Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Remote trigger

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik zelf niet echt veel ervaring heb in de hardware sector, maar wel een beetje in de software, weet ik niet indien dit zich op de juiste plaats bevind. Maar dit gezegd zijnde, hier volgt mijn probleem/vraag:

Op dit moment bezit ik een krachtige PC, maar ik zou deze graag gaan gebruiken over het internet.
Wat er dus zou moeten gebeuren:
  1. via website/programma/whatever start ik vanop andere locatie (bvb werk) mijn PC die thuis staat
  2. op die kan ik via remote desktop inloggen op mijn pc en er op werken alsof ik van thuis uit werk
Indien mogelijk zou dit een oplossing moeten zijn die weinig energie verbruikt en niet al te veel kost.
Is er iemand die me hiermee kan helpen en weet wat ik allemaal nodig heb (software, hardware)?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2014 10:38 ]

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-10 14:45
Volgens mij kan dat gerealiseerd worden d.m.v. Wake on Lan en de poorten op je router te openen. http://www.smallnetbuilde...o-wake-on-lan-wake-on-wan

Fanaleds.com

Verwijderd

Topicstarter
Bose321 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 10:40:
Volgens mij kan dat gerealiseerd worden d.m.v. Wake on Lan en de poorten op je router te openen. http://www.smallnetbuilde...o-wake-on-lan-wake-on-wan
Alvast bedankt voor je antwoord Bose321,
Maar heb ik dan nog iets nodig van software om bvb in te loggen en de remote desktop te starten?

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-10 14:45
Dat kan dan gewoon via iets als Teamviewer of Extern Bureaublad als je gewoon op Windows zit. Als je voor een programma als Teamviewer kiest moet je dat natuurlijk wel altijd aan hebben staan en een account hebben om in te loggen. Met extern bureaublad hoef je alleen de username en pass in te voeren van je PC. Dit doe ik zelf voor het besturen van mijn HTPC vanaf werk.

Fanaleds.com