Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Webplayer met verborgen link

Pagina: 1
Acties:

• Kyumia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-10 20:12
Beste Tweakers,

Ik heb filmpjes die ik op m'n site wil zetten zonder dat mensen deze kunnen downloaden via bepaalde omwegen zoals broncodes enzo. Heeft iemand een naam van een webplayer die deze feature heeft? Of de naam van deze feature, zodat ik daarop kan zoeken?

Zelf heb ik al Moyea webplayer gevonden, maar na een refresh kun je in een .xml file via Network alsnog de link zien.

Hulp bij de zoektocht wordt gewaardeerd.

Alvast bedankt.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dat gaat je helaas niet lukken. Uiteindelijk zal je ze toch via iets begrijpbaars voor de browser moeten embedden, anders kun je niets laten zien. Kun je er met Javascript allerlei vage trucjes op bedenken, true, maar een beetje slimmerik komt daar gewoon doorheen. Helemaal dicht zetten gaat dus niet lukken, bemoeilijken kan altijd, maar of dat nuttig is...

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

En je hebt in die hele zoektocht alleen Moyea gevonden? Welke andere heb je geprobeerd en waarom voldeden die niet? :?

Je kan altijd via een omweg wel de video opslaan. Als je iets rendert, dan kun je het opslaan. In het slechtste geval capture je de output met iets als Fraps of een vergelijkbaar stuk software. De vraag is dus niet hoe je het onmogelijk moet maken maar hoe je het lastig genoeg maakt voor 99% van de bezoekers. En waar die grens ligt hangt een beetje van je bezoekers af en van hoeveel tijd/geld je in een oplossing wil steken.

[ Voor 4% gewijzigd door NMe op 15-07-2014 00:08 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Kyumia
Ik wil natuurlijk geen honderd euro uitgeven, maar het de gebruiker zo moeilijk mogelijk maken met een kleine investering (of niet) heeft wel de voorkeur. Natuurlijk kun je opnemen met een screenrecorder oid, maar het gaat mij erom dat ze niet simpelweg even de volledige files kunnen downloaden. Bij YouTube/Vimeo/Etc. uploaden gaat hem niet worden i.v.m. al die web/programma downloaders. Hebben jullie enig idee hoe zo'n feature heet? Dat maakt het zoeken heel wat makkelijker namelijk.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:19

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Het is altijd mogelijk om streams te capturen. Het enige wat je kan doen is werken met timestamped en signed urls, zodat een link naar een stream maar een beperkte tijd geldig is. Het alternatief is een DRM stream, maar daar wil je niet aan beginnen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Verwijderd

Alles is te grabben, timestamped en signed URL's maken het een uitdaging, maar tot nu toe is het me gelukt ook die lokaal op te slaan.

TS zou na kunnen denken over transparante logo's in alle 4 de hoeken, of 1 logo die om de zoveel seconden van positie veranderd, maar voorkomen dat die filmpjes worden gegrabd, nee.

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-11 21:44
Het hangt er ook een beetje van af wat het doel is; wil je voorkomen dat mensen de video verder verspreiden of dat ze later zelf de video terug kunnen kijken (zonder je site met ads te bezoeken bijvoorbeeld).

Het verspreiden is inderdaad met logo's nog wel enigszins tegen te gaan, maar het valt niet te voorkomen dat mensen je video grabben en zelf opslaan. Zelfs als je geen URL hebt, kun je met bijvoorbeeld Fraps vrij makkelijk streams grabben en opslaan.

Ik zou er dus niet al te veel moeite in steken :)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Kyumia schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 00:30:
Ik wil natuurlijk geen honderd euro uitgeven, maar het de gebruiker zo moeilijk mogelijk maken met een kleine investering (of niet) heeft wel de voorkeur. Natuurlijk kun je opnemen met een screenrecorder oid, maar het gaat mij erom dat ze niet simpelweg even de volledige files kunnen downloaden. Bij YouTube/Vimeo/Etc. uploaden gaat hem niet worden i.v.m. al die web/programma downloaders. Hebben jullie enig idee hoe zo'n feature heet? Dat maakt het zoeken heel wat makkelijker namelijk.
Ik denk dat het feit dat zelfs YouTube en Vimeo het niet lukt, genoeg van een hint moet zijn dat het gewoon technisch niet mogelijk is. Een video is niet veel anders dan een afbeelding wat dat betreft. Uiteindelijk moet de browser gewoon de lokatie van het bestand op de server hebben. Je kunt van alles doen om dit te verbergen, maar uiteindelijk hoef je alleen maar in de inspector te kijken welk bestand opgehaald wordt.

De enige manier waarop dit lukt is streaming met DRM (Silverlight bijvoorbeeld en tegenwoordig ook wel HTML5), maar daar kleven uiteraard wel de nodige nadelen aan.

[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 15-07-2014 15:49 ]

• Kyumia
Bedankt voor de reacties zover.

Het gaat mij erom dat mensen ze niet gaan downloaden en gaan verspreiden aangezien het gecustomized uniek materiaal is dat ik liever voor mezelf hou, aangezien er veel werk in heeft gezeten. Mensen mogen het wel bekijken op de site, maar niet downloaden. Een logo o.i.d. is ook een optie, maar toch wil en ga ik het zo moeilijk mogelijk maken. Meer ideeën zijn welkom.

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 12:54
Ik zou bijna zeggen... Welkom aan de content delivery kant van het internet. Aan de ene kant wil je je gebruikers niet dwarszitten door ze obscure plug-ins te laten installeren (zou voor mij als gebruiker ook onacceptabel zijn) en aan de andere kant wil je niet dat je video's overal terecht komen. Hier moet je een balans tussen vinden. Een foolproof oplossing die veiligheid en gemak geeft bestaat niet, maar je zou het kunnen zoeken in de hoek van een embedded player die tenminste nog geen pasklare oplossing heeft om van te downloaden / rippen.

Concreet advies kan ik je helaas niet bieden, mijn ervaringen beperken zich tot vimeo en YouTube embedden...

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kyumia schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 17:46:
Bedankt voor de reacties zover.

Het gaat mij erom dat mensen ze niet gaan downloaden en gaan verspreiden aangezien het gecustomized uniek materiaal is dat ik liever voor mezelf hou, aangezien er veel werk in heeft gezeten. Mensen mogen het wel bekijken op de site, maar niet downloaden. Een logo o.i.d. is ook een optie, maar toch wil en ga ik het zo moeilijk mogelijk maken. Meer ideeën zijn welkom.
Dat verandert niks aan de berichten hierboven. Als je computer iets moet weergeven, dan moet hij het downloaden. Als je het moet kunnen downloaden, dan kun je het opslaan. De oplossing daarvoor is zoals gezegd DRM maar dat is zo te horen overkill en bovendien is ook dat niet waterdicht, want zelfs dat valt vast te capturen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Kyumia
De eerste zin was bedoeld als reactie op Morrar :P. Maar oke, ik heb nu wat meer duidelijkheid over dit onderwerp en ga kijken wat ik er mee kan doen. Bedankt!
Pagina: 1