Laatst ontvang ik een rekening van CZ-Direct en ik besloot eens in te loggen in mijn CZ omgeving om wat zaken te bekijken.
Nu valt me ineens op dat ik helemaal geen eigen risico betaal voor de fysiotherapie. Ik ga vrijwel elke week heen voor mijn chronische aandoening. Heb de duurste CZ-direct verzekering met maximaal aantal vergoedingen fysiotherapie.

Mijn vorige zorgverzekeraar (Zilverenkruis) declareerde eerste altijd vanuit mijn eigen risico en als deze op was dan pas werden de behandelingen volledig vergoed. Want ik was steevast altijd mijn eigen riscio kwijt elk jaar.
Nu staat mijn eigen risico nog steeds op 0 euro verbruikt.
Heb al wel wat tandartskosten gehad en deze vallen buiten je eigen risico, maar vind het toch wel gek.
Weet iemand hier meer over? Want op deze manier zou ik mijn eigen risico hoger kunnen zetten volgend jaar en ben ik erg benieuwd waarom Zilverenkruis altijd mijn eigen risico gebruikt voor de fysiobehandelingen.
Deze reactie ontving ik destijd nog per mail toen ik vragen had over mijn indicatie voor de chronische aandoening:
Nu valt me ineens op dat ik helemaal geen eigen risico betaal voor de fysiotherapie. Ik ga vrijwel elke week heen voor mijn chronische aandoening. Heb de duurste CZ-direct verzekering met maximaal aantal vergoedingen fysiotherapie.

Mijn vorige zorgverzekeraar (Zilverenkruis) declareerde eerste altijd vanuit mijn eigen risico en als deze op was dan pas werden de behandelingen volledig vergoed. Want ik was steevast altijd mijn eigen riscio kwijt elk jaar.
Nu staat mijn eigen risico nog steeds op 0 euro verbruikt.
Heb al wel wat tandartskosten gehad en deze vallen buiten je eigen risico, maar vind het toch wel gek.
Weet iemand hier meer over? Want op deze manier zou ik mijn eigen risico hoger kunnen zetten volgend jaar en ben ik erg benieuwd waarom Zilverenkruis altijd mijn eigen risico gebruikt voor de fysiobehandelingen.
Deze reactie ontving ik destijd nog per mail toen ik vragen had over mijn indicatie voor de chronische aandoening:
enIn uw e-mail geeft u aan dat u van Zilveren Kruis Achmea bent overgestapt naar CZdirect. U vraagt of u opnieuw een goedkeuring moet vragen voor chronische fysiotherapie. Dit is niet nodig. Hieronder geven wij u uitleg.
Wilt u ons een kopie toesturen van de accoordverklaring van Zilveren Kruis Achmea? Wij nemen de machtiging dan over. Er hoeft dan niet opnieuw een aanvraag ingediend te worden. Alvast bedankt voor uw medewerking.
In uw e-mail heeft u vragen over chronische fysiotherapie bij uw vorige verzekeraar.
U kunt de kopie van de machtiging voor chronische fysiotherapie van Zilveren Kruis per e-mail naar ons toesturen. Wij zorgen er dan voor dat de vergoeding doorloopt uit de basisverzekering. Op vergoedingen uit de basisverzekering is wel het eigen risico van toepassing.
[ Voor 43% gewijzigd door Binnetie op 14-07-2014 13:00 ]