Kabel op rol systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-10 19:12
Ik ben voor het volgende naar een oplossing opzoek. Misschien kunnen jullie mij helpen brainstormen.

Ik heb een bureau met 2 aansluit punten voor laptops. Dit zijn nu korte kabelboompjes maar het mooiste zou ik vinden als de kabel boompjes werden terug getrokken naar onder/achter het bureau als ze niet in gebruik zijn. Zodat de overtollige kabel uit het zicht is.

Waar ik aan zit te denken is een soort stofzuiger systeem. Alleen dan zonder de sleepcontacten. Weet iemand zo iets te vinden?

Of wat je vroeger wel eens zag bij usb kabels dat er zo'n oprol ding in het midden zat.
Hebben jullie andere ideeën? Ik heb ook aan een simpel gewichtje zitten denken maar wat gebruik ik dan als trek ontlasting als ik hem gebruik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet niet hoe lang het moet zijn maar wellicht is een katrol/ring met een stuk ellastiek een idee:

=================0-----
==0-----------------------------------

mijn mega "schets" de ---- is een stuk elastiek (watersportzaak bijvoorbeeld) welke de == wat een dubbele kabel door een o atrol/ring trekt, als je dan aan een kant de kabel uittrekt rekt het elastiek uit, en word het dubbele stuk == korter. (en het eind waar je aan trekt dus langer)

Edit: kom er niet uit om het duidelijker te maken, maar == is dus een kant in het stopcontact en de andere aan de aansluiting)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2014 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere oplossing: snoeren om een pijp welke je oprolt (de snoeren). dan een stuk elastiek eraan. dit geheel hang je ze op zodat de pijp kan draaien als je het nu de snoeren afrolt/aantrekt zal het stuk elastiek oprollen en de snoeren dus weer terugtrekken als je deze loslaat.

Bij beide oplossing denk ik aan lang dun elastiek wat per meter bij bijvoorbeeld watersportzaken te krijgen is in verschillende diktes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:40

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-10 19:12
En hoe zit dat dan met trekontlasting?
Ik heb (op een simpele manier) met het idee gespeeld door het gebruik van zo'n skipas koortje. Alleen nu blijft er ook steeds kracht op mijn connecties staan als ze aangesloten zijn.

@memphis ja dat is ideaal alleen een beetje overdreven groot. Wel het idee wat ik zoek. Ik heb alleen maar een meter te overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eparox
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:30
Is het één specifieke kabel, of meerdere verschillende? Als je op cable retractor + kabelterm zoekt krijg je redelijk wat hits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:22
Je moet ervoor zorgen dat er nooit spanning op de kabels zelf staat.
Ik zou er daarom voor kiezen om je kabelboom te bundelen met de kabel uit de kabel-retractor en deze dan net iets meer uittrekken dan nodig is (om de spanning van je kabels af te halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:26

Stoney3K

Flatsehats!

Als je genoeg ruimte onder je bureau hebt:

Maak een aantal kokers (bijvoorbeeld van PVC buis) waar de kabels in kunnen hangen als ze 'opgerold' zijn.

In de koker hang je dan de kabel samen met een gewichtje. Als je de kabel dan niet gebruikt dan valt ie vanzelf (dubbel gevouwen) naar beneden, uit het zicht.

Zorg natuurlijk wel dat je aan het uiteinde een kam maakt met 'knobbels' aan de stekkers, zodat ze tegen de kam aan kunnen vallen zonder dat de stekkers beschadigen. Zonder zo'n knobbel valt de hele kabel in je koker en ben je hem kwijt ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

^Zo dacht ik er ook over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:01
Denk ik nou weer veels te makkelijk als ik zeg dat je gewoon zoiets moet maken:

Afbeeldingslocatie: http://www.wired.com/images_blogs/gadgetlab/2010/03/binderclips-kabels-660x439.jpg

Kabel pakken if needed en terughangen als je klaar bent?
Pagina: 1