Geen in-call audio over Bluetooth met iPhone 5S

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel049
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-05-2024
Goedemiddag mede Tweakers,

Ik loop tegen een raar probleem aan met mijn iPhone 5S 32GB op iOS 7.1.2 en kan wel een brainstorm sessie gebruiken om hier uit te komen. 8)7
Mijn probleem is als volgt:

Wanneer ik mijn iPhone 5S pair met een bluetooth handsfree apparaat, denk hierbij aan een Auto-radio of headset, hoor ik geen audio wanneer in een telefoon gesprek voer over GSM.
MAAR het vreemde is, wanneer ik vervolgens muziek afspeel dus via de headset of auto radio, heb ik WEL gewoon geluid. :o

Dit probleem is ongeveer 4 weken geleden begonnen en sindsdien heb ik verschillende dingen geprobeerd om dit probleem te verhelpen maar kom er niet uit.
Het volgende heb ik reeds geprobeerd:
  1. Reset netwerk instellingen naar default
  2. Schakel hardware volume knop naar hoogste stand
  3. Schuif schakelaar niet op stil zetten
  4. Herstart de iPhone (meerdere keren)
  5. Pair verschillende autos en bluetooth headsets
  6. Herstel iPhone naar fabriek instellingen
  7. Schakel 4G antenne uit en bel over WCDMA (GSM / 3G)
  8. Herstel iPhone via iTunes zonder een backup terug te zetten
  9. Herstel via DFU mode
Na al deze dingen geprobeerd te hebben weet ik echt niet meer wat ik nog kan doen om dit probleem te verhelpen.
Natuurlijk heb ik na iedere aanpassingen getest maar het probleem blijft het zelfde.
Het vreemde blijft dat het Pairen prima gaat met alle devices, ook signalering van een GSM gesprek komt door, dus headset gaat over en kan het gesprek ook aannemen, maar er is GEEN audio. |:( 8)7
Maar ik kan wel muziek streamen over bluetooth naar al die zelfde devices.

Wat ik mij af vraag, is er iemand wie dit probleem ook heeft ?
Is er een oplossing voor dit probleem ?
Heeft iemand ook maar enige idee wat ik nog kan proberen ?

Bij voorbaat mijn dank voor het meedenken ! _/-\o_

Groetjes Maikel :?

[ Voor 5% gewijzigd door maikel049 op 14-07-2014 12:59 ]

I love pressing F5... It's so refreshing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:47
Dit is waarschijnlijk iets wat je allang hebt geprobeerd, maar op welke bron staat je telefoon als je belt.

Afbeeldingslocatie: http://www.imore.com/sites/imore.com/files/styles/large/public/field/image/2013/10/ios_7_calling_rene_hero.jpg?itok=am6-3Ilo

Tijdens het bellen kun je kiezen voor een bron (waar hier speaker staat). Staat die op het Bluetooth apparaat waarmee je probeert te bellen?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel049
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-05-2024
Hoedje schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 10:51:
Dit is waarschijnlijk iets wat je allang hebt geprobeerd, maar op welke bron staat je telefoon als je belt.

[afbeelding]

Tijdens het bellen kun je kiezen voor een bron (waar hier speaker staat). Staat die op het Bluetooth apparaat waarmee je probeert te bellen?
Goedemiddag,

Ja natuurlijk ;)
Ben het stadium van DFU herstel zelfs al voorbij.
Ook het switchen tussen bronnen tijdens een gesprek heeft geen nut.

Zet je hem op het bleutooth apparaat; geen audio.
Zet je hem tijdens het zelfde gesprek op speaker dan heb je wel geluid.

I love pressing F5... It's so refreshing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:47
Dan weet ik het ook niet meer. Je zou nog even kunnen proberen met een andere telefoon. Dan kun je iig uitsluiten of het aan je bluetooth apparatuur ligt. Maar anders wordt het toch garantie claimen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126606

Ik heb hetzelfde probleem, bij mij is het begonnen na een vervanging van het scherm. Ik heb nog geen oplossing kunnen vinden. Toestel is een 5s 16 gigabyte probleem is ook op iOS 8 nog aanwezig.

Anoniem: 658065

Heeft er al iemand een oplossing voor dit probleem? Ik heb net hetzelfde voor sinds vervangen scherm iPhone 5s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• challenge
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 22:10
Ook ik heb recent mijn iPhone 5s scherm laten vervangen...en sindsdien heb ik hetzelfde probleem.

Is er al iemand die dit heeft weten op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viktorvm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-07 16:10
Ik heb geen scherm laten vervangen, maar heb ook het probleem dat m'n iPhone 5S niet goed werkt met de carkit van m'n Volkswagen Polo (6R). Meerdere oplossingen geprobeerd en ondertussen drie iOS updates verder, maar die helpen ook niet (nog) niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 727279

Beste mensen,
Ik heb ook de genoemde problemen. Wat wel vreemd is, dat als ik een iPhone 5 gebruik ipv mijn iPhone 5S, dan gaat alles prima.
Heeft het misschien te maken met Carplay?
Wie heeft een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:53
Anoniem: 727279 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:54:
Beste mensen,
Ik heb ook de genoemde problemen. Wat wel vreemd is, dat als ik een iPhone 5 gebruik ipv mijn iPhone 5S, dan gaat alles prima.
Heeft het misschien te maken met Carplay?
Wie heeft een oplossing?
Is er ooit een reparatie aan de iPhone geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150250

Iemand de oplossing gevonden?

Ik heb na een schermreparatie hetzelfde probleem.
5s 16 Gb IOS 9.3.1

Zelfs Bluetooth antenne en hoofdtelefoon aansluiting zijn extra vervangen toen ik terug ging...
Echter zonder oplossing.

Wie o wie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:53
Anoniem: 150250 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 20:05:
Iemand de oplossing gevonden?

Ik heb na een schermreparatie hetzelfde probleem.
5s 16 Gb IOS 9.3.1

Zelfs Bluetooth antenne en hoofdtelefoon aansluiting zijn extra vervangen toen ik terug ging...
Echter zonder oplossing.

Wie o wie?
Ik had het zelfde probleem en uiteindelijk bleek het aan 1 van de schroefjes intern te liggen:

SORTED OUT !!!
Had same problem for 5 months after battery replacement.
The key is to use 4 little screws holding square metal bracket over 3 screen connectors properly.
2 screws are VERY slightly shorter, and they MUST go to bottom part of bracket, closer to HOME button.
If you use longer one to bottom corner near battery, it will disable in-call audio, while music stream will be still working.
If you use longer one to bottom corner near phone frame, it will NOT start up and issue BSOD and keep restarting.
Tested, working brilliant now. I tested it while BT device connected on call with opened phone even without Home button connected
and just 1 turn screw counter clockwise run sound in call, tight back caused silent again. Hope it helped guys.
Cheers Pete

https://www.ifixit.com/Gu...Battery+Replacement/19239
Stap 11

• Pr8hube
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:37
Ik had het zelfde probleem met mijn iphone 5S; geen geluid via de carkit.
Kort geleden zijn de batterij en het scherm vervangen. Ik heb bovenstaande gecontroleerd en het ene schroefje aan de batterij zijde was te lang. Vervangen en probleem opgelost!!

P2 midnight (launch edition)

Pagina: 1