U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Reken maar met de komst van Cherry Trail, dat er dan een hele hoop nieuwe tablets aankomen. Dat zal vooral in het vierde kwartaal dit jaar zijn. Welke dat zijn, dat weten alleen de fabrikanten voorlopig nog. Cherry Trail heeft overigens op CPU gebied niet zoveel snelheidswinst, maar wel aanzienlijk wat GPU winst + het zal ook wat zuiniger zijn (14nm ipv 22nm).
Wat betreft het model van de tablets moet je niet te veel wijzigingen verwachten. Vele tablets zullen dus gewoon hetzelfde zijn, met dezelfde functies. Alleen hoop ik dat ze er standaard micro USB3 en micro HDMI poorten inbouwen, iets wat niet bij elke tablet het geval is.
Wat betreft het model van de tablets moet je niet te veel wijzigingen verwachten. Vele tablets zullen dus gewoon hetzelfde zijn, met dezelfde functies. Alleen hoop ik dat ze er standaard micro USB3 en micro HDMI poorten inbouwen, iets wat niet bij elke tablet het geval is.
Here's to you Nicola and Bart
Er komen een hoop nieuwe tablets aan, zoals deze nieuwe fuijtsu arrows. Voor smartphones en tablets moet je ook niet hier op tweakers kijken, die focussen zich niet volledig op dit soort nieuws.
ik was op google een beetje aan het rondkijken en ik zag niet zo veel.
maar kwa gpu zal dat niet veel impact hebben op de performance van veel van de zaken (behalve games) of vergis ik mij nu enigszins? gebruikt metro de gpu oid?
video e.d. zullen niet veel vloeiender gaan lopen dan nu verwacht ik. Overigens zoek ik idd ook iets met een micro hdmi aansluiting, zoals de lenovo thinkpad 8 (maar dan iets goedkoper). De toshiba is wel erg lelijk namelijk
maar kwa gpu zal dat niet veel impact hebben op de performance van veel van de zaken (behalve games) of vergis ik mij nu enigszins? gebruikt metro de gpu oid?
video e.d. zullen niet veel vloeiender gaan lopen dan nu verwacht ik. Overigens zoek ik idd ook iets met een micro hdmi aansluiting, zoals de lenovo thinkpad 8 (maar dan iets goedkoper). De toshiba is wel erg lelijk namelijk
Windows 8 gebruikt de GPU ook voor modern ui. Maar die loopt op zelfs wat mindere GPU's al snel zat, dus daar moet je het niet voor doen. Ik had hetzelfde dilemma als jij. De tablets met micro HMDI zijn allen zo lelijk (of duur lenovo). Maar toen besefte ik dat ik mijn netbook ook nooit op een extern scherm aansloot. Het is natuurlijk leuk dat het er is, maar je gaat het zelden gebruiken. Behalve als je er echt productief mee wil zijn...
Here's to you Nicola and Bart
mja.. ik ga nog wel eens vaak weekendjes weg. Dan is het leuk dat je savonds een filmpje kunt kijken wat je meegenomen hebt... dus ja ik gebruik het vaak. Kan natuurlijk ook een mirracast dongle kopen a 30 euro, maar ik zat in principe wel te denken aan die lenovo (icm 128 gb, dat lijkt me wel een mooie oplossing).
overigens gaat dat ding uit productie oid? hij begint slecht leverbaar te worden.
overigens gaat dat ding uit productie oid? hij begint slecht leverbaar te worden.
bump dan maar
Wellicht iets te ver voor jou in de toekomst maar:
Rond september komt naar verwachting een nieuwe Nexus tablet uit van HTC, schermmaat 8,9".
Genoeg geruchten van op het internet te vinden, verwachtte naam: Nexus 8 of Nexus 9.
Verder heeft de huidige Nexus 7 2013 nog een prima prijs / kwaliteit verhouding, ondanks dat hij inmiddels bijna een jaar oud is.
Rond september komt naar verwachting een nieuwe Nexus tablet uit van HTC, schermmaat 8,9".
Genoeg geruchten van op het internet te vinden, verwachtte naam: Nexus 8 of Nexus 9.
Verder heeft de huidige Nexus 7 2013 nog een prima prijs / kwaliteit verhouding, ondanks dat hij inmiddels bijna een jaar oud is.
9 vind ik net te groot. Ik was eigenlijk ook opzoek naar een windows tablet. Maar ik heb al een tijdje mijn ogen op de nexus 7 2013... weet alleen niet zo zeker of dat een leuke optie is, aangezien ik toch wel echt hdmi wil hebben voor op vakantie (film kijken in het hotel)
Voor de Nexus 7 kun je een slimport -> hdmi adapter krijgen, die druk je gewoon in de USB poort (dual function) en je hebt extern scherm 
Toevallig zelf ook gebruikt met de mijne een poosje terug, werkt precies zoals je zou verwachten.
Kost een 10tje op Amazon.de
Toevallig zelf ook gebruikt met de mijne een poosje terug, werkt precies zoals je zou verwachten.
Kost een 10tje op Amazon.de
[ Voor 5% gewijzigd door matk89 op 20-07-2014 23:33 ]
ik neig nu eigenlijk naar een ezcast dongle. Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat dat een goede oplossing is welke oplossing ik ook kies.
Hmm, over de EZcast hoor ik erg wisselende resultaten..
Als je graag wil casten: de chromecast vanngoogle heeft tegenwoordig ook een 'cast screen' optie voor de Nexus apparaten, beeld en geluid met minimale vertraging op je TV scherm
Als je graag wil casten: de chromecast vanngoogle heeft tegenwoordig ook een 'cast screen' optie voor de Nexus apparaten, beeld en geluid met minimale vertraging op je TV scherm
Wat is er stuk aan je huidige tablet?
digitizer en frame
mja, maar chromecast lijkt me dan weer niet handig als je in een hotel zit zonder wifi.matk89 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 10:40:
Hmm, over de EZcast hoor ik erg wisselende resultaten..
Dat is waarschijnlijk wel op te lossen door een hotspot in te richten met je device (tablet of telefoon) en de chromecast daarmee te connecten (geen idee of dit kan hoor, maar zou niet weten waarom niet)justice strike schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:27:
[...]
mja, maar chromecast lijkt me dan weer niet handig als je in een hotel zit zonder wifi.
Toch is voor de beste / betrouwbare kwaliteit wel gewoon een kabel aan te raden, niets is zo irritant als dat in een actiescene je beeld begint te stotteren en de kwaliteit wegvalt. (los van of je een EZcast of Chromecast is)
Any way, met de Nexus 7 heb je denk ik wel een goeie te pakken, alle opties om je beeld op een externe TV zijn aanwezig (kabel, EZcast, Chromecast) en het is een heerlijk apparaatje om mee te werken
Pagina: 1