Goedemiddag mede Tweakers,
Ik loop tegen een raar probleem aan met mijn iPhone 5S 32GB op iOS 7.1.2 en kan wel een brainstorm sessie gebruiken om hier uit te komen.
Mijn probleem is als volgt:
Wanneer ik mijn iPhone 5S pair met een bluetooth handsfree apparaat, denk hierbij aan een Auto-radio of headset, hoor ik geen audio wanneer in een telefoon gesprek voer over GSM.
MAAR het vreemde is, wanneer ik vervolgens muziek afspeel dus via de headset of auto radio, heb ik WEL gewoon geluid.
Dit probleem is ongeveer 4 weken geleden begonnen en sindsdien heb ik verschillende dingen geprobeerd om dit probleem te verhelpen maar kom er niet uit.
Het volgende heb ik reeds geprobeerd:
Natuurlijk heb ik na iedere aanpassingen getest maar het probleem blijft het zelfde.
Het vreemde blijft dat het Pairen prima gaat met alle devices, ook signalering van een GSM gesprek komt door, dus headset gaat over en kan het gesprek ook aannemen, maar er is GEEN audio.
Maar ik kan wel muziek streamen over bluetooth naar al die zelfde devices.
Wat ik mij af vraag, is er iemand wie dit probleem ook heeft ?
Is er een oplossing voor dit probleem ?
Heeft iemand ook maar enige idee wat ik nog kan proberen ?
Bij voorbaat mijn dank voor het meedenken !
Groetjes Maikel
Ik loop tegen een raar probleem aan met mijn iPhone 5S 32GB op iOS 7.1.2 en kan wel een brainstorm sessie gebruiken om hier uit te komen.

Mijn probleem is als volgt:
Wanneer ik mijn iPhone 5S pair met een bluetooth handsfree apparaat, denk hierbij aan een Auto-radio of headset, hoor ik geen audio wanneer in een telefoon gesprek voer over GSM.
MAAR het vreemde is, wanneer ik vervolgens muziek afspeel dus via de headset of auto radio, heb ik WEL gewoon geluid.
Dit probleem is ongeveer 4 weken geleden begonnen en sindsdien heb ik verschillende dingen geprobeerd om dit probleem te verhelpen maar kom er niet uit.
Het volgende heb ik reeds geprobeerd:
- Reset netwerk instellingen naar default
- Schakel hardware volume knop naar hoogste stand
- Schuif schakelaar niet op stil zetten
- Herstart de iPhone (meerdere keren)
- Pair verschillende autos en bluetooth headsets
- Herstel iPhone naar fabriek instellingen
- Schakel 4G antenne uit en bel over WCDMA (GSM / 3G)
- Herstel iPhone via iTunes zonder een backup terug te zetten
- Herstel via DFU mode
Natuurlijk heb ik na iedere aanpassingen getest maar het probleem blijft het zelfde.
Het vreemde blijft dat het Pairen prima gaat met alle devices, ook signalering van een GSM gesprek komt door, dus headset gaat over en kan het gesprek ook aannemen, maar er is GEEN audio.

Maar ik kan wel muziek streamen over bluetooth naar al die zelfde devices.
Wat ik mij af vraag, is er iemand wie dit probleem ook heeft ?
Is er een oplossing voor dit probleem ?
Heeft iemand ook maar enige idee wat ik nog kan proberen ?
Bij voorbaat mijn dank voor het meedenken !
Groetjes Maikel
[ Voor 5% gewijzigd door maikel049 op 14-07-2014 12:59 ]
I love pressing F5... It's so refreshing.