Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Boekenplankluidsprekers: JBL 4312M II of andere modellen.

Pagina: 1
Acties:

• JamesClever
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-11 11:27
Ik zoek?
Een paar boekenplank luidsprekers.

Wat is je budget?
€400 per paar.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De speakers wil ik gaan gebruiken om muziek te luisteren en PC geluid te verzorgen. (Films/Games/etc.) De speakers zullen via een SMSL SA-50 versterker op mijn PC worden aangesloten.

Wat heb je zelf al gevonden?
• JBL 4312M II
• Dali Zensor 1/3
• B&W 686 MkII
• Q Acoustics Concept 20/2020i
• Boston Acoustics A25/26

Welke vragen heb je hier nog over?
Hallo medetweakers,

Nu mijn huidige 5.1 melkpakken audioset begint te verslijten, en nadat ik het Audio forum meermaals bezocht heb wil ik graag een eerste stap richting HiFi maken. Hierbij zou ik graag gebruik maken van jullie advies!

Mijn budget heb ik op €500 gezet, waarvan €100 op is gegaan aan de SMSL versterker en speakerkabel/interlink. Resteert nog €400 voor de speakers. (+€50 als ze echt weten te overtuigen.)

Op dit moment woon ik (nog) bij mijn ouders, en beschik ik dus niet over een al te grote luisterruimte. De speakers zullen op mijn bureau komen te staan, dicht bij de muur (max. 20cm er vanaf) en dicht bij mij. (Luisterpositie tussen de 1m en 3m afstand.)

Ik luister vaak Rock/Metal muziek, maar ook Pop/Jazz/Klassiek/Dance/Latin. Het moeten dus echte alleskunners zijn.

Onlangs ben ik op internet de JBL 4312M II speaker tegengekomen, welke te koop staan voor €999, maar in de aanbieding voor €450 staat. Dit leek me een ontzettend goede deal, alleen ben ik op internet praktisch 0 reviews tegengekomen, heeft iemand ervaring met deze speakers?

Hebben jullie nog andere algemene adviezen, of tips voor mogelijke kandidaatluidsprekers?
Ik woon in de regio Eindhoven, dus als ze daar te beluisteren zijn, is dat wel zo handig!

Alvast bedankt,

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Er kunnen zoveel merken en typen genoemd worden als er bestaan, het heeft geen enkele zin. De sound is te verschillend en smaak is persoonlijk. Ga naar een hifi zaak en beluister en vergelijk alle typen die binnen je budget passen. Alleen dan vind je de speaker die bij je past.

• JamesClever
S1NN3D schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:13:
Er kunnen zoveel merken en typen genoemd worden als er bestaan, het heeft geen enkele zin. De sound is te verschillend en smaak is persoonlijk. Ga naar een hifi zaak en beluister en vergelijk alle typen die binnen je budget passen. Alleen dan vind je de speaker die bij je past.
Dat begrijp ik heel goed, en ga ik ook zeker doen! Bedankt voor de reactie.

Alleen weet ik niet goed hoe de luisterruimtes in een hifi zaak overeen komen met de akoestische kwaliteiten van mijn kamer. Misschien klinkt het daar wel heel mooi, maar klinkt het in mijn kamer voor geen meter.

Ik wil graag ook meer informatie inwinnen over speakers die bekend staan om goed te spelen onder die omstandigheden. Dicht bij de muur, in een kleine kamer en met een kleine luisterafstand.

Over smaak valt niet te twisten, maar zijn dit soort eigenschappen niet een heel stuk minder subjectief?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Je zal er inderdaad rekening mee moeten houden dat een luisterruimte qua akoestiek beter zal zijn dan in een thuissituatie.

Als je speakers dicht op de muur wil zetten, zou je een model moeten nemen die de bassreflexpoort niet aan de achterzijde heeft zitten. Voor de rest lijkt het me vooral persoonlijk.

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-11 13:29

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik heb de B&W 685 S2's (als rear speakers voor mijn surround setup).
Krijgt zeer goeie reviews in verschillende bladen en ik vond ze prima klinken (al heb ik ze vooral gekocht omdat ze goed bij de frontspeakers paste :D).

Edit: je doel natuurlijk op €400 per set, ik zat met het idee per stuk 8)7.

[ Voor 20% gewijzigd door Tortelli op 16-07-2014 20:06 ]

• JamesClever
@ D vd V
Bedankt voor de tip.
Ik ben van plan zaterdag as. naar audiotvcentrum in Eindhoven te gaan, dan zal ik dit meenemen.
Samen met een paar foto's / schetsen moet ik er dan wel uitkomen denk ik.

@Tortelli
De kleine broertjes komen wél in aanmerking, met een beetje onderhandelen kan ik die misschien wel richting de €210 ps brengen.
Heb je daar ook naar geluisterd voordat je de 685 S2 kocht?

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-11 22:10
Als je voor dat geld die JBL's kan kopen, in goede staat zou ik dat als rockfanaat direct doen. Ze zijn uitermate geschikt voor rockmuziek. Mooie prijs voor een aardige speaker die niet te vergelijken is met de andere uit je lijstje. Heb echter geent idee of die versterker ze kan gaan laten zingen. Zelf beluisterde ik ze meestal met een PA versterker, bijvoorbeeld een dynacord, die de luidsprekers goed onder controle hielden.

• JamesClever
Achiel007 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 20:04:
Als je voor dat geld die JBL's kan kopen, in goede staat zou ik dat als rockfanaat direct doen. Ze zijn uitermate geschikt voor rockmuziek. Mooie prijs voor een aardige speaker die niet te vergelijken is met de andere uit je lijstje. Heb echter geent idee of die versterker ze kan gaan laten zingen. Zelf beluisterde ik ze meestal met een PA versterker, bijvoorbeeld een dynacord, die de luidsprekers goed onder controle hielden.
Hartstikke bedankt voor de feedback! Tot nu toe had ik welgeteld 1 andere post over de speakers kunnen vinden, en die vond ze niet overtuigend. Het gaat hier wel om de nieuwe Mini versie, niet de originele 4312.
Als ik de speakers koop kan ik ze een maand beluisteren en als ze niet bevallen kan ik ze dan nog altijd gratis terugsturen. Dus misschien moet ik die gok maar wagen.

Afgelopen zaterdag ben ik niet bij de hifizaak langs kunnen gaan, mijn vriendin kon niet mee maar dat wil ze wel heel graag. Dus dan wachten we nog eventjes.

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-11 22:10
Ken alleen de grote broer goed, hoop dat ze een beetje dezelfde eigenschappen hebben voor je. Had al eens gelezen dat er ook een kleinere versie uit was, had de M over het hoofd gezien.
Pagina: 1