Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-05 17:57
http://www.ad.nl/ad/nl/56...n-logo-op-tv-scherm.dhtml

Die zijn eindelijk wakker geworden zeg.

Ik heb al een paar mails richting die gasten gestuurd met verzoek om transparante logo's zoals BBC en Belgie maar dan krijg je inderdaad reacties als 'net identiteit' en 'de mensen vinden prettig als ze weten naar welke zender ze kijken (????)".

Een mooie quote:
"De European Broadcasting Union (EBU) waarschuwde al in februari 2010..... België volgde dat advies op.
De NPO niet,"

Natuurlijk niet: waarom zou je een advies opvolgen dat je niet zelf geschereven hebt (not invented by us)

Nu maar hopen dat in augustus inderdaad de logo's transparant en/of weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Is dit nog zo'n groot isseu dan? Of kijk ik te weinig NPO?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:24
NPO.. NPO... help me even, is dat niet die staatsomroep die ons allemaal heul veul geld kost en waarvan een handvol onbekende Neerlanders het grootste deel incasseert? Of ben ik nu wat té cynisch :+

Overigens, inbranden bij moderne tv's komt toch nauwelijks/niet meer voor?

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 08:19:
Jawel hoor. Plasma's waren er gevoelig voor maar dat is wel stukken verbeterd. OLED is er nog zeer gevoelig voor. En ook LCD is er niet van gevrijwaard. De gemiddelde consument ziet het echter vaak niet dus wat niet weet wat niet deert.
Persoonlijk zou ik erg blij zijn wanneer men overstapt op minder agressieve logo plaatsing. Behalve dat het niet goed is voor je tv, vind ik het gewoon erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shisheido
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-06-2024
Dit zou eindelijk goed nieuws zijn. Op mijn oude panasonic plasma gt50 is het nos logo, en het net 1 logo ingebrand. Vooral dat knal rode logo is dodelijk. Tv is inmiddels omgeruild voor een gt60. Het afgelopen wk en huidige tour de france zit ik nu vaak met zoom modus aan(zie je geen logo meer), zeker als ik niet actief kijk.

Ook als het inbranden geen issue meer, is het vanuit esthetisch oogpunt gewoon niet te doen. Bijvoorbeeld bij films(zelfs bij zwart-wit films!). Ik snap sowieso niet waarom je een continue logo in beeld moet hebben, zeker bij de publieke omroep. Zou juist de publieke zenders sieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 516179

Als je TV kijkt en je vergeet welke zender je aan het kijken was, maakt het dan eigenlijk nog uit welke zender het daadwerkelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Branden TV's nog steeds in? Mijn plasma heeft daar namelijk geen last van. Wel van image retention, maar dat is ook zo weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-05 08:57

Tijntje

Hello?!

Niet alleen de NPO kan er wat van. Op mijn vorige plasma was het RTL logo ingebrand.
Afbeeldingslocatie: http://image.codstats.nl/dm/OAE9/rtl4.jpg

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:03

bonyuri

Investigator!

Anoniem: 516179 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 09:04:
Als je TV kijkt en je vergeet welke zender je aan het kijken was, maakt het dan eigenlijk nog uit welke zender het daadwerkelijk is?
*proest* :)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Deveon schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 09:08:
Branden TV's nog steeds in? Mijn plasma heeft daar namelijk geen last van. Wel van image retention, maar dat is ook zo weer weg.
In de basis kan het nog steeds, maar van wat ik lees veelal op de hoogste helderheid en erg lange tijd.

Zelf nooit last van gehad, maar helderheid stond nooit meer dan 35.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:46

dlmh

Lo-Fi

Mijn Panasonic VT50 (plasma) had ook last van inbranden. Dit kwam dan wel niet door logo's (kijk nooit TV), maar wel door ondertitels in XBMC. Deze is gelukkig onder garantie omgeruild, maar heb nu wel de ondertitels transparant grijs gemaakt om dit in de toekomst te voorkomen.

Na afgelopen wk was er toch ook nog wel een dag of twee een fraaie rode ruit te bewonderen. Even een uurtje de "Scrolling bar" aangezet en het was weg gelukkig.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Is dat niet meer een vorm van tearing? Volgens mij verdwijnt zulk soort 'inbranding' weer...

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

dlmh schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 10:14:
Mijn Panasonic VT50 (plasma) had ook last van inbranden. Dit kwam dan wel niet door logo's (kijk nooit TV), maar wel door ondertitels in XBMC. Deze is gelukkig onder garantie omgeruild, maar heb nu wel de ondertitels transparant grijs gemaakt om dit in de toekomst te voorkomen.

