Toon posts:

Welke case moet ik kopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zoek een computer case.
Het budget is maximaal 100 euro.
Het moet een side panel hebben (graag een grote)
Met LED en graag stil.
Graag ook van die dust dingetjes bij die fans.

Ik heb de thermaltake chaser mk 1 gezien maar volgens mij maakt die veel geluid.

Hebben jullie suggesties?
(wil geen zalman z... want die usb 3.0 poorten moet ik aan de achterkant vastzetten..

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

En wat heb je zelf al gevond?

Enfin, je vraagt lichtelijk om het onmogelijke, namelijk een stille gamerskast. LED's en een raampje samen zie je eigenlijk alleen bij gamedozen, zoals wat Thermalright maakt, echte stilte is bijv. een Define R4, zonder raam en leds.

Wat je wél kan doen, is het beste van twee werelden nemen: De Fractal Design Arc R2, heeft een raampie, en door de 14cm fans nog redelijk stil bij leuke luchtverplaatsing. Scoor op Ebay wat ledstripjes, en plak die her en der onder/in/op/naast/tussen je kast, en klarie is keesie. Heb je nog een gemodde kast ook, bruut!

Anders heeft volgens mij de Bitfenix Ghost standaard ledjes, en dat ding is ook vrij stil.

Herstel:

pricewatch: BitFenix Shadow heeft standaard leds in blauw en groen volgens mij.
pricewatch: BitFenix Ghost heeft rails om de Alchemy-strips te plaatsen aan de onderkant.

[ Voor 19% gewijzigd door RobinHood op 14-07-2014 22:54 ]

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op maandag 14 juli 2014 @ 22:53:
En wat heb je zelf al gevond?

Enfin, je vraagt lichtelijk om het onmogelijke, namelijk een stille gamerskast. LED's en een raampje samen zie je eigenlijk alleen bij gamedozen, zoals wat Thermalright maakt, echte stilte is bijv. een Define R4, zonder raam en leds.

Wat je wél kan doen, is het beste van twee werelden nemen: De Fractal Design Arc R2, heeft een raampie, en door de 14cm fans nog redelijk stil bij leuke luchtverplaatsing. Scoor op Ebay wat ledstripjes, en plak die her en der onder/in/op/naast/tussen je kast, en klarie is keesie. Heb je nog een gemodde kast ook, bruut!

Anders heeft volgens mij de Bitfenix Ghost standaard ledjes, en dat ding is ook vrij stil.

Herstel:

pricewatch: BitFenix Shadow heeft standaard leds in blauw en groen volgens mij.
pricewatch: BitFenix Ghost heeft rails om de Alchemy-strips te plaatsen aan de onderkant.
Wat ik zelf wil doen is eerst de thermaltake kopen omdat die er ziek uitziet.
En dan nog wat modden.
Andere fans

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Nou, dan doe je dat toch?

* RobinHood ziet het probleem niet helemaal

• thecrazygun11
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-02 19:39
Bij een budget behoort enkel het beste! ;)

nzxt h440 (€0,50 boven je budget kost €100,50)
corsair carbide air 540 (€99,95)

Een led kit moet je sowieso apart kopen.

mvg

[ Voor 15% gewijzigd door thecrazygun11 op 15-07-2014 00:23 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

De H440 is een slechte kast. Slecht? Ja.

Het is de 2de of 3de poging van NZXT om de Define van FD te kopieren, en ze verneuken het alweer. Hij is minder stil, minder ruim, minder koel, mist features en is een stuk duurder. De enige reden om een H440 te kopen is als je merkgeil bent, of graag teveel betaald voor iets.

De Air doet het trouwens ook niet echt geweldig. Wat weinig ruimte, niet echt stil, en koelheid valt tegen.

De Define R4, of de Xl 2, is eigenlijk gewoon dé kast tot de 100 euro. Degelijk, koel, stil, erg ruim, grote fans, fancontroller en allround een doordacht ontwerp.

Wil je wat meer gamer? De Arc R2 is dan een gaaf ding, iets minder stil, maar wel met een sidepanel en heel veel ruimte voor waterkoeling.

