Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OuweDorper
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-09 14:36
Beste mensen,

Ik heb sinds kort een probleem met mijn internet thuis.
Na een aantal incidenten met mijn modem heb ik een nieuw modem gekregen van Ziggo, een hybride modem met draadloos en vast netwerk.
Sinds ik dat apparaat heb valt ongeveer om de 2 uur mijn internet uit en moet ik de router resetten waarna alles weer werkt.

Ik had gehoord dat die nieuwe hybride modems zelf natuurlijk ook als een soort router werken en dat misschien daardoor mijn router weg valt?

Weet iemand hier meer van?

Ik heb trouwens een DIR-655 router met de nieuwste firmware.

Groeten

PS: Ik weet niet of dit de juiste thread is om dit soort vragen te stellen, indien het niet zo is, excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
Als je een Modem hebt van Zigge dat draadloos is en meerdere poorten heeft kan je er vanuit gaan dat dit ook meteen een router is. Welk type modem heb je?

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:54

Umbrah

The Incredible MapMan

Als je zelf al een router hebt, bel Ziggo dan even op, en vraag ze of ze de modem/router/hybride in bridge-modus kunnen zetten, zodat je je eigen router kan gebruiken.

Welk device is trouwens je DHCP server, en/of gebruik je de NAT van beide apparaten? Welke van de accesspoints gebruik je, en is dit zowel bekabeld als draadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OuweDorper
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-09 14:36
Wow, jullie zijn snel!

Ik wil de router gaan gebruiken als DHCP en Nat.
Het enige wat het modem moet doen is het omzetten van de coax naar gewoon ethernet kabel.

Het lijkt me dat je beter een dedicated router kan gebruiken dan de ingebouwde functies in het modem toch?

Ik zal eens bellen met Ziggo en vragen of zij het modem alleen kunnen laten bridgen naar mijn router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:03
Als je een eigen router gebruikt koppel je die op het WiFi modem aan LAN poort 1 en laat je het modem door de klantenservice in bridge zetten. Als je dan nog steeds problemen hebt zou ik eens rechtstreeks bekabeld op het modem testen. Valt het dan nog uit? Ziggo bellen voor een monteur.