Na afgelopen wk was er toch ook nog wel een dag of twee een fraaie rode ruit te bewonderen. Even een uurtje de "Scrolling bar" aangezet en het was weg gelukkig.
Hmmm, ik heb ze zelf ook grijs gemaakt maar wist niet dat ze ook transparant kunnen. Hoe heb je dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
warhamstr schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 10:46:
Is dat niet meer een vorm van tearing? Volgens mij verdwijnt zulk soort 'inbranding' weer...
Tearing is iets heel anders en heeft met synchronisatie van frame rate te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik mij trouwens afvraag: Hoe zou je NPO hiervoor aansprakelijk kunnen stellen? Zij hebben de TV toch niet gemaakt? En ook niet de kijker gedwongen om een langere tijd te kijken?

Het lijkt mij dat in de handleiding van zo'n TV staat dat inbranden een mogelijkheid is en daarom statische beelden voorkomen dienen te worden. Daarmee lijkt het mij de verantwoordelijkheid van de gebruiker van de TV om simpelweg niet naar NPO te kijken voor een langere periode en daarmee inbranden te voorkomen.

Persoonlijk ben ik het wel eens met die directeur, de logo's zijn lelijk en mogen gerust uit beeld wat mij betreft, maar ik vroeg me gewoon af waar dat hele schadeclaim gebeuren op gebaseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Tijntje schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 11:35:
[...]

Hmmm, ik heb ze zelf ook grijs gemaakt maar wist niet dat ze ook transparant kunnen. Hoe heb je dat gedaan?
Je kunt in XBMC ook de alpha instellen van de ondertitels, alhoewel ik het idee heb dat dit soms niet altijd werkt. Na een jaar met m'n VT60 heb ik echter nog geen ingebrande ondertitels waargenomen, dus alleen grijs heeft al een stuk geholpen.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 516179 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 12:16:
Wat ik mij trouwens afvraag: Hoe zou je NPO hiervoor aansprakelijk kunnen stellen? Zij hebben de TV toch niet gemaakt? En ook niet de kijker gedwongen om een langere tijd te kijken?

Het lijkt mij dat in de handleiding van zo'n TV staat dat inbranden een mogelijkheid is en daarom statische beelden voorkomen dienen te worden. Daarmee lijkt het mij de verantwoordelijkheid van de gebruiker van de TV om simpelweg niet naar NPO te kijken voor een langere periode en daarmee inbranden te voorkomen.

Persoonlijk ben ik het wel eens met die directeur, de logo's zijn lelijk en mogen gerust uit beeld wat mij betreft, maar ik vroeg me gewoon af waar dat hele schadeclaim gebeuren op gebaseerd is.
Voelt ook als beetje amerikaans indekken (hond, magnetron), al is het NPO logo wel een 'harder' dan menig ander logo. Dacht die van de NCBC bv veranderd per uitzending iets van kleur (in style van programma), dan heb je dat ook al minder.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat bizar dat er televisies zijn die werkelijk last hebben van dit effect, dat die dingen verkocht worden :S

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Of de directeur heeft z'n eigen plasma om zeep geholpen hiermee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Bezorgder dan een postbezorger

Datafeest schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 13:07:
Wat bizar dat er televisies zijn die werkelijk last hebben van dit effect, dat die dingen verkocht worden :S
Plasma, OLED en zelfs LCD's kunnen vrolijk inbranden dan door dit soort logo's. Wel is het probleem al heel veel kleiner dan eerst.

De ST60 bij mij heeft er gelukkig geen last van, alleen wat zichtbare retentie als ik de TV uit doe s'nachts en alle lampen zijn ook uit.

Maar, ik begrijp het probleem wel, het zijn érg felle logo's die telkens te zien zijn, het recept voor inbranden. Transparante, of gewoon geen, logo's tijdens programma's zou al heel veel helpen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Dit probleem is echt niet nieuw. De ouderwetse CRT-televisies waren ook gevoelig voor inbranden doordat de fosforlaag harder "slijt" onder invloed van fel licht (wit licht) dan met zwak licht (donkergrijs bijvoorbeeld).

Plasmaschermen hebben dit nog net iets erger, maar het probleem is tegenwoordig meer vergelijkbaar met CRT.

Omdat de kristallen in een LCD-scherm niet zelf licht produceren (zoals plasma) of reageren op licht (zoals fosfor), maar slechts het licht doorlaten, is het probleem bij dit type schermen veel kleiner maar niet geheel afwezig.

