Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Werklaptop (+evt gaming) €1000

Pagina: 1
Acties:

• Sib1987
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-12-2023
Hallo allemaal,

Ik zoek een laptop voor zowel werk als prive. Maar de hoofdtaak is toch werken.
Ik vind het belangrijk dat de laptop enigszins draagbaar is, goed werkt met meerdere tabs en programmas open en (het belangrijkste) dat hij zo stil mogelijk is.
Ik heb gezocht naar nieuwere laptops. En ik kwam eigenlijk bij de Asus VivoBook S551LN-DN079H uit. Omdat ik ook begreep dat deze stil is. Ik heb echter wat reviews gelezen en ik begrijp daaruit dat ik beter een goedkopere vivobook kan nemen omdat deze er een beetje tussenin valt (met name de videokaart).
Na even verder te zoeken zag ik dat er een nieuwe laptop uit is van Acer, de Acer Aspire V5-573G-74518G1Taii. Hier is echter niets over te vinden... Vroeger kon ik nog wel e.e.a. over hardware vertellen maar ik heb mij er al jaren niet meer mee bezig gehouden. Ik kom dus hier voor hulp.

Mijn vraag: Welke van deze twee zouden jullie aanbevelen voor mijn wensen. Is er iets te zeggen over die nieuwe Acer of hebben jullie nog slimme alternatieven?
Alvast bedankt!

Wat ga je met je laptop doen?
Werken, veel tabs op internet, en soms een beetje gamen als het kan.

Wat is je budget?
€1000,- budget.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Op en neer naar mijn werk. Eventueel naar cliënten als dit noodzakelijk is. Maar ik zal niet heel vaak zonder stroom zitten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik sta overal voor open. Ik heb mijn eigen ervaringen met een aantal merken, maar ben benieuwd naar de mening van anderen.

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-11 11:36
Van die Acer zijn meerdere reviews te vinden hoor, dit is alleen de refresh waar een 8xx gpu in zit ipv een 7xx.

• Sib1987
Daarin staat niks over het geluid, dat is eigenlijk het enige punt waarop ik ze nu niet kan vergelijken.
Verder weet ik niet wat de meerwaarde is van de "nieuwe" acer, iets betere graphics dus? Bedankt iig.
Geen alternatieven voor wat ik zoek? Of is het slimmer om toch gewoon een goedkopere te nemen.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Eventjes wachten op de i5 variant van die Acer voor 799 en met het resterende budget een ssd plaatsen. Snel en betaalbaar.

Geluid durf ik niks over te zeggen maar ik kom er ook geen grote hoeveelheid klachten over tegen.

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-11 11:36
Sib1987 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 11:00:
Daarin staat niks over het geluid, dat is eigenlijk het enige punt waarop ik ze nu niet kan vergelijken.
Verder weet ik niet wat de meerwaarde is van de "nieuwe" acer, iets betere graphics dus? Bedankt iig.
Geen alternatieven voor wat ik zoek? Of is het slimmer om toch gewoon een goedkopere te nemen.
GTX 850M is een aardig stuk sneller dan de 750m, daarnaast is de processor iets hoger geklokt en heeft de i7 versie een hybride hdd ipv. de normale hdd van de oude.

Als alternatief zou je naar de Asus N550xx serie of N56 kunnen kijken, maar die zijn door het gewicht (2,7kg t.o.v. 2kg) wel een stuk minder draagbaar.

• Sib1987
Hoiz schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 16:11:
[...]

GTX 850M is een aardig stuk sneller dan de 750m, daarnaast is de processor iets hoger geklokt en heeft de i7 versie een hybride hdd ipv. de normale hdd van de oude.

Als alternatief zou je naar de Asus N550xx serie of N56 kunnen kijken, maar die zijn door het gewicht (2,7kg t.o.v. 2kg) wel een stuk minder draagbaar.
Maar de VivoBook vs de Acer? Mijn indruk is altijd dat Acer beter is voor games, maar wat "goedkoper" aanvoelt en werkt. Dus dat de acer minder stil is (wellicht nog steeds stil, behalve bij games), gaat hij misschien ook minder lang mee? Ik heb trouwens ook gelezen dat de warme lucht bij de Vivobook wordt afgevoerd aan de bovenkant. Doet dit niks voor het scherm op termijn?
2,7kg spreekt me inderdaad minder aan, als ze niet veel verschillen.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
System Noise
Despite the compact case, the two fans of the Acer Aspire V5-573 are surprisingly quiet. We measured a maximum of 33.3 dB(A) during idle, which is similar to a quiet murmur. Only the mechanical hard drive produces audible noise when it is active. However, we can clearly hear the restraints of the compact case under load, where the fans have to work harder. We measure values up to 43.6 dB(A) for the Aspire V5-573, which is comparable with a gaming notebook.
Bron

Dit gaat om de versie met de GT 750M. De GTX 850M is een stuk koeler dan de 750M dus ik kan mij niet voorstellen dat de refresh van dit model meer geluid maakt. Ook kun je lezen dat de behuizing prima in elkaar steekt in deze review. Het geluid van de harde schijf is weg te nemen door een volwaardige SSD te plaatsen.

[ Voor 4% gewijzigd door Frietsaus op 15-07-2014 18:37 ]

• Sib1987
Ik ga er over nadenken. Las wel dat de behuizing van Acer oke is, alleen dat het niet helemaal goed dicht zit. Tussen kieren kan stof komen e.d. ?
"The different materials of the palm rest and the base unit around the case result in a clearly visible gap. Especially dirt and dust are collected by the gap, which makes cleaning quite hard.

Another critical point is the display or the display frame, respectively. Ex-works it is covered with a protective film. While we removed that film, a part of the display frame separated from the display and we could pull it forwards by around 1 centimeter (~0.4 inches). We cannot say if other devices have the same problem.

The rigidity of the case is not that good: We can clearly push in the front of the base unit by a few millimeters, but this is just a problem with an opened device. The situation is better when it is closed; we can even lift the Aspire V5 with one hand without twisting it. "
Ik denk dat de afweging is of ik wel of niet "echt" wil gamen..
Dan Acer, anders Asus want die lijkt me toch iets duurzamer. Tenzij iemand ervaringen heeft met een van deze types en er nog iets over kan zeggen?

• NoelMakers1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-11 14:58
Ik kwam laatst deze mensen tegen op het internet,en voor de prijs bieden ze echt geweldige laptops aan,weet alleen niet zeker hoe dat gaat met verzending/kwaliteit,de reviews zijn wel goed etc.. maar je kan het altijd proberen.

http://www.xoticpc.com/cu...-series-ct-95_51_245.html
Pagina: 1