Verwijderd

VasZaitsev schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 00:32:

De Define R4, of de Xl 2, is eigenlijk gewoon dé kast tot de 100 euro. Degelijk, koel, stil, erg ruim, grote fans, fancontroller en allround een doordacht ontwerp.
R4 heeft ook een window versie pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-02 16:27
R4 is echt een topkast!
Heb zelf ook lang getwijfeld over de H440, maar na het lezen van diverse reviews toch maar niet gedaan.

• riecardow93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-01 16:19
Kwa koeling vind ik de H440 nou niet bepaald slecht ofso...
Mijn FX-8320 op 4.4 ghz komt niet boven de 60 graden uit onder full load i.c.m een H100i. En de R9 290 niet boven de 70.
Het is maar net hoe je de kast inricht.

• Kyle98
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-11-2025

Kyle98

Kyle

Zag deze kast toevallig net voorbij komen bij linustechtips het is een mooie kast alleen zonder leds:
pricewatch: Phanteks Enthoo Pro Window

Review:
YouTube: Phanteks Enthoo Pro Computer Case

I7-10700F / KFA2 GALAX GeForce GTX 1080 EXOC

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

riecardow93 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 11:25:
Kwa koeling vind ik de H440 nou niet bepaald slecht ofso...
Mijn FX-8320 op 4.4 ghz komt niet boven de 60 graden uit onder full load i.c.m een H100i. En de R9 290 niet boven de 70.
Het is maar net hoe je de kast inricht.
Nou nee, sowieso zijn dat geen geweldige temps voor je FX-8320, gezien de limiet van AMD iets van 62 graden is voordat er teruggeclockt wordt.

Die kast heeft gewoon veel moeite om voldoende lucht naar binnen kunnen te krijgen, ligt aan het ontwerp.

De window versie van de R4 is imo kinda nutteloos, want daarmee gooi een flink stuk van je geluidwerende meuk weg. Window + echt stil zie ik niet zomaar samen gaan.

• riecardow93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-01 16:19
VasZaitsev schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 12:20:
[...]

Nou nee, sowieso zijn dat geen geweldige temps voor je FX-8320, gezien de limiet van AMD iets van 62 graden is voordat er teruggeclockt wordt.

Die kast heeft gewoon veel moeite om voldoende lucht naar binnen kunnen te krijgen, ligt aan het ontwerp.

De window versie van de R4 is imo kinda nutteloos, want daarmee gooi een flink stuk van je geluidwerende meuk weg. Window + echt stil zie ik niet zomaar samen gaan.
De FX-8320 klokt volgens mij pas terug bij 70+ graden, dit gebeurd dus nooit. De 60 graden is na 4 uur prime95, in games ligt de cpu meer rond de 45 graden.

• Ryack
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10-2021
Zag deze kast toevallig net voorbij komen bij linustechtips het is een mooie kast alleen zonder leds:
pricewatch: Phanteks Enthoo Pro Window

Review:
YouTube: Phanteks Enthoo Pro Computer Case

Heb deze sinds vorige week thuis. Afwerking had op een paar puntjes beter gemogen. Maar over het geheel zeer tevreden met deze kast. Onder, voor en boven allemaal filters. Veel ruimte, bijna helemaal te demonteren, goed kabelmanagement, groot raam. Geen led verlichting. Zal wel iets minder stil zijn dan de echte stille kasten. Voor mij is deze kast met nieuwe fans vele stiller dan mijn 5 jaar oude PC/stofzuiger.

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-02 22:08

E-Rick

I love it :7

De Define R4 is met raam maar een heel klein beetje minder stil, zie ook http://www.tomshardware.c...-define-window-side-panel
Its fairly negligible, so you cant go wrong if you get the windowed version and still want a quiet system.
Ik zou de R4 in ieder geval aanraden als je een ruime, stille, strakke kast zoekt met prima kabelmanagement (alles kan achter het moederbord worden weggewerkt). Er zitten echter geen leds in, dus die zal je er zelf in moeten bouwen.

