Currency converter app gebouwd. Feedback?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilItSelf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
Hoi,

In mijn missie om een goede App designer te worden met wat development skills, heb ik een heel eenvoudige currency converter gemaakt voor OS X.
Ik heb voor mijn idee de basic functionaliteit erin zitten en redelijk wat designs uitgeprobeerd voor dat ik deze koos, maar ik vraag me af wat zou een gebruiker nog meer willen met deze currency converter??
- Drag 'n' drop van de exchange rate?
- Apple script support?
Ik heb eigenlijk geen idee. Dus, wat is jullie idee??
Wat zouden jullie graag zien in deze currency converter?
Op wat voor manier zou je 'm gebruiken en waar loop je dan tegenaan?

Ik heb de laatste stabiele ontwikkel versie van mijn App in mijn dropbox folder gezet, zodat jullie 'm uit kunnen proberen. https://db.tt/qA84GMZ7 Er zit nog geen App Icoon in, daar ben ik momenteel aan bezig.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Ik heb het even uitgeprobeerd, ik heb een paar opmerkingen:
- Als je het venster sluit dan krijg je hem niet meer geopend zonder de app af te sluiten; Dan zou of de App helemaal moeten afsluiten als je het venster sluit, of een nieuw venster openen wanneer je het dock icoon weer aanklikt.
- Je moet voor de conversie uitkomst op Enter drukken óf een currency selecteren. Zou fijner zijn als het direct tijdens het typen gebeurd, of wanneer het veld focus verliest.
- Je hebt nu twee grote lijsten met alle currencies. Misschien vervangen door twee velden met auto-complete.
- Een Spotlight-plugin zou handig zijn, dat je bijv. '5 dollar to euro' in Spotlight kunt typen. (Maar OS X Yosemite schijnt standaard met een conversie plugin voor Spotlight te komen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilItSelf
Hey ThomasG,

Dank je wel dat je het uitgeprobeerd. Dat venster sluiten geval daar ga ik even naar kijken.
Conversie tijdens het typen en spotlight integratie.. hmm... Interessant, daar had ik nog niet aangedacht. Dank je wel voor de tips. Die ga ik zeker even meenemen.
Ik ben ervan op de hoogte dat Yosemite dat standaard in spotlight heeft. Het is voor mij een oefening in network calls maken en OS X interface design. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacks0nxD
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10 13:57
Het laden van een conversion rate duurt bij mij redelijk lang als ik bijvoorbeeld USD naar EUR wil omrekenen en daarna USD naar YEN.

En is het een optie om er een aantal kolommen bij te maken? Dat je iets krijgt van:
COUNTRY | CURRENCY | SYMBOL | CODE
--------------------------------------------------------------
Netherlands | Euro | € | EUR
United States America | US American Dollar | $ | USD
China | Yuan | ¥ | CNY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilItSelf
Hey Jacks0nxD,

Dank je wel voor het proberen.

De currency conversie komt van een API in het internet. (Ik heb dus geen invloed op de complete snelheid van het geheel.) Ik zal eens in de logging op nemen hoe lang de NSURLDataTaks duurt en kijken wat ik er aan kan doen.

Leuk idee die landcodes! Het is wel pittig om voor elkaar te krijgen. Niet ieder land heeft 1 munteenheid en niet iedere munteenheid heeft 1 land en soms is een munt eenheid virtueel om de eigen munt stabiel te houden of gekoppeld aan een edelmetaal soort. Ik ga het als feature request opnemen voor een toekomstige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
misschien een zoek functie die alle kolommen meeneemt, zodat je op "munt eenheid" kan zoeken of op land enzovoort. Maakt het een stukje sneller om te zoeken binnen het veld.
Pagina: 1