Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:59
We hebben nu al enige tijd beschikking over de aankoop advies fora en deze lopen storm, precies waarvoor ze bedoeld waren.

Nu even iets anders, ik zie vaak in V&A advertenties voorbij komen met extreme prijzen. Dat schrikt af; immers zal ik iemand geen bod doen van 25 euro als iemand 250 vraagt, ook al is dat een realistische prijs. Zelf vraag ik mij ook wel eens af hoeveel iets nog waard zou zijn, dan ga ik maar even Googlen tot ik een idee heb en ga daar maar vanuit dan.

Is het niet een idee om een "verkoop advies subforum" te hebben? Dit hoeft echt niet per categorie en het zal ook lang niet zo storm lopen als de aankoop adviezen, maar het lijkt mij handig hier een goede centrale plek voor te hebben waarvoor een enkel topic niet echt voldoet.

Mensen zouden hier voor ze hun advertentie online zetten dus nog eens kunnen polsen wat iets waard is en of er een beetje interesse voor leeft. Ook kun je bij sommige artikelen goed adverteren met bepaalde eigenschappen waar de verkopen zich niet bewust van kan zijn. (Voorbeeld: als je het model hebt met een schroefje daar, dan is ie meer waard! Dit zou de verkoper dan kunnen melden in de advertentie en zo meerwaarde creëren.)

Extreem populaire advertenties zouden de discussie dan van het reactie-gedeelte kunnen verplaatsen naar dat subforum.

Dit is gewoon iets wat bij mij speelt en waar ik elke keer weer over nadenk als ik een advertentie online zet. dus ik dacht ik deel het even. :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:17
-> VA Feedback. :)

Om eerlijk te zijn zie ik er niet veel in. Een soort controle commissie die voor jou gaat bepalen wat een juiste prijs is. Naar mijn overtuiging is er maar een mechanisme dat de juiste prijs bepaalt, en dat is de markt. Ben je te duur, dan koopt niemand je zooi. Ben je te goedkoop, dan ben je snel uitverkocht. Heb je voldoende informatie: dan komen kopers wel. te summier? Dan haken ze af.

Dus nee, dit gaan we niet structureel invoeren. Uiteraard staat het iedereen vrij om de mening van de community te vragen via een topic. Zolang dat maar geen verkapte handel via het forum wordt.

[ Voor 99% gewijzigd door zeef op 14-07-2014 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

We zijn toch allang gestopt met taxatietopics? Want dat zouden het zijn. We hebben een advies-FAQ daarvoor, dat zou voldoende moeten zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
gambieter schreef op maandag 14 juli 2014 @ 15:19:
We zijn toch allang gestopt met taxatietopics? Want dat zouden het zijn. We hebben een advies-FAQ daarvoor, dat zou voldoende moeten zijn.
Ik denk dat je het te simpel ziet die faq vangt lang niet af wat ik in de OP noem. Ook kan die faq mij geen prijzen vertellen.

Ik vind tevens dat je er negatief in gaat, je zou juist de voordelen hiervan moeten inzien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

chaoscontrol schreef op maandag 14 juli 2014 @ 15:06:
We hebben nu al enige tijd beschikking over de aankoop advies fora en deze lopen storm, precies waarvoor ze bedoeld waren.

Nu even iets anders, ik zie vaak in V&A advertenties voorbij komen met extreme prijzen. Dat schrikt af; immers zal ik iemand geen bod doen van 25 euro als iemand 250 vraagt, ook al is dat een realistische prijs.
Daar komen de verkopers vanzelf ook achter. Ze raken het immers niet kwijt aan de straatstenen. Als ik daadwerkelijk een advertentie tegenkom, dan daarbij denk van "die moet ik hebben!". De stuur ik even een PM met een bod en een onderbouwing van dat bod met bronnen, die dat bod ondersteunen. 9/10 zal een verkoper hier mee instemmen.
chaoscontrol schreef op maandag 14 juli 2014 @ 15:06:
Zelf vraag ik mij ook wel eens af hoeveel iets nog waard zou zijn, dan ga ik maar even Googlen tot ik een idee heb en ga daar maar vanuit dan.

Is het niet een idee om een "verkoop advies subforum" te hebben? Dit hoeft echt niet per categorie en het zal ook lang niet zo storm lopen als de aankoop adviezen, maar het lijkt mij handig hier een goede centrale plek voor te hebben waarvoor een enkel topic niet echt voldoet.

Mensen zouden hier voor ze hun advertentie online zetten dus nog eens kunnen polsen wat iets waard is en of er een beetje interesse voor leeft. Ook kun je bij sommige artikelen goed adverteren met bepaalde eigenschappen waar de verkopen zich niet bewust van kan zijn. (Voorbeeld: als je het model hebt met een schroefje daar, dan is ie meer waard! Dit zou de verkoper dan kunnen melden in de advertentie en zo meerwaarde creëren.)

Extreem populaire advertenties zouden de discussie dan van het reactie-gedeelte kunnen verplaatsen naar dat subforum.

Dit is gewoon iets wat bij mij speelt en waar ik elke keer weer over nadenk als ik een advertentie online zet. dus ik dacht ik deel het even. :)
In mijn verkoop ervaringen kan ik stellen dat veiligen met een startbod van €1,- het beste lopen, de meest views krijgen, en het snelst verkocht zijn.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

chaoscontrol schreef op maandag 14 juli 2014 @ 15:20:
Ik denk dat je het te simpel ziet die faq vangt lang niet af wat ik in de OP noem. Ook kan die faq mij geen prijzen vertellen.
Een FAQ is dan ook geen vervanging van de benodigde eigen inzet. En dat aspect mist nu in je voorstel. Je krijgt dan alleen maar de topics die we nu sluiten "wat is dit nog waard?"

