[DIY] muziek paddestoel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 11:50

xces

To got or not to got..

Topicstarter
Ik zit in het bestuur van een jeugdvakantieweek en wil graag iets doen voor de aankleding van ons eigen evenementen terrein. Ik zat eraan te denken om een eigen paddestoel van polyester te gaan maken. Een muziekje erin is wel zo leuk en daarom dacht ik aan een pressure plate. Er zijn genoeg DIY voorbeelden te vinden en die werken allemaal met karton en aluminiumfolie.

Nu vroeg ik me af of er zaken zijn waar ik misschien op moet letten, aangezien er gewicht van 30 tot 90 kilo op moet kunnen.. Ik wil de voortgang van de build hier in dit topic bij gaan houden; Ik heb nog een raspberry pi "over" maar dat is zeer waarschijnlijk overkill dus als jullie me zouden kunnen adviseren mbt een low power (het liefst op batterij werkend) idee dan zou ik al verder geholpen zijn.

Momenteel zit ik te denken aan een Arduino Uno zoals hier gebruikt;
http://arons.github.io/hack/arduino/2014/01/10/mbox-01.html

en een speakertje van 8Ω 1.5W; moet alleen nog uitvogelen hoe ik een pressure plate een MP3tje kan laten starten/stoppen...

[ Voor 14% gewijzigd door xces op 15-07-2014 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:52

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Efteling???

Aansturing met een AVR/PIC, op een sd kaartje je wav opzetten en dan via een switch laten afspelen, wel code in steken van dat ie door blijft spelen en niet op nieuw begint als je de switch meerdere keren laat schakelen.

Arduino (AVR) heeft zo van die modules.

Ik zou een basis recht hoek frame bouwen dat iets kleiner is dan je paddestoel en daar rond het zichbare maken. Daarboven de hoed maken dat op 4 veren zit en bussen waardoor ie een paar mm kan bewegen (naar beneden/boven) zodoende dat die kan beginnen te spelen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 11:50

xces

To got or not to got..

Topicstarter
Juist, dat pretpark idd :)

Ik zit nu te denken aan een Lilypad MP3 (arduino) icm AVR wat het voor elkaar zou moeten krijgen. De reden om te kiezen voor een Lilypad is het lage stroomverbruik;
https://www.sparkfun.com/products/11013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 14:31
Misschien een zonnecel erbij? Dat hij kan opladen.
Ben wel benieuwd hoe het gaat worden, en ook naar de totale kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

:o Lilypad is alles in, dan moet je niet verder zoeken :) je ou die bootloader van die lilypad er uit kunnen smijten en gewoon in GCC programmeren dan kun je de code mooier houden en ook al de power functies van gebruiken :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 13:01

elTigro

Es un Gringo!

voor deze heb ik een attiny85 gebruikt met een relaisje en een enorm goedkope dx.com mp3 speler. Wanneer er muziek gemaakt moet worden 'skipt' ie een track en zet ie met het relais de speaker aan. Netto heb je dan altijd een nieuwe track die begint wanneer het geluid aan gaat. na een x aantal seconden zet t relais de speaker weer uit. De mp3 speler speelt dan nog wel, maar hij neemt niet heel veel stroom, dus het kon wel voor dit project.

De reden voor die wat flauwe methode: het mp3spelertje kon alleen maar trefzeker aangestuurd worden via de next knop (en zachter, maar die hoefde ik niet).
Er was iets raars met die knoppen..... :z

kosten: 4 euro voor de mp3 speler,
2 euro voor de attiny
3 euro voor de (mini)relais
0 euro voor een flash kaartje dat ik nog had.

prijzen weet ik niet meer zo precies, ze zijn, op de mp3 speler na, geschat.

[ Voor 16% gewijzigd door elTigro op 19-07-2014 19:52 ]

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ha leuk in de Huiskamer :(

Pagina: 1