Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game laptop 1500,- 17" of toch 15"

Pagina: 1
Acties:

• Timmeuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-01-2020
Wat ga je met je laptop doen?
Gamen

Wat is je budget?
1500,-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee hooguit naar een lanparty.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zit momenteel te denken aan een MSI / AW17 en de Asus Rog. Echter allemaal 17" wellicht dat een 15" ook goed is maar ben er nog niet van overtuigd.

Beste mensen,

Kan iemand mij helpen? Ik ben op zoek naar een nieuwe game laptop en heb ongeveer rond de 1500 te besteden. Ik heb nu een XPS 17 l702x ( niet de 3d versie ) en ben dus gewend aan een 17" ik twijfel daarom over een 15". momenteel zijn er zoveel msi / aw17 / asus rog etc op de markt dat ik het even niet meer weet. Betreft videokaarten ben ik niet meer op de hoogte wat nu prestatie gericht beter is 860? 880? 760? 8)7 8)7

Kunnen jullie helpen?

Alvast bedankt!

[ Voor 14% gewijzigd door Timmeuh op 15-07-2014 09:47 ]

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-11 17:48
Hey Timmeuh,

Ik kom zelf van de XPS l702x af (niet 3D met gt 555m). Heb nu zins een week of 2 de AW17.
Zover ik weet zitten in alle AW's die een 860m bevatten een keppler variant en niet een maxell.
Dit houd simpel weg in dat de 880 25% beter presteerd. (Voor zover ik uit benchmarks kon zien, als het een maxwell was zou dit 15% beter zijn geloof ik). Ik heb geen idee over die 760m.

Ik wou zelf eerst ook een 15 inch voor meeneem gemak, maar omdat ik een windows tablet gekocht heb vond ik dit niet nodig en heb ik een 17 inch gekocht.

Eerlijk gezegd was ik been beetje sceptisch over AW al die lampjes en troep hoefde van mij niet. Maar ik ben nu bekeerd, ik vind de bouw kwaliteit echt top. Ik kan nog wel een tijdje door miepen maar misschien kan vragen beantwoorden die je heb, aangezien wij van hetzelfde systeem afkomen is dat wel een goede match denk ik.

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-11 16:49
Lees de Tweakers laptop best buy guide van juni nog een keer.
reviews: Laptop Best Buy Guide: juni 2014

De ASUS G750 lijkt me nu de beste keuze.

http://www.paradigit.nl/a...67h/80015471/details.aspx

(zit ook naar een gamelaptop te kijken en heb ongeveer hetzelfde budget)

• Timmeuh
AW lijkt me een super model maar ik krijg altijd een beetje het idee dat je meer betaald voor de naam dan voor hardware wat je krijgt? Heeft iemand ervaring met BTO laptops? Die hebben opzich goeie hardware voor een redelijke prijs. Hier vind je 880m modellen voor 1300€

• webdavid
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-11 10:53
Persoonlijk vind ik 15" groot genoeg voor gamen.

daviddebestnl @ tweakers2 clash of clans || i5 4690 ~ gtx 750 ti

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-11 17:48
Ik heb zelf niet voor BTO gekozen (ookal leek me dat wel wat) omdat ik gewoon heel weinig reviews over de specifieke modellen kon vinden. 15" is groot genoeg maar als je hem niet vaak ga verslepen is 17" wel top.

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-11 09:45
stefspee schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:25:
[...]

Wanneer je geen OS hebt gekozen komt de laptop standaard met een niet geactiveerde Windows7 (ik dacht Enterprise).

Ik heb met shadowplay een stuk opgenomen op hoge settings minus AA, die zet ik overigens altijd uit dus heeft niet met performance te maken :P.
Het lijkt echter wel alsof youtube het filmpje schokkerig maakt, met het source bestand is dat niet (2gb, kan je ook krijgen)
YouTube: Battlefield Performance BTO xbook17cl58 Tweakers

Heb ook screenshots gemaakt met een hardware monitor, voor de temperaturen:
Idle-ish wel Origin geinstalleerd
[afbeelding]

Direct na een potje Voor shadowplay aanstond
[afbeelding]

Direct na een potje met shadowplay
[afbeelding]

Verder nog wat foto's van het uiterlijk:
[afbeelding]
[afbeelding]

Zoals ik al zij is het uiterlijk maar net wat je mooi vind, ik vind persoonlijk de buitenkant van de laptop wel mooi, heeft een aluminium look maar oogt niet echt nep.
Vind de bezel om het scherm wel wat minder mooi.