[ Voor 13% gewijzigd door E-Rick op 15-07-2014 14:00 ]

Choose life

• thecrazygun11
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-02 19:39
(Fractal Design Define R4)

temps:

Temperatuur 200 watt - Casefans 7 volt 29,3 °C

Temperatuur 200 watt - Casefans 12 volt 27,2 °C

Temperatuur 400 watt - Casefans 7 volt 39,4 °C

Temperatuur 400 watt - Casefans 12 volt 35,3 °C

geluidsproductie:

Geluidsproductie - Voeding, HDD 31,0 dB(A)

Geluidsproductie - Voeding, HDD, casefans/CPU-fan 7V 32,9 dB(A)

Geluidsproductie - Voeding, HDD, casefans/CPU-fan 12V 39,5 dB(A)

(Corsair Carbide Air 540)

temps:

Temperatuur 200 watt - Casefans 7 volt 21,2 °C

Temperatuur 200 watt - Casefans 12 volt 21,4 °C

Temperatuur 400 watt - Casefans 7 volt 23,0 °C

Temperatuur 400 watt - Casefans 12 volt 22,2 °C

geluidsproductie:

Geluidsproductie - Voeding, HDD 27,9 dB(A)

Geluidsproductie - Voeding, HDD, casefans/CPU-fan 7V 39,2 dB(A)

Geluidsproductie - Voeding, HDD, casefans/CPU-fan 12V 47,1 dB(A)

(nzxt H440)

temps:

Temperatuur 200 watt - Casefans 7 volt 34,7 °C

Temperatuur 200 watt - Casefans 12 volt 31,7 °C

Temperatuur 400 watt - Casefans 7 volt 48,4 °C

Temperatuur 400 watt - Casefans 12 volt 44,8 °C

geluidsproductie:

Geluidsproductie - Voeding, HDD 30,0 dB(A)

Geluidsproductie - Voeding, HDD, casefans/CPU-fan 7V 33,4 dB(A)

Geluidsproductie - Voeding, HDD, casefans/CPU-fan 12V 41,3 dB(A)

Winnaar temps: Corsair Carbide Air
Winnaar geluidsproductie: Fractal Design Define R4

De Corsair Carbide Air 540 met quiet edition fans met cpu waterkoeling of gpu waterkoeling. Je hebt het voordeel dat je gpu minder warm word. Plaats voor 2x 3,5" schijven en voldoende plaats voor solid state drive's of 2,5" schijven. Je kan ook natuurlijk 2x 4tb schijven nemen!

De Define R4 ja die is ook anteraden word niet echt warm geluidsproductie valt zeer goed mee.

nzxt h440 deze behuizing is eerder voor design & inbouwmogelijkheden deze word inderdaad warm, (Temperatuur 400 watt - Casefans 12 volt 44,8 °C) tegenover de air 540 (Temperatuur 400 watt - Casefans 12 volt 22,2 °C)

@VasZaitsev de air 540 niet goed in koeling? Geluidsproductie - Voeding, HDD, casefans/CPU-fan 12V 43,5 dB(A) Temperatuur 400 watt - Casefans 12 volt 33,7 °C Deze kast is iets koeler dan de R4 maar nog altijd warmer dan de air 540 maar deze heeft veel inbouwmogelijkheden, geluidsproductie is ook ietsje stiller dan de air 540.

De arc 2: 44.3 dB(A)

temps:
Afbeeldingslocatie: http://i948.photobucket.com/albums/ad326/lucidlts/nofans_zpsd2422d39.jpg

mvg

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-02 20:09
Ook net de vraag wat je stil vind, echt amper hoorbaar, of alles minder dan een tornado op/onder je bureau.

Heb zelf een Corsair Obsidian 450D waar ik een Coolermaster Nepton 280L bovenin heb zitten... en na die voorzien te hebben van Noctua fans vind ik die case stil... mijn vriendin vind em echter flink herrie maken. (de originele CM fans waren/zijn helemaal verre van stil) Je hoort nog luchtverplaatsing, maar ik heb er geen last van...

Duw daar een paar led-fans voorin en je hebt ook wel een tof ding.

Volgens mij zijn al die 'gamer' cases vooral gericht op 'stoer' design, met veel mogelijkheden voor fans, maar minder gericht op stilte.
Pagina: 1