Intranet Server

Pagina: 1
Acties:

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik ben samen met een klasgenoot een intranet aan het opzetten voor een bedrijf. Nu vragen wij ons af wat de systeem eisen moeten zijn van de server die we zullen gaan gebruiken. Het intranet zal 30 gebruikers tellen.

- Er zijn 3 situaties mogelijk
1.

2.

3.
Linux, Apache, PHP, MySQL

Nu willen we weten...:
Watvoor processor is aan te raden.
Hoeveel geheugen is er nodig...
Hoe snel moet de harde schijf zijn...
Verdere tips...

Systeem | Strava

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-02 15:33

Shift

[] Dual crazy []

Wat moet je met PHP in een intranet ? Heb is de website gemaakt met PHP ? Wat willen jullie er mee doen (wat is het doel) ?

Verwijderd

Als je toch PHP en MySQL wilt gebruiken dan kun je optie 1 & 2 laten varen.

Een intranet voor 30 gebruikers mits de database niet superzwaar is draait prima op een P-100.

Als er ook nog documentsharing op gedaan moet worden zou ik er ook een paar SCSI schijven instoppen.

Backup zou ik laten verlopen DMV een contab die elke 24 uur een paar tarballen dropt in de share van de systeem beheerden. die kan ze dan netjes fikken.

Zo heb ik het op een stage een x opgelost :+

• Brakkie
  • Niet online
We hebben er PHP voor nodig omdat er heel veel actuele informatie op het intranet zal komen. Denk aan bestellingen die bijgehouden gaan worden.

