Toon posts:

WD MyCloud .srt bestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu sinds kort een WD MyCloud. Voorheen werkte ik met een usb stick aangesloten op tv waarop ik .mkv en .srt bestanden had staan. Dit werkt niet via de MyCloud voor ondertiteling. Op de WD zit wel een usb aansluiting, zou dit op te lossen zijn met een usb kabel van de WD MyCloud naar de Samsung Smart TV.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-01 10:28
Als je een Smart TV hebt, werkt dat in principe goed via de "video afspelen" mogelijkheid: afhankelijk van de intelligentie van je TV kan hij de SRT bestanden wel of niet meteen goed integreren.
=> Mjin mijn Samsung TV UE40D7000 moet ik bv. vooraf zorgen dat de naam van het SRT-bestand op de extensie na exact gelijk wordt aan de naam van het videobestand en dat beide bestanden in dezelfde map staan. Dan werkt het.
Maar het hangt vooral af van je TV (merk, serie en softwareversie).

• Zumbrink
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:38
Het kan ook te maken hebben met de manier waarop de MyCloud NAS de bestanden aanbied.
Mijn ervaring met mijn Synology NAS is dat als ik bestanden via de (DLNA) mediaserver van de NAS afspeel dat de ondertitel niet werkt. Waarschijnlijk bied de mediaserver alléén het mediabestand aan en niet het .srt bestand wat ernaast staat.
Als ik met mijn mediaspeler blader door de mapstructuur (bijv. d.m.v. Samba) naar het videobestand en deze speel dan vind mijn mediaspeler wél het .srt bestand wat ernaast staat.

Verwijderd

Topicstarter
Via een usb-stick (en dan natuurlijk .srt met zelfde bestandsnaam als .mkv) werkte het wel. Nu dus niet, wat waarschijnlijk aan de DLNA ligt.
Wil juist geen mediaspeler aangezien mijn tv via usb alles al afspeelt.