Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• niniansix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-11-2021
Hoi,

Ik ben momenteel op zoek naar een mediaspeler..
Het principe is zeer simpel :

Ik bezit redelijk wat regio 1 dvd's dus deze zou ik afspelen op mijn computer en zo willen streamen naar mijn televisie...
Is apple TV hier een oplossing voor? Of zijn er betere alternatieven (mede8er etc) ?

Graag jullie mening aub :)

Greetz

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al vaker gezegd, maar heb je zelf al gezocht? Zijn tig topics over, en reviews lezen helpt ook :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• niniansix
Der zijn wel 100 soorten en na een tijdje zieje het bos door de bomen niet meer ...

De ene site zegt dan "x is goed" en de andere zegt dan dat "x niet goed is"...

Ik had gehoopt dat mensen soortgelijke zaken doen met hun mediaspeler en dus hun toestel konden voorstellen ;)

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-11 17:27

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik zou investeren in een goedkope HTPC. DVD's streamen vind ik een vreemd idee, en een HTPC is zeker handig, niet alleen om DVD's af te spelen maar ook voor ander filmmateriaal.

Android developer & dürüm-liefhebber

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
niniansix schreef op maandag 14 juli 2014 @ 19:27:
Of zijn er betere alternatieven?

Graag jullie mening aub :)

Greetz
Ja die is er, het heet een DVD Speler.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-11 16:17
ja voor bv 115 euro een Intel nuc kopen , er 4 Gig geheugen instoppen, evt harde schijf of via usb stick bv open Elec installeren of XBMC ,

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
DVD's zijn tegenwoordig kwalitatief enigszins onder de maat. Gezien de beperkte kosten van opslagruimte zou je deze eventueel nog kunnen rippen om te streamen.

Een mediaspeler is een prima keuze. Zelf heb ik ook onlangs een upgrade gedaan naar een NUC. Bevalt uitstekend.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:52
Een regiovrije dvd speler. Het is al lang geleden maar wellicht zijn ze er nog. Of eentje die je nog kunt kraken. Om daar nu een hele dure htpc of wat dan ook voor neer te zetten. Wellicht een regio 1 speler naar hier halen?

• niniansix
@ arunia : Bedankt! Ik heb dit ook al zitten bedenken want uiteindelijk heb ik al een mede8er mediaspeler en vind het een beetje veel geld om dan inderdaad een HTPC aan te schaffen ;)

Maar waar zou ik deze kunnen vinden? via 2dehands.be?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:52
http://www.blokker.nl/nl/blknl/xiron-dvd10221-dvd-speler

Even googlen op regiovrije dvdspeler.

Overigens zullen er wel meer te vinden zijn.
Maar bovenstaande volgens Blokker is regiovrij.

Alleen na invullen afstandsbediening code:
-dvd speler aanzetten
-eject knop indrukken
-5 keer "9" intoetsen
-als er een "9" verschijnt staat de dvd speler op de regiovrij stand (regio 0)

Of deze als je bekendere merken wilt:
http://www.mediahomeservi...ten/dvd-speler-regiovrij/

Ze kunnen ze regiovrij leveren, dus ze zijn het nog niet. Wellicht is het makkelijk zelf te doen?

Kwam een link tegen met een lijstje van codes, maar weet niet of dat gepost mag worden.
Wat ik al zei, met googlen op regiovrije dvdspeler kom je al een eind.

Of Akai:
http://www.bol.com/nl/p/a...luiting/9000000006130284/

Staat in de reviews (even optie aanklikken om meerdere te zien) ergens ver naar beneden.

[ Voor 75% gewijzigd door Arunia op 15-07-2014 16:43 ]

• niniansix
thx!
Daarnet de goedkoopste philips dvd speler gehaald in mediamarkt en deze via het internet regiovrij gekregen en alles werkt nu naar behoren!

Bedankt voor de hulp ;)
Pagina: 1