Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Klanten klagen minder vaak bij Vodafone

Pagina: 1
Acties:

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-10 06:42
Link

Misschien ben ik miereneuker (vertel dit ook als jullie dat vinden :)) maar toen ik de titel las dacht ik aan "Klanten klagen minder vaak bij Vodafone (dan bij andere providers)"
in plaats van:
"Vodafone klanten klaagden minder vaak in 2013".

Ben ik de enige die een andere verwachting van het artikel had bij het lezen van de titel?

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Hmmm. Ik heb er 'Vodafone-klanten klagen minder vaak' van gemaakt, zo beter?

Ik ben helemaal geen stagiair

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-10 06:42
In ieder geval een stuk duidelijker waar het artikel over gaat :)

• Joost
Joepie :)

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Smen in 'nieuws: Vodafone-klanten klagen minder vaak'

Gewoon verkapte feel-good reclame en zelf op de borst klopperij van Vodafone.

Ze kunnen ook gewoon het aantal klachten kunstmatig naar beneden hebben gebracht door gewoon klachten niet op te nemen:
Majin Buu in 'nieuws: Vodafone-klanten klagen minder vaak'

[ Voor 37% gewijzigd door Whatson op 14-07-2014 14:57 ]

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 23:31

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik ben het ermee eens dat dit geen nieuwswaarde heeft, puur omdat het bedrijf zelf bepaalt hoe er met klachten wordt omgegaan. Er kunnen meerdere redenen zijn waarom het aantal klachten is gedaald.

Het overnemen dan wel herschrijven van dit persbericht vind ik geen goede journalistiek. Ik had dit artikel persoonlijk nooit geplaatst...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Paul - K
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:11
Om nog toe te voegen: gezien de reacties onder het nieuwbericht lijkt het me duidelijk dat het nieuwsbericht eigenlijk gewoon nietszeggend is.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Voelt heel erg als een reclame berichtje.. beetje jammer dat tweakers zo erg zakt hierin.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Joost
Hadden jullie vergelijkbare reacties geplaatst als het nieuws was geweest: 'Meer mensen klagen bij Vodafone'? Of mogen we alleen slecht nieuws brengen?

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:15
Of het nu reclame is of niet, de data klopt volgens mij niet. Als ik kijk naar de bron en de procenten uit de kolom 2013-2014 bij elkaar optel dan kom ik uit op 100,8%. Terwijl de voorgaande jaren netjes op 100% uitkomen :?. Geen probleem van T.net maar een probleem bij Vodafone.

My favorite programming language is solder.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Joost: daar gaat het niet om, het gaat erom dat jullie eigenlijk totaal niet kunnen verifiëren of het wel zo is. Ze bepalen zelf wat ze een klacht noemen, en misschien wijzen ze veel klachten nu wel gewoon af?

Als jullie zelf nou een enquête zouden houden onder Tweakersgebruikers dan zou dat een stuk relevanter zijn dan wanneer "wij van WC-eend..."

• corset
slecht argument zeg.. vooral van een redacteur had ik wat meer verwacht dan "Ja maaaaaarrrr"

Het gaat er niet om. Al had je dit gezegd over T-Mobile, KPN, whatever.. Voor een site als tweakers die alles graag uitzoekt, vind ik het gewoon zwak als er totaal geen eigen onderzoek in het artikel te vinden is. Als we willen lezen wat Vodafone erover te melden heeft, dan gaan we wel naar Vodafone.
Mensen komen naar Tweakers voor de technische kant, het onderzoekende. En, als je dat dan compleet weglaat en blind Vodafone gaat kopieren met info, dan moet je inderdaad niet raar staan te kijken als er wat kritiek op is

TL;DR:

Smen in 'nieuws: Vodafone-klanten klagen minder vaak'

zegt eigenlijk hetzelfde

[ Voor 14% gewijzigd door corset op 14-07-2014 15:25 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 21:15
Zie de reactie van Arnoud Wokke : arnoudwokke in 'nieuws: Vodafone-klanten klagen minder vaak'. Daar staat antwoord op bijna al je vragen.

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-11 13:27

Midas.e

Is handig met dinges

Joost schreef op maandag 14 juli 2014 @ 15:20:
Hadden jullie vergelijkbare reacties geplaatst als het nieuws was geweest: 'Meer mensen klagen bij Vodafone'? Of mogen we alleen slecht nieuws brengen?
:/ "plaats geen onzinnige reacties en ga niet flamen of uitlokken (trollen)."

