AMD Radeon HD 7770 werkt op alles behalve die ene pc

Pagina: 1
Acties:

• haoz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-10-2025
Onlangs heb ik een Club 3D Radeon HD 7770 GHz edition aangeschaft.
Nadat ik deze eenmaal had geïnstalleerd in mijn tweede systeem wilde deze niet meer opstarten. Ventilators draaien, maar verder geen beeld output of bios scherm. Ik heb geprobeerd de oude drivers te disablen en de bios in te stellen zodat deze het PCI-e slot als hoofd grafische output gebruikt. Helaas geen geluk.

De specificaties van mijn systeem zijn:
300w Be Quiet Pure power
ASrock H61M/U3S3
Intel Pentium G640
4GB Mushkin DDR3 1066 MHz

Hierna heb ik mijn kaartje op twee andere systemen getest waar die het prima op deed:
Deze systemen hadden de volgende specificaties:
700w Cooler Master Real Power
ASUS M3A78-MVP-Deluxe
AMD Phenom II x940
4GB OCZ DDR2 800Mhz

En ook op dit systeem werkte de kaart:
300w Be Quiet Pure Power
Gigabyte AM3 Moederbord
AMD Athlon II X2 270
2GB Kingston DDR3 1066MHz

Iemand enig idee waardoor het zou kunnen komen? Eventuele compatibiliteits problemen? :'(

Verwijderd

haoz schreef op maandag 14 juli 2014 @ 21:40:
Ik heb geprobeerd de oude drivers te disablen en de bios in te stellen zodat deze het PCI-e slot als hoofd grafische output gebruikt. Helaas geen geluk.
Drivers kan het sowieso onmogelijk zijn aangezien er nog helemaal geen OS geladen is en in het bios staat het standaard wel goed ingesteld, mocht het wel verkeerd staan dan start het systeem wel maar alleen van de IGP.
De specificaties van mijn systeem zijn:
300w Be Quiet Pure power
ASrock H61M/U3S3
Intel Pentium G640
4GB Mushkin DDR3 1066 MHz
Je noemt niet de versie van je voeding maar volgens mij heeft geen enkele Pure Power van 300W een PEG stekker, dus gebruik je hier een verloopje voor?
Iemand enig idee waardoor het zou kunnen komen? Eventuele compatibiliteits problemen? :'(
Zou ook kunnen, nieuwste bios erop staan? PC start nog prima op zonder de videokaart erin toch, dus nieuwe bios kun je zo flashen.

• haoz
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 22:05:
[...]
Drivers kan het sowieso onmogelijk zijn aangezien er nog helemaal geen OS geladen is en in het bios staat het standaard wel goed ingesteld, mocht het wel verkeerd staan dan start het systeem wel maar alleen van de IGP.

[...]

Je noemt niet de versie van je voeding maar volgens mij heeft geen enkele Pure Power van 300W een PEG stekker, dus gebruik je hier een verloopje voor?

[...]

Zou ook kunnen, nieuwste bios erop staan? PC start nog prima op zonder de videokaart erin toch, dus nieuwe bios kun je zo flashen.
Ha knap dat je weet dat die pure power geen peg heeft, ik gebruik idd een overloopje.

Heel erg bedankt voor je comments, ik zal proberen die bios te flashen.

_/-\o_

Verwijderd

Bij je eerste en je laatste systeem, gebruik je daar dezelfde 300w voeding?

• haoz
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 23:16:
Bij je eerste en je laatste systeem, gebruik je daar dezelfde 300w voeding?
daar gebruik ik dezelfde voeding ja

Heb overigens een AMD Radeon hd 5450 ein geprikt waarmee alles het wel gewoon deed.

[ Voor 16% gewijzigd door haoz op 14-07-2014 23:38 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Heel bizar, je lijkt alles ook uitgesloten te hebben (voeding, videokaart). Het moet dus wel aan het Asrock moederbord liggen, dat kan niet anders.

Wellicht dat inderdaad een biosflash naar de nieuwste versie een oplossing biedt, dat is het enige wat ik zou kunnen bedenken!

Die Pentium cpu en amd cpu verbruiken beiden 65 watt, dus daar ligt het ook niet aan.

Echter is een 300watt voeding wel spelen met vuur. Dat werkt IDLE wel maar op full load heb ik er weinig vertrouwen in. Ik weet dat je die andere pc met de 300w voeding aan de praat kreeg, maar ik vind het desalniettemin erg riskant!

[ Voor 24% gewijzigd door stin00 op 15-07-2014 02:26 ]

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

Verwijderd

Riskant? Zijn PC komt niet eens voorbij de 200W verbruik.

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Zitten de stekkers goed in de verloopkabel? verloopkabel goed in vga?
Kaart goed aangedrukt in moederbord?
PCI-E slot beschadigd?

Ultra 7 265K / GB Z890 AORUS ELITE / RTX 5070 Ti Gaming OC

• haoz
Ik ben nu bezig met de bios flashen. Op het goedkope AMD systeem heb ik met deze nieuwe kaart Furmark en een CPU stresstest gedraaid voor een tijdje en geen stabiliteits problemen. Hopen dat de bios flash werkt :)

PCI-e slot werkt wel, heb namelijk een andere videokaart ern gestopt waarmee het wel werkt.

Edit:

Het is gelukt! Na de bios flash werkt alles naar behoren. Ook een stresstest gedraait en voeding heeft genoeg vermogen. Heel raar dat er dus compatibiliteits problemen waren met het moederbord en de specifieke videokaart. Kon hier in ieder geval niks over vinden.

Bedankt alle _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 51% gewijzigd door haoz op 15-07-2014 17:40 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Mooi om te horen :D

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

Pagina: 1