Toon posts:

Data kopiëren van HDD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een sharkoon hdd dock en wil graag alle data op mijn laptop harde schijf verwijderen van de schijf.

Als ik hem in de dock zet zegt hij dat ik pas iets kan zien als ik hem formateer. Dat wil ik natuurlijk niet.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg de melding you need to format the disk in drive C: before you can use it

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Je zegt in je eerste post dat je alle data op je schijf wilt verwijderen. Dan is het toch ideaal als hij gelijk met de formatteer optie komt :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Verwijderd

Topicstarter
sorry ik bedoel dat ik alle data er van wil kopiëren en houden.

• DennusB
  • Niet online
Hoe is de schijf ingedeeld? NTFS? FAT32?

Verwijderd

Topicstarter
hoe zie ik dat? hij werd gebruikt in een lenovo laptop van werk met windows 7 er op.

crysatlinfo geeft aan dat de hdd 100% goed is dus ik moet gewoon de optie hebben om niet te formatteren maar de data te kunnen zien.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2014 06:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
als ik recuva programma gebruik dan kan hij de schijf niet scannen, hij geeft aan: failed to scan the following drives: ubable to determine file systeme type

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-01 20:35
Je zou even kunnen proberen met een Ubuntu CD op te starten, kijken of die de bestanden wel kan benaderen.

In windows:
Kijk eens bij schijfbeheer, de partitie van de HDD in de sharkoon dock moet daar tussen staan. Staat daar iets bij als NTFS of FAT32? Of staat er RAW bij?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Was het een zakelijke laptop? Dan zit er vrijwel zeker een wachtwoord op de schijf.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Zakelijke laptop disk die 100% goed is. Dat klinkt inderdaad als een disk met password protect. Kan je alleen uitlezen in een laptop waarmee je de disk kunt koppelen en het password van weet zodat je dat in de BIOS kunt instellen. Misschien met een firmware flash van de drive, maar ik denk dat je dat vergeten kan. Met beetje pech is de drive zelfs via TPM functionalteit encrypted. Dan zie je alleen maar garbage op de disk en krijg je meldingen zoals jij krijgt.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• DennusB
  • Niet online
Wim-Bart schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 09:11:
Zakelijke laptop disk die 100% goed is. Dat klinkt inderdaad als een disk met password protect. Kan je alleen uitlezen in een laptop waarmee je de disk kunt koppelen en het password van weet zodat je dat in de BIOS kunt instellen. Misschien met een firmware flash van de drive, maar ik denk dat je dat vergeten kan. Met beetje pech is de drive zelfs via TPM functionalteit encrypted. Dan zie je alleen maar garbage op de disk en krijg je meldingen zoals jij krijgt.
Volgens mij zou je hem nog wel moeten kunnen mounten maar zou Windows gewoon om het wachtwoord/encryptiesleutel moeten vragen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DennusB schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 09:11:
[...]

Volgens mij zou je hem nog wel moeten kunnen mounten maar zou Windows gewoon om het wachtwoord/encryptiesleutel moeten vragen?
Dat ligt er natuurlijk maar net aan op welk niveau het ding ge-encrypt is.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-01 10:28
Waarom zet je de laptop harde schijf niet gewoon terug in de laptop waarin die thuishoorde (dus exact die laptop, niet zo'n zelfde), waarna je aan de laptop een externe harddisk hangt en alle data die je wil behouden, kopieert?
Als je de laptop waarin de harde schijf zat, niet meer hebt en de schijf is door de laptop ge-encrypt, houdt het op en ben je je data kwijt.

Verwijderd

Topicstarter
Hammetje schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 08:53:
Je zou even kunnen proberen met een Ubuntu CD op te starten, kijken of die de bestanden wel kan benaderen.

In windows:
Kijk eens bij schijfbeheer, de partitie van de HDD in de sharkoon dock moet daar tussen staan. Staat daar iets bij als NTFS of FAT32? Of staat er RAW bij?
er staat raw bij

het is een laptop van bosch met inderdaad hdd protection. maar ik heb die wachtwoord gewoon.

ik kan hem niet in mijn huidge laptop zetten. bij opstarten van laptop wilde hij niet booten en bleef naar systeme recovery gaan. hij gaf als foutmelding dat boot partion corupt was. toen ik met command promt dit probeerde te herstellen was het mis gegaan nu geeft hij elke keer aan operating systeme missing.

vandaar dat ik alle data van de hdd wil redden.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2014 18:45 ]

Verwijderd

Je hardeschijf heeft wellicht bad sectors of kabelfouten; heb je de SMART bekeken?

Zie ook: Check je SMART

Verwijderd

Topicstarter
Ja smart is 100% heb dat programma al geïnstalleerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2014 20:35 ]

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:54
SMART is 100% wat?
Pagina: 1