Die prijs kan je zelf opzoeken aan de hand van de FAQ. Is dat al teveel moeite?
Ik vind tevens dat je er negatief in gaat, je zou juist de voordelen hiervan moeten inzien. :)
Alleen voordelen voor de vragensteller, niet voor de community. Het beloont gebrekkige of afwezige eigen inzet.

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 14-07-2014 15:28 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Lip schreef op maandag 14 juli 2014 @ 15:24:
[...]

Daar komen de verkopers vanzelf ook achter. Ze raken het immers niet kwijt aan de straatstenen. Als ik daadwerkelijk een advertentie tegenkom, dan daarbij denk van "die moet ik hebben!". De stuur ik even een PM met een bod en een onderbouwing van dat bod met bronnen, die dat bod ondersteunen. 9/10 zal een verkoper hier mee instemmen.

[...]

In mijn verkoop ervaringen kan ik stellen dat veiligen met een startbod van €1,- het beste lopen, de meest views krijgen, en het snelst verkocht zijn.
Mee eens, maar het zou dus een hoop discussie kunnen voorkomen als deze initieel al goed geprijsd zouden zijn. :)
gambieter schreef op maandag 14 juli 2014 @ 15:24:
[...]

Een FAQ is dan ook geen vervanging van de benodigde eigen inzet. En dat aspect mist nu in je voorstel. Je krijgt dan alleen maar de topics die we nu sluiten "wat is dit nog waard?"

[...]

Alleen voordelen voor de vragensteller, niet voor de community. Het beloont gebrekkige of afwezige eigen inzet.
Ik snap, vooral als mod, dat je al genoeg te doen hebt en geen zin hebt om ook nog eens 100 hoe duur is dit topic te moeten sluiten op een dag. Net als met alle fora denk ik dat een goede richtlijn (sticky) en een eventuele beperking (aantal beoordelingen?) op het board een mogelijke oplossing kunnen zijn. Ik wil wel meedenken maar weet niet wat er technisch (maar vooral ook niet technisch) allemaal mogelijk is voor het Tweakers forum.

Ik denk dat de topics ook niet moeten zijn van: Hoe duur is item xxx uit jaar xx? Maar meer zoals de aankoop advies fora: Ik heb een item xxxx en denk dat het zo duur is aan de hand van deze bronnen "insert bronnen" en dat je hier dan feedback op kan krijgen. Een OP moet dus gewoon aan bepaalde voorwaarden voldoen zoals dat nu ook in andere fora moet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:12

br00ky

Moderator Harde Waren
chaoscontrol schreef op maandag 14 juli 2014 @ 15:33:
Ik denk dat de topics ook niet moeten zijn van: Hoe duur is item xxx uit jaar xx? Maar meer zoals de aankoop advies fora: Ik heb een item xxxx en denk dat het zo duur is aan de hand van deze bronnen "insert bronnen" en dat je hier dan feedback op kan krijgen. Een OP moet dus gewoon aan bepaalde voorwaarden voldoen zoals dat nu ook in andere fora moet. :)
Als je ziet hoe het in xAA aan toe gaat, kan je dat wel vergeten. En als je de prijsbronnen hebt, wat voor advies heb je meer nodig? Reageerders gaan immers naast eigen idee ook af op die bronnen. Daarnaast verandert je onderhandelingspositie misschien ook als je een potentiële koper je topic vindt: "oh, dus je wilde eerst eigenlijk veel minder vragen? Dan bied ik lekker laag".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
br00ky schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:38:
[...]

Als je ziet hoe het in xAA aan toe gaat, kan je dat wel vergeten. En als je de prijsbronnen hebt, wat voor advies heb je meer nodig? Reageerders gaan immers naast eigen idee ook af op die bronnen. Daarnaast verandert je onderhandelingspositie misschien ook als je een potentiële koper je topic vindt: "oh, dus je wilde eerst eigenlijk veel minder vragen? Dan bied ik lekker laag".
Juist om dat te voorkomen zouden we bepaalde beperkingen kunnen inzetten, m.i. kan dat ook in de AA fora. Bijvoorbeeld het verplicht moeten doornemen van de voorbeeld post bij het openen van een nieuwe thread bij nieuwe users, maar zoals ik eerder al zei, weet ik niet hoe Tweakers daar tegenover staat. Kan mij ook voorstellen dat ze niet aan beperkingen willen beginnen.

Mijn doel van het forum is ook meer voor als je geen prijs bronnen hebt, omdat een product bijvoorbeeld al even niet meer op de markt is. Dan kan het leuk 1000e geweest zijn in 2013 maar hoeft dat nu niet meer zoveel waard te zijn, ook al is het product nog nieuw bijvoorbeeld.

Hetzelfde geld voor producten die tot een niche behoren en hierdoor de prijsbronnen niet de echte waarde reflecteren, immers als maar 1 aanbieden het verkoopt, kan hij de maximale prijs vragen terwijl de marktwaarde misschien veel lager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:17
Helaas helaas, we gaan het echt niet doen. Dit heeft zoveel gedoe gegeven, voor de verkopers en voor de beoordelaars. Ik zie nog geen goede oplossing voor de geschillen, anders dan als verkoper eerst aan wat onderzoek te doen voordat de zaak in V&A wordt gezet. Of het risico van te hoge/lage prijs lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:43

D4NG3R

kiwi

:)

gambieter schreef op maandag 14 juli 2014 @ 15:19:
Klopt, maar deze FAQ is niet al te uitgebreid en veel mensen hebben überhaupt geen flauw idee hoeveel componenten nou eigenlijk waard zijn. Wat is eigenlijk de reden waarom het taxatietopic werd gesloten?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1