Aangezien OLED te gedoodverfde opvolger is van plasma en LCD en deze ook dit "gebrek" vertoont (misschien nog wel erger dan moderne plasma's), vind ik het niet meer dan logisch dat hier wat aan gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ze weten wel aan de hand van diverse onderzoeken en adviezen dat er grote aantallen tv's zijn die vatbaar zijn voor inbranden en dat hun logo dat bij langdurig vertonen ook doet. Ze kunnen zich dus ook zeker niet zomaar kwijten van enige schuld. Wanneer ze aannemelijk kunnen maken dat ze geen idee hadden dat het schade kan veroorzaken hebben ze een goede kans bij de rechter, maar al die onderzoeken maken dat lastig voor ze. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

dlmh schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 12:36:
[...]

Je kunt in XBMC ook de alpha instellen van de ondertitels, alhoewel ik het idee heb dat dit soms niet altijd werkt. Na een jaar met m'n VT60 heb ik echter nog geen ingebrande ondertitels waargenomen, dus alleen grijs heeft al een stuk geholpen.
Offtopic: Hoe stel je dat in? Ik krijg niets gevonden op google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Tijntje schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 09:13:
Niet alleen de NPO kan er wat van. Op mijn vorige plasma was het RTL logo ingebrand.
[afbeelding]
Waarom je genoeg RTL* kijkt om het logo in te laten branden is mij nogal een raadsel…

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-05 09:21

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Move naar ASP

[ Voor 15% gewijzigd door Edmin op 15-07-2014 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Moet Ed_L wel opletten, want nu staat het in NSTM (archief) :+

NSTM > ASP

En nu niet meer ;)

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 15-07-2014 15:19 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

CyBeR schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 15:13:
[...]

Waarom je genoeg RTL* kijkt om het logo in te laten branden is mij nogal een raadsel…
De waarom boeit niet zo, maar de hoe is wel interessant met al die reclame tussendoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

NMe schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 15:20:
[...]

De waarom boeit niet zo, maar de hoe is wel interessant met al die reclame tussendoor. :P
Precies door de reclame, als je iets opneemt en dan later kijkt en de reclame skipt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Het probleem is niet het inbranden. Het probleem is dat de publieke omroep (en de overige Nederlandse zenders trouwens ook) nog steeds enorme felgekleurde logo's in beeld plaatsen, die qua vormgeving helemaal niet passen. De Amerikaanse zenders laten zien dat je een simpel transparant logo ook zo kunt vormgeven dat hij bescheiden in de onderhoek van het beeld past (en 50 jaar meegaat). Wat misschien nóg ergerlijker is, is dat de NOS wel in staat is een felgekleurd 1-logo en in de andere hoek een felgekleurd NOS-logo te plaatsen, maar nuttige informatie als "live" bij een rechtstreekse sportwedstrijd komt niet in ze op.

Ook de nieuwe logo's zijn wéér niet ontworpen om goed in beeld te passen. Wie verzint die dingen, ze doen pijn aan je ogen. En dat hierover interne onderzoeken en overleggen nodig zijn bij de NPO is tegelijk typisch en triest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:28
Los van het mogelijk inbranden (hopelijk passen ze het wel aan, dan hoef ik iets minder goed op te letten met mijn plasma) vind ik het ook gewoon zwaar irritant dat een aantal zenders _2_ logo's gebruiken.
Links- en rechtsboven wordt gevuld door een logo.

Why!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:31

Zeror

Ik Henk 'm!

Vergeet ook niet dat het publiek van NPO 1, 2 en 3 voornamelijk veel ouderen zijn. Die hebben lang niet allemaal een moderne tv. Het oude beeldbuis kom je ongetwijfeld nog tegen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Vroeger was 't logo van Nederland 2 trouwens transparant:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/fr/1/1c/Nederland_2_logo_1994.png

en Nederland 3 was altijd logoloos.
haribold schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 17:23:
Wat misschien nóg ergerlijker is, is dat de NOS wel in staat is een felgekleurd 1-logo en in de andere hoek een felgekleurd NOS-logo te plaatsen, maar nuttige informatie als "live" bij een rechtstreekse sportwedstrijd komt niet in ze op.
Als er 'NOS' linksboven in beeld staat is 't volgens mij bijna altijd live. (Overigens begrijp ik ook niet waarom die informatie zo belangrijk zou zijn als je dat uit de inhoud al niet door hebt.)
Zeror schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 17:29:
[...]

