Waar grote databundels afnemen voor dongelgebruik?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-10 19:00
2 Collega's van me zitten bij een opdrachtgever waar ze niet op het netwerk mogen. Er is geen gasten wifi-netwerk helemaal niks. Ze moeten zeer binnenkort werken op een citrix achtige omgeving.
Op hun laptop gebruiken ze Outlook 2013 en OneDrive als programmas met veel dataverkeer, maar er komt ook de citrix-verbinding bij.

In Windows 8.1 kunnen ze instellen dat hun verbinding ingesteld wordt als verbinding met datalimiet. Windows zorgt er dan voor dat wanneer er dat netwerk verbonden is (hun dongel) dat er veel processen gestopt worden die zorgen voor dataverkeer. Maar echt goed instellen wil dat niet.

Onze provider Telfort levert maximaal een 3GB bundel
Ik zag dat Vodafone Zakelijk een data groepsbundel aanbieden: https://www.vodafone.nl/z...el/mobile-broadband.shtml nadeel is dat je minimaal 5 aansluitingen moet nemen en ik er maar 2 nodig ben. De overige collega's hebben voldoende aan hun 1 GB bundel.

Zijn er alternatieven om een grotere bundel te krijgen? Zeg maar 8GB per collega voor een redelijke prijs? Ik weet niet hoeveel een Citrix verbinding per dag gebruikt, maar uit de informatie die ik kreeg zouden ze daar 3 dagen per week gebruik van gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 16:29

The Wizard

Moderator Mobile
Is Robin Mobile geen optie?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik wist dat er zoiets was, maar kon niet meer op de naam komen. Dankjewel!
Dit lijkt me heel erg interessant. We gebruiken dan alleen de data maar het is maar iets meer wat ik anders voor 3GB zou gaan betalen en dan nog is de vraag of dat voldoende zou zijn. En nog per maand opzegbaar ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 16:29

The Wizard

Moderator Mobile
Dat is zeker een voordeel. Voor de rest weet ik zo geen grote bundels, KPN heeft wel een dataonly abonnement die maandelijks opzegbaar is.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Robin mobile werkt wel, maar dan moet je wel gebruik maken van tethering.

Uit hun voorwaarden
6.3 De Aansluiting is bedoeld voor, en ingericht op, een normaal gebruik van de Aansluiting met één Randapparaat per Aansluiting. Het is niet toegestaan de Aansluiting en SIM kaart te gebruiken in combinatie met andere apparaten dan de bedoelde Randapparatuur (mobiele telefoons en tablets); zo is het gebruik van de Aansluiting en SIM kaart in bijvoorbeeld computers, laptops, wifi- en mifi-routers, dongels, routers, etc. niet toegestaan. Wel is het toegestaan om via het Randapparaat andere apparaten gebruik te laten maken van de internetverbinding, bijvoorbeeld door middel van tethering, ook wel hotspot genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:54
Ik zeg *Bliep ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-10 09:49
Vodafone Zakelijk heeft ook een 8GB abonnement voor 26,86pm

https://www.vodafone.nl/z...paid&type=mobiel-internet

[ Voor 60% gewijzigd door Arjant2 op 15-07-2014 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Bliep lijkt me uitstekend om mee te beginnen, goedkoop en geen onverwachte kosten. Alleen zit je op het T-Mobile netwerk, maar misschien werkt het wel heel goed op die locatie en heb je totaal geen problemen? Anders gewoon alsnog kiezen voor Vodafone of KPN :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SooK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:22
T-Mobile zelf dan? http://www.t-mobile.nl/mobiel-internet/tablet

Sim-Only 10GB voor EUR 28.5 pm (let op: 2 jaar contract). Overigens wordt je verbinding geknepen na verbruik van de 10GB, maar dit kun resetten voor EUR 5.08. Volgens mij krijg je dan weer een 10GB bundle, maar dat weet ik niet zeker.

Eventueel kun je ook een MiFi router met LTE (let op: 4g network coverage van T-Mobile is vooralsnog beperkt tot Randstad) gebruiken om de verbinding te delen?

http://tweakers.net/categ...HRZYo6SVbSSmZmlsVJsbW0tAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb 2 TP-Links M5350 mifi-dongels voor beide collega's. Deze ondersteunen 3G dat is voldoende. Het gaat meer om het dataverbruik dan de snelheid. Ze werken niet altijd samen, vandaar dat ik er 2 van heb gekocht.

Ik begreep dat op de plek waar ze zitten, VF slecht bereik heeft en in het pand nauwelijks signaal is. Van T-Mobile weet ik dat niet. Maar van VF wist ik ivm de prive toestellen die beide op VF werken.
Bij Robin Mobile mag je dus niet tetheren? En Bliep dan?
Bliep ken ik nog van 1,5 jaar terug ofzo en heb ik veel gebruikt.

Anders is T-Mobile dus een optie omdat het een abonnement is wat daar voor is bedoeld, helaas alleen een 2 jarig contract, terwijl de opdracht 1,5 jaar duurt. Opzeggen per maand is dan wel interessant als dat er zo zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-10 11:16
En anders de 2 jarige contractkosten in de prijs van de 1,5 jarige opdracht verdisconteren.. Ik denk dat de extra kosten geen showstopper zijn.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SooK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:22
Zou ik ook doen :) Ik zou wel een voorkeur hebben voor 4G over 3G. Zeker als zo'n nieuw stickje slechts EUR 30 kost:

http://shop.t-mobile.nl/e...itis6is.html?ab_agid=1032

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik kan 2 opties bedenken als het per maand opzegbar moet zijn:
Lycamobile 3gb bundel voro 20 euro per maand(zit op het kpn netwerk)
of vectone mobile standaard tariefplan: geen bundel maar 1 cent per mb
Pagina: 1