Heb gister de gegevens in de pricewatch aangepast aan de gegevens van de nieuwe versie(volgens bto van begin Q2 2014)
pricewatch: BTO X-Book 17CL58 GTX860

Ik heb de laptop op mijn schoot gehad tijdens de opnames.

• Timmeuh
Weet iemand zo of je van BTO laptops op lange termijn de videokaart kan vervangen? En van de Asus ROG? en van MSI?

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-11 09:45
Aangezien je bij bepaalde modellen kunt kiezen welke kaart je erin wilt hebben lijkt dit mij wel het geval.
Maar je zult wel de hele onderkant moeten losmaken denk ik.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Timmeuh schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 09:05:
Weet iemand zo of je van BTO laptops op lange termijn de videokaart kan vervangen? En van de Asus ROG? en van MSI?
Na wat googlen gevonden dat het mogelijk is. Alleen heeft de asus blijkbaar de gpu op een andere plek, dus zou problemen met upgraden kunnen geven. Ook als je even op eBay kijkt, zie je verschillende videokaarten voor je AW/BTO. Van de AW en BTO ben ik dus zeker, maar bij de asus zou het mogelijk moeten zijn, maar kan problemen geven.

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-11 16:49
Het vervangen van een laptop videokaart wordt niet vaak gedaan omdat de aanschaf van een nieuwe kaart buitensporig duur is.
Het verkopen van de laptop en bijleggen voor een andere met de gewenste videokaart aan boord is vaak goedkoper.

Verwijderd

Mag ik dan toch vragen waarom:
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee hooguit naar een lanparty.
en je persee een laptop wil?
Waarom ga je dan niet voor een desktop, helemaal als:

• Timmeuh
Aangezien ik veel lanparty's af ga en hier en daar een keer bij vrienden thuis zit te gamen :)

Ik ben van plan om de AW17 te gaan halen met 880m vid en 3d scherm. Ik kom inclusief de kortingen dan uit op een bedrag van 1800€

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-11 12:31
Timmeuh schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:27:
Aangezien ik veel lanparty's af ga en hier en daar een keer bij vrienden thuis zit te gamen :)

Ik ben van plan om de AW17 te gaan halen met 880m vid en 3d scherm. Ik kom inclusief de kortingen dan uit op een bedrag van 1800€
Laat even weten wat je er van vind ik ben wel nieuwsgierig naar deze set up

Nickname KasPlantje.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

Is het dan geen beter idee om een lichtere laptop met een GT750M/GT840M te halen en een desktop voor echt echte game- en lan werk?

BTO zou ik persoonlijk ontwijken, mogelijk dat het ondertussen beter is geworden maar die krengen hadden nog geen 2 jaar terug een matige body, een matig scherm, een matig toetsenbord en ronduit slechte koeling.

[ Voor 26% gewijzigd door D4NG3R op 25-07-2014 03:33 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Timmeuh
Een game desktop is niet meer voor mij weg gelegd ik vind het veel te relaxed om een keer hier en daar te gamen van boven naar onder en van binnen naar buiten op het terras (thuis) en naar vrienden toe. Dit kan gewoon weg niet met een desktop. Ik zit eigenlijk nog een klein beetje te wachten op een goeie aanbieding van Dell.

Ik heb alle systemen vergeleken en AW17 is veruit de beste met de specs ( enigste wat faalt is de HD / SSD die er niet in zit) Echter plaats ik deze zelf bij want die heb ik nog liggen. Een 17" 3D 120hz ture life met een 880m voor 1800 terwijl de Asus rog 1899 kost (zonder 3d en 120hz). BTO ga ik niet voor want die laptops zien er gewoon te cheapass uit. En wees nou eerlijk wie wil er nou geen AW17 met next business day support? Ik heb een XPS 17 gehad en heb 3x problemen gehad 1x dode pixel, 1x videokaart en 1x moederbord. Ik moet zeggen dat ik verdomt blij was met de support van dell dat er de volgende morgen een dell monteurtje aan men deur stond O-)

Ik ben het compleet eens dat alienware de hoofdprijs vraagt maar wat veel mensen niet weten is dat je makkelijk aan de 400€ korting kan komen met couponcodes en dan zijn de systeme niet duurder dan andere game giganten.

[ Voor 13% gewijzigd door Timmeuh op 25-07-2014 08:52 ]

• hahaha2223
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-11 11:44
ik zou zeggen koop een msi ge70 2pe 041nl

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-11 12:31

Ik bwn wel benieuwt wat je daar van vind ik zit namelijk een beetje met het zelfde probleem ik wil een goede gamelaptop kopen

Nickname KasPlantje.