Vergeet ook niet dat het publiek van NPO 1, 2 en 3 voornamelijk veel ouderen zijn. Die hebben lang niet allemaal een moderne tv. Het oude beeldbuis kom je ongetwijfeld nog tegen.
Dat onderschat je zeer. De publieke omroepen zijn nog altijd de meest bekeken onder alle doelgroepen.

[ Voor 47% gewijzigd door CyBeR op 15-07-2014 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 17:51:
[...]

Als er 'NOS' linksboven in beeld staat is 't volgens mij bijna altijd live.

[...]

Dat onderschat je zeer. De publieke omroepen zijn nog altijd de meest bekeken onder alle doelgroepen.
Bij de Olympische Spelen was het juist vaak niet live, dan zap je liever naar een andere zender om rechtstreeks te kijken ipv reportages en herhalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 23:00

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Lekker belangrijk dit zeg.. Moet NPO dit nu naar buiten brengen?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:31

Zeror

Ik Henk 'm!

CyBeR schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 17:51:
Dat is ook dankzij de sportprogramma's en BNN. Voor de jongeren blijft er weinig over voor de rest. Overige programma's is de doelgroep toch echt wel de ouderen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Zeror schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 17:59:
[...]

Dat is ook dankzij de sportprogramma's en BNN. Voor de jongeren blijft er weinig over voor de rest. Overige programma's is de doelgroep toch echt wel de ouderen.
Dat is dus écht niet zo.

Eurovisie, Boer zoekt Vrouw, Wie is de Mol, de complete programmering van Zapp (waaronder Jeugdjournaal, Sesamstraat, Klokhuis, etc.) allemaal niet gericht op ouderen. Eigenlijk is het enige wat zich echt specifiek op ouderen richt, de programmering van omroep Max.

De publieke omroepen hebben een heel goed afgeronde programmering. En dat blijkt ook uit dat ze jaar na jaar, zelfs als je sport niet meerekent, het best bekeken worden. Kijk maar 's door de rapportages heen, bijvoorbeeld van vorig jaar: https://kijkonderzoek.nl/...rpersbericht_SKO_2013.pdf

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 15-07-2014 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 18:03:
[...]

Dat is dus écht niet zo.

Eurovisie, Boer zoekt Vrouw, Wie is de Mol, de complete programmering van Zapp (waaronder Jeugdjournaal, Sesamstraat, Klokhuis, etc.) allemaal niet gericht op ouderen. Eigenlijk is het enige wat zich echt specifiek op ouderen richt, de programmering van omroep Max.

De publieke omroepen hebben een heel goed afgeronde programmering. En dat blijkt ook uit dat ze jaar na jaar, zelfs als je sport niet meerekent, het best bekeken worden. Kijk maar 's door de rapportages heen, bijvoorbeeld van vorig jaar: https://kijkonderzoek.nl/...rpersbericht_SKO_2013.pdf
Ik kan mij totaal niet vinden in de programmering van de publieke omroep. Nederland 1 is over het algemeen oubolligheid en weinig variatie, exact dat wat ouderen leuk vinden. Vrijwel de gehele primetime-programmering is gevuld met human interest en mensenleed, waarbij dezelfde formules grijsgedraaid worden. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat jongeren aanspreekt. Nederland 2 heeft wel enige diepgang, maar soms is het niet meer dan belichting van een onderwerp vanuit een vooringenomen overtuiging. Bijzondere programma's worden weggedrukt naar de randen van de programmering. En Nederland 3... tja....

Men kan geen logische beslissingen nemen bij de omroep omdat het een verzameling van ambtelijke organisaties is. Dat is ook het probleem met de logo's.

http://pressroom.rtl.nl/c...oeien-verder-door-in-2013

Uit dit persbericht blijkt dat RTL in een jaar zonder grote sportevenementen ook beduidend beter scoort in een doelgroep als boodschappers 20-49 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

haribold schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 19:21:
[...]
Ik kan mij totaal niet vinden in de programmering van de publieke omroep.
En wat jij vindt, vindt de rest van Nederland ook.

