Email Windows 8.1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Kent er iemand een goed email programma voor windows 8.1? Ik heb er het standaard mail programma op staan, maar ik vind het echt een klote programma.
Ik heb net Thunderbird geprobeerd, leek echt in orde maar ik kan mijn exchange server er niet op installeren gezien die nog van 2003 is.
Iemand een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 11:37

Eagle Creek

Breathing security

Het standaard e-mailprogramma is een app en daarmee dus beperkt. Wat je ervan vindt is persoonlijk.
Verder werkt vrijwel elk e-mailprogramma erop dat op eerdere versies van Windows ook werkt, zoals Outlook, Thunderbird, Windows Live Mail, webmail (Outlook.com, Gmail, etc) en tal van andere...

Outlook is i.c.m. Exchange natuurlijk de bekendste.

[ Voor 8% gewijzigd door Eagle Creek op 14-07-2014 20:17 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:39

D4NG3R

kiwi

:)

Een Exchange 2003 server zou gewoon moeten werken icm vrijwel elk modern mailprogramma, zo ook Thunderbird. Ik denk dat je ergens een instelling fout hebt staan.
johnkeates schreef op maandag 14 juli 2014 @ 19:35:
Je kan ook gewoon IMAP of POP op je Exchange server aanzetten, dan kan je elk modern programma gebruiken.
Met dit natuurlijk.

[ Voor 43% gewijzigd door D4NG3R op 14-07-2014 19:37 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Waarschijnlijk heb je heel beperkt keuze gezien je Exchange ondersteuning nodig hebt. Voor zo ver ik weet heb je dan Outlook, eM Client en Atmail.

Je kan ook gewoon IMAP of POP op je Exchange server aanzetten, dan kan je elk modern programma gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:00

TheVMaster

Moderator WOS
Tja....als je Exchange gebruikt is er volgens mij maar één optie....Outlook :)

Wat is overigens het probleem met Windows 8.1 Mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
De Exchange Server is van mijn werk, dus ik kan zomaar niet IMAP of pop instelling veranderen.

Thunderbird werkt niet omdat de add-on enkel werkt bij Exchange vanaf 2007 en wij gebruiken 2003.

De Mail app van Windows 8 vind ik niet leuk om mee te werken. Het is niet gebruiksvriendelijk en onoverzichtelijk.

Outlook heb ik eens geprobeerd te installeren maar dit lukte voor de een of andere reden niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:00

TheVMaster

Moderator WOS
Cronimet schreef op maandag 14 juli 2014 @ 21:00:
De Exchange Server is van mijn werk, dus ik kan zomaar niet IMAP of pop instelling veranderen.

Thunderbird werkt niet omdat de add-on enkel werkt bij Exchange vanaf 2007 en wij gebruiken 2003.

De Mail app van Windows 8 vind ik niet leuk om mee te werken. Het is niet gebruiksvriendelijk en onoverzichtelijk.

Outlook heb ik eens geprobeerd te installeren maar dit lukte voor de een of andere reden niet
Eeeh...nu klink je net als een eindgebruiker. De Windows 8.1 Mail App is juist super gebruiksvriendelijk en goed geschikt voor een eindgebruiker O+ Maar eh....het klopt dat er veel features missen....het is ook puur een Mail App.

Eh..jullie gebruiken nog Exchange 2003? WTF....dat is toch al een tijdje end-of-life? Volgens mij wordt dat met de recente Outlook versies ook niet ondersteund, althans als ik deze blogpost van Jetze Mellema mag geloven....

Moet wel zeggen dat je wel iets meer onderzoek mag doen hoor.....je TS was ook al karig, maar eh....je heb natuurlijk zelf ook wel even kunnen zoeken waarom Outlook het niet doet...of maak je gebruik van Outlook 2010.....al is dat ook niet echt een werkbaar iets volgens mij...

[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 14-07-2014 21:23 ]

Pagina: 1