Moederbord voor 2x Sapphire HD7950

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views

• TarikLuis
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-10-2025
Hoi allemaal,

Wat zou een goed(koop) moederbord zijn om 2x Sapphire HD7950 in crossfire te zetten?

Bedankt!

Verwijderd

In combinatie met welke cpu? Een klein beetje inzet om een antwoord te krijgen mag toch wel...
Dus ook welk formaat en eventuele andere eisen.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:01
Ik denk een Abit KX7-333R enkel moet je wel een beetje duwen misschien.

Welke modellen heb je zelf gevonden en waarom spraken deze jou aan?
Dit is niet hee ik wil .....

Verwijderd

Hangt ervan af met welke CPU, case, PSU, en dergelijken. Hoe meer info je geeft, hoe beter wij kunnen helpen :)

• TarikLuis
Haha sorry, jullie hebben gelijk.
Ik heb een Asus cm1730 omgetoverd met wat extra componenten.
Zoals gezegd wil ik HD7950 in crossfire erin zetten, maar dat past niet op de mobo/case combo.
Was eerst gewoon een beetje benieuwd wat mensen zoal zouden aanbevelen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X6 1065T Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus M4A78L-M€ 0,-€ 0,-
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 169,90€ 169,90
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 46,95€ 46,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 216,85

Is wat er zoal inzit. De voeding wordt omgeruild voor een 750W om de crossfire te voorzien.

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-02 12:11
TarikLuis schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:51:
Haha sorry, jullie hebben gelijk.
Ik heb een Asus cm1730 omgetoverd met wat extra componenten.
Zoals gezegd wil ik HD7950 in crossfire erin zetten, maar dat past niet op de mobo/case combo.
Was eerst gewoon een beetje benieuwd wat mensen zoal zouden aanbevelen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X6 1065T Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus M4A78L-M€ 0,-€ 0,-
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 169,90€ 169,90
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 46,95€ 46,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 216,85

Is wat er zoal inzit. De voeding wordt omgeruild voor een 750W om de crossfire te voorzien.
zonde om die CPU te gebruiken als je 7950 in CF wilt draaien. dat zal je dikste bottleneck zijn.
ik heb als moederbord de Asrock 990FX Extreme4 en ben daar tevreden over met de 12 phases voor de cpu.

• TarikLuis
Ja die CPU zat al in de PC zelf, dacht dat dat het laatste aan vervanging toe zou zijn. Wat raad je zelf aan als goede CPU voor bij de 7950 in CF?

Bedankt voor je reactie trouwens!

Verwijderd

Je gaat dan wel ook je mobo moeten upgraden, want met een AM2+ socket kom je nergens meer.

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-02 12:11
dat is idd het punt waar je tegen aan loopt. wat voor spel/spellen speel je het meest? want voor hetzelfde geld kun je met 1 7970 of 1 7950 ook net zo goed to.
ik speel de meeste games nog steeds met een GTX580 van heel wat jaartjes oud die ietsje sneller is als 1 single 7950 met een FX8350 als cpu.

• TarikLuis
Het gaat er nu ook om welke mobo ik nodig ga hebben :P
De 2 7950s heb ik al (Soort van 2 voor de prijs van 1 deal gemaakt dus kon het echt niet laten liggen).
Wilde daarom weten wat voor die GPUs een lekkere mobo (+CPU combo) zou zijn

Verwijderd

Ik heb een pricewatch: Gigabyte GA-990FXA-UD3 , die bevalt me heel goed.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De goedkoopste, goede oplossing, ook voor je cpu, is pricewatch: Gigabyte GA-990XA-UD3, niet moedersmooiste, maar wel een leuk ding.

Bordje heeft 2x 8 lanes voor je GPU, wat volgens mij geen, of een hele kleine bottleneck geeft, ook heeft deze lekker veel fases van goede kwaliteit, zodat je CPU nog lekker opgekieteld kan worden, want Phenom's worden graag gekieteld.

People as things, that’s where it starts.

• TarikLuis
Oh die zien er allebei prima uit. Als we nu toch bezig zijn. Is er nog een bepaald type case goed voor een CF configuratie? Een goede flow in een case met 2 GPUs is volgens mij niet echt overbodig. Dank!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Het kan zeker geen kwaad, ik weet uiteraard niet je nu hebt, maar iets als een FD Define R4 of een Arc R2 zijn erg leuk. Als je wat goedkoper wilt, kun je kijken naar bijv. een Corsair 200R of een Bitfenix Shinobi of Shadow.

Verwijderd

Ik heb een pricewatch: Cooler Master N300 (KKN1, closed) , die is best goedkoop, ruim, en een best mooie coating erop. Goede meegeleverde fans en een goede bouwkwaliteit. Een R9 280x en een GTX 280 passen er samen zonder problemen in. Hij is ook goed ib staat om alle hitte af te voeren. Ik zou je zo die aanraden.

• TarikLuis
Oh die cooler master bevalt me wel! Ziet er goed uit voor een leuk prijsje.
Denk dat ik binnenkort maar een nieuwe mobo + die case ga halen.

Bedankt allemaal!

Uiteraard zijn verdere tips altijd welkom (misschien nog wat meer over CPUs en waarop te letten)

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Die 1065T is nog leuk over te klokken, en zal de komende tijd nog wel een leuk dingetje zijn. Een FX-8320 is uiteraard sneller, maar je moet zelf kijken of je dat de prijs waard vindt.

750w voeding is trouwens niet nodig, een goede 650w is prima, zoals deze: pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 620W of zijn modulaire broertje: pricewatch: Seasonic M12II Evo 620W. Mocht je liever een Gold voeding hebben, dan is pricewatch: Cooler Master V650 Semi-Modular een erg leuke keuze.

• TarikLuis
Bedankt voor je tijd Vas!
650W zal genoeg zijn voor mijn crossfire HD7950?
Lees vaak op forums dat mensen voor 700-750W gaan met CF.
Als jij zegt dat het genoeg is geloof ik je graag!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora, in dit geval gaat het om een component, dus Componenten Aankoopadvies.

Move PMG -> CAA.

Maar ook in de aankoopadviesfora geldt het GoT beleid, dus verwachten we dat je zelf minimale inspanning doet voor je een topic opent. Een vraag van een enkele zin zonder enige zichtbare moeite vooraf voldoet daar niet aan, dus ik sluit dit topic.

Voor de volgende keer:
CAA beleid

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.