meegeleverd aan een systeem, dus wanneer jij een component vervangt mag je in principe de code niet eens meer gebruiken, maargoed, daar houdt niemand zich aan) moet je ook OEM media gebruiken om je windows juist te installeren.

Tegenwoordig worden alle machines vanaf Windows 8 geleverd zonder sticker met een OEM key, deze zit in je moederbord en deze wordt standaard opgehaald wanneer je windows installeert.

Heb je een OEM key? die werkt alleen met OEM media.
Heb je een retail key (in de winkel gekocht)? die werkt alleen met retail media.

EDIT\

OEM media is ook gewoon te downloaden bij je nieuwsgroepen of de torrentboer.

[ Voor 4% gewijzigd door ak0nnmgn op 16-07-2014 09:00 ]

Pagina: 1