Hacktheplanet / PVOutput

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-11 14:15
Joost schreef op maandag 14 juli 2014 @ 15:20:
Nee, want dat is pas ECHT nieuws (een commercieel bedrijf wat toegeeft dat er meer klachten zijn gekomen). Er zal echter geen enkel bedrijf zijn die zulk nieuws naar buiten brengt.
Overigens ben ik het met de rest eens: Voelt aan als verkapte Vodafone reclame.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• corset
Even wat humor..

in de reactie:
en ik ben blij dat mensen zoals jij bij ons blijven vragen om meer context en meer feiten, want daardoor blijven wij scherper op ons eigen werk en op elkaar
Compleet mee eens.
Insinueerd totaal het tegenover gestelde.. Beetje jammer dat er door "medewerkers" maar zo gereageerd moet worden. Als een normale poster dit doet mag het ook niet 8)7

En natuurlijk zijn mensen wantrouwend tegen dit soort artikelen. Het gebeurt te vaak dat een pseudo technische site opeens zo laag zinkt door dit soort dingen maar blind aan te nemen. (ik zeg niet dat jullie dit doen!

Opeens zo'n bericht, ja dan gaan mensen toch hebben van "Hmm, dit lijkt niet te kloppen" Vooral als je dan in je eigen omgeving merkt dat het totaal het tegenover gestelde is (als ik de reacties moet geloven).

Misschien kan je een stuk wantrouwen wegnemen als er in het bericht zelf wordt aangegeven wat er aan onderzoek is gedaan e.d. Dat laat gewoon een stuk meer zien dat er echt werk in zit.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

De provider registreert een vraag als een klacht wanneer hij door het klachtenteam wordt opgepakt.
Dit is een volledig arbitrair gegeven waardoor de rest van de getallen uit hun persbericht eigenlijk onbruikbaar wordt.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Het is in veel gevallen ondoenlijk zelf onderzoek te doen om iets te verifiëren en ik dit geval zijn er alleen de statistieken van Vodafone zelf. Elke poging er zelf achter te komen hoe het zit met het aantal klachten over Vodafone is een pad vol valkuilen waar je makkelijk de verkeerde conclusies uit kan trekken.

We schrijven heel vaak over statistieken die bedrijven zelf aanleveren en het is dan altijd duidelijk dat het niet om onafhankelijke cijfers gaat. Onze lezers zijn ook slim genoeg dat in te zien. Dat iets positief uitpakt voor een bedrijf en dat ze er daarom mee naar buiten komen, maakt echter nog niet dat een onderwerp niet nieuwswaardig kan zijn. (Overigens zijn heel veel onderzoeken door derde partijen ook lang niet zo objectief als ze lijken) We kijken bij de redactie van Tweakers altijd kritisch of we iets moeten brengen en in die gevallen doen we dat nog eens extra; maar al te vaak sneuvelt het onderwerp vervolgens. In dit geval ging het om een opvallende daling, en besloten we dat het nieuwswaardig is. Joost heeft nagebeld en extra informatie opgevraagd en er een zo objectief mogelijk bericht van gemaakt. Als we ook maar enige aanwijzing hadden dat de statistieken niet klopten, of dat het nog steeds klachten regent, hadden we dat vermeld. We hebben heel vaak over klachten over providers geschreven en blijven ook kritisch op dit gebied. Dat zijn we als we berichten schrijven op basis van klachten op een forum en dat zijn we ook als een bedrijf aangeeft dat het aantal klachten daalt.

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-11 00:13

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Door de titel van het nieuwsbericht iets aan te passen, zou het m.i. al een stuk minder reclameachtig overkomen:

Vodafone: 'klanten klagen minder vaak'
Nu staat het er alsof het een feit is, terwijl ik de laatste tijd over geen enkele provider zoveel klachten langs zie komen als over Vodafone.

Wat is de reden van de redactie geweest om dit als feit i.p.v. statement te publiceren?

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Hoewel ik het niet met je eens ben over hoe het overkomt vind ik het wel een uitstekende suggestie en heb ik hem doorgevoerd. Dank daarvoor :)

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Goeie reactie en onderbouwing van Olaf, en ook goeie titelwijziging. Vind het toch nog altijd een beetje een heikel punt dat we gewoon niet weten wanneer hun team nou een klacht 'oppakt'...

Zou wel interessant zijn om juist te weten hoeveel klachten er dan exact gingen over bill shock.

Pagina: 1