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-11 10:56

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

15 inch of 17 inch ligt natuurlijk gewoon aan voorkeur. Er is geen beste. Desnoods ga je naar de MediaMarkt, fantaseer dat je op enkele laptops die er staan zit te gamen en kijk wat je liever hebt.

Voor GPU's kan je het beste kijken naar benchmarks. Daarvoor heb je dus websites als http://www.notebookcheck.net
In de nummering van GPU's zit wel veel logica (zo kan je er van uit gaan dat GTX880m sneller is dan de GTX860m, want hoger getalletje), maar er zijn veel uitzonderingen. Tussen series wordt vergelijken moeilijk (GTX780m zal beter zijn dan een GTX850m, maar of een GTX860m of een GTX770m beter is durf ik uit mijn hoofd niet te zeggen). En dan heb je nog TI GPU's (bijvoorbeeld de GTX780m TI), die veel sterker zijn dan hun non-TI counterparts. En tot slot nog SLI, waarbij je in feite twee GPU's hebt. Kortom, gebruik benchmarks.

Op Notebookcheck zie ik de GTX780Ti toch vaak als snelste uit de bus komen. Daarna heb je de GTX880m SLI (in feite heb je twee GPU's in je systeem), de GTX780m SLI. Daarna wordt het wat raar, de ene keer is de GTX880m sneller, de andere keer raast de GTX860m SLI hem voorbij. Maar SLI is dan ook een rare technologie die niet altijd even voorspelbaar is. Her en der tussendoor heb je dan nog AMD GPU's. Zelf vertrouw ik AMD niet, maar op dat punt lopen de meningen op Tweakers.net uiteen. Er zijn mensen met betere AMD-ervaringen dan de mijne. Overigens zou het misschien kunnen zijn dat de prestaties van de GTX8 serie nog beter gaan worden. Het is nieuwer, dus drivers zijn minder geoptimaliseerd. Hoeveel verschil het gaat uitmaken kan ik je niet zeggen, mijn glazen bol heb ik net stuk laten vallen.

Zelf zou ik trouwens geen 3D nemen, maar liever nog een betere GPU of een grotere SSD. Tenzij je echt verwacht dat je het te gek zal vinden is het waarschijnlijk niets meer dan een flauwe gimmick. Maar wellicht denk jij er anders over. Ik vond 3D na enkele keren ermee te hebben geëxperimenteerd wel leuk geweest. Bij bioscoopfilms vind ik de toegevoegde waarde ook gelijk aan 0.

• Timmeuh
Amanoo schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 03:20:
Zelf zou ik trouwens geen 3D nemen, maar liever nog een betere GPU of een grotere SSD. Tenzij je echt verwacht dat je het te gek zal vinden is het waarschijnlijk niets meer dan een flauwe gimmick. Maar wellicht denk jij er anders over. Ik vond 3D na enkele keren ermee te hebben geëxperimenteerd wel leuk geweest. Bij bioscoopfilms vind ik de toegevoegde waarde ook gelijk aan 0.
Ik ben toch gegaan voor een AW17 met upgrade naar 3D bundle dit niet alleen om 3D maar vooral omdat er een 120hz truelife scherm bij zit. Ik heb zelf een Crucial MX100 512gb aangeschaft die ik erbij zal plaatsen. Ook heb ik de upgrade naar 880m gemaakt. Ik verwacht de laptop binnen nu en een week 30-07 besteld :)

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-11 22:14
Dan ben ik benieuwd of je binnen je budget van €1500 ben gebleven?
Of heb je van die Dell kortingen kunnen vinden.

• Timmeuh
Totaal bedrag kwam uit op 2000.- Ik heb de 10% VIP code gebruikt wat voor 200 euro korting geeft en nogmaals de standaard 150€ korting die je nu standaard krijgt van Dell. Tevens heb ik de laptop zakelijk besteld en kan ik de btw terug vangen :) ik ben dus binnen bij budget gebleven. Echter wanneer je deze niet zakelijk kunt aanschaffen kom je er iets boven :) Maandag krijg ik deze geleverd!

• FromSpec2Sirius
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-08 19:11
17 inch is ook goed te vervoeren, ge bent toch zeker een kerel ofwa. 3,9 kg is niks. (msi gt70)

• FromSpec2Sirius
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-08 19:11
hahaha2223 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 02:15:
ik zou zeggen koop een msi ge70 2pe 041nl
Terwijl je voor dat geld een GT70 Dominator (Pro) kan hebben met een GTX870m/(GTX880m)? 8)7 Thanks but no thanks, Apache sucks.. ;)
Pagina: 1