Inlogmogelijkheden beperken onder 95/98

Pagina: 1
Acties:

• Hutspot
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 09:24
Ik ben bezig een netwerk aan te leggen op m'n oude basisschool en nou ben ik bezig om de beveiliging in orde te maken.
Als er in gelogd wordt met "leerling" wordt er een policy bestand gedownload van de server met het beleid voor de pc, dus geen toegang tot instellingen enzo.
Heel handig omdat alles maar een keer ingesteld hoeft te worden voor alle bakken in het netwerk.

Alleen is nu de vraag: hoe zorg ik ervoor dat er alleen met leerling en docent kan worden ingelogd.
Er moet dus een beperking zijn dat er niet een nieuwe lokale gebruiker kan worden aangemaakt en dat ie dus een foutmelding geeft en niet een nieuw profiel aanmaakt, waar dus niet dat beleid wordt gedownload en dus geen beperkingen gelden.

Verwijderd

Je ken iniedergeval met poledit beveiligen dat je moet inloggen en nie op escape ken drukken. Voor de rest (download) beperkingen zou ik toch een NT4 of 2000 server neer gaan zetten met een proxy server. Of gewoon een Novell omgeving gaan creeren daarmee ist helemaal makkelijk te doen maar ik neem aan dat zoiets nie int budget zit ? :)

• Hutspot
Ja een win 2000 server draait al met winroute daarop voor het internet en ook dus dat .pol bestand gemaakt met poledit.
Maar zit er dus geen optie in poledit of via regedit waar nieuwe profielen aanmaken kan worden uitgeschakeld?

Verwijderd

wat ik weet is dat 95/98 zo open is als een mandje, als ze op annuleren klikken ipv in te loggen als leerling/leraar, komen ze ook gewoon in windows. Maybe een NT oplossing gaan verzinnen, dan wil het wel, dat weet ik zeker!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:58
Dat policy bestandje zul je toch even moeten maken op een Win95/98 machine. De policybestanden die worden gemaakt onder WinNT/2000 werken niet onder Win9x/ME.

Ik zou eigenlijk niet weten hoe je kunt beperken dat ze niet op de PC kunnen.

• Hutspot
Dat .pol bestand kun je gewoon maken op elke pc omdat 't gewoon binnen poledit wordt aan gemaakt en niet het register opent van de pc waar het op draait.
Het is ook geen .dat bestand maar een .pol die later wordt geimporteerd in het register.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Als je ze zorgt dat op de W2K machine user-profiles izjn, en je zorgt dat de 9X dozen ingesteld zijn op "log on to Windows NT Domain" (Properties van je Client for Microsoft Networks) zorgt dar er in ieder geval al voor dat ze geen shares kunnen benaderen op de NT-doos.

Als je vervolgens binnen Winroute de users uit het NT-domein importeert, en zorgt dat ze aangemeld moeten zijn voordat ze het inet op moeten, heb je dat ook afgevangen.

Aannames zijn fataal.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:46

FreakNL

Well do ya punk?

Er zitten een optie in poledit voor win98 clients die ervoor zorgt dat je MOET inloggen op NT. Je kan dan dus niet op annuleren drukken..

Kan wel, alleen dan krijg je een foutmelding :)

• Hutspot
Ja okee dat werkt mooi ja met dat aanmelden bij NT, alleen moet het volgens mij ook mogelijk zijn om hierbij het domein niet door de gebruiker te laten wijzigen bij het aanmelden.
Ik ben dit zelf ook wel eens tegen gekomen op m'n oude middelbare school.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:46

FreakNL

Well do ya punk?

Ze kunnen dat domein wel wijzingen, maar dat heeft toch geen zin, als er een ForceLogin geldt (zelfbedacht woord :) )

Dan zullen ze toch echt op je nt domein moeten inloggen
Pagina: 1