Ik heb objectieve cijfers die bewijzen dat de publieke omroep het meest populair is, maar dat doet er niet toe |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Mijn cijfers geven aan dat RTL een groter publiek trekt in de doelgroep boodschappers 18-49. De rapportage van SKO voor alle kijkers van 6+ laat geen cijfers zonder sport zien, de Eredivisie, schaatsen en de Champions League etc. zijn dus gewoon meegerekend. Ik zie geen onderbouwing voor "best bekeken, zelfs zonder sport".

http://www.totaaltv.nl/ni...r-wordt-steeds-ouder.html
Hier een bericht uit begin 2013, waaruit blijkt dat Nederland 1 kijkers trekt van gemiddeld 55 jaar, Nederland 2 kijkers van 60 jaar en Nederland 3 ligt de gemiddelde leeftijd tegen de 50 (vergelijkbaar met SBS6 en RTL4). RTL5, Veronica en Comedy Central hebben veel jongere kijkers.

De publieke omroep maakt zich nu terecht druk over de zenderlogo's, maar zou vervolgens ook eens aan de profielen van de zenders gaan denken. Dat de publieke omroep een afgeronde programmering zou hebben, is ook maar een mening die niet per sé door de rest van Nederland wordt gedeeld. Ik en velen met mij hoeven tussen 20:00 en 23:00 niet in te schakelen, omdat het aanbod beperkt is tot een paar doelgroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 08:19:
NPO.. NPO... help me even, is dat niet die staatsomroep die ons allemaal heul veul geld kost en waarvan een handvol onbekende Neerlanders het grootste deel incasseert? Of ben ik nu wat té cynisch :+

Ja en ook nu nog eensprogramma's (eenvandaag, sportjournaal) waar je al voor betaalt hebt, achter een paywall genaamd NPO-PLUS zet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

haribold schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 21:08:
Mijn cijfers geven aan dat RTL een groter publiek trekt in de doelgroep boodschappers 18-49. De rapportage van SKO voor alle kijkers van 6+ laat geen cijfers zonder sport zien, de Eredivisie, schaatsen en de Champions League etc. zijn dus gewoon meegerekend. Ik zie geen onderbouwing voor "best bekeken, zelfs zonder sport".
Staat letterlijk in dat persbericht wat je dus duidelijk niet gelezen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

Ik dacht dat inbranden iets uit grootmoeders tijd was... kennelijk niet dus

Wat een bagger slechte website heeft het AD trouwens! Ziet er uit als een gedrocht uit de jaren 90 ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Okasha schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 21:11:
[...]

Ja en ook nu nog eensprogramma's (eenvandaag, sportjournaal) waar je al voor betaalt hebt, achter een paywall genaamd NPO-PLUS zet....
Je "hebt betaald" om ze live op tv te zien, niet om bandbreedte van hun servers te gebruiken om het later nog eens terug te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 21:33:
[...]

Staat letterlijk in dat persbericht wat je dus duidelijk niet gelezen hebt.
Ik zie alleen een top 25 best bekeken programma's waar de sport uitgefilterd is, de totale marktaandelen zijn inclusief sportuitzendingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Gezien je gewoon een presentation stream (net zoals ondertitels en geluid) apart in een DVB stream kan stoppen zou ik denken dat een zenderlogo gewoon optioneel gemaakt kan worden. Digitale TV kijkers kunnen het logo dan gewoon naar keuze (on)zichtbaar maken.

Weten naar welke zender je kijkt lijkt me steeds minder een argument met digitale TV. Even op de infoknop van de afstandbediening drukken en je hebt de naam van de zender toch?

Vreemd genoeg verdwijnen zenderlogo's dan weer wel als er reclame wordt uitgezonden...

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:54

Cyphax

Moderator LNX
Of ze aansprakelijk gehouden zouden kunnen worden weet ik niet, en ik weet ook wat ik ervan moet vinden. Het is welzo dat ze eraan kunnen denken. Mijn TV is een LCD-TV, volgens mij niet echt gevoelig voor inbranden, maar elk element van de TV zelf staat maar kort op een plek. Als ik het geluid uitzet staat er een symbooltje van op het scherm dat elke paar seconden van plek verspringt (alleen verticaal), en alle teksten die de TV produceert staan in principe ook maar kort op één plek, behalve bijvoorbeeld het menu. Die fabrikant heeft eraan gedacht, en dat had NPO dus ook wel kunnen doen.

Maar dat is niet hetzelfde als dat ze er daarom ook verantwoordelijk voor zouden zijn denk ik. Ik hoop dat NPO de logo's dan transparant maakt, of ze niet altijd in beeld zet, dat helpt misschien ook, dat scheelt weer in de ellende. Ook al ben je niet verantwoordelijk, dan is het nog wel zo prettig om er geen klachten over te hoeven krijgen van mensen die wel van mening zijn dat je verantwoordelijk bent.

Saved by the buoyancy of citrus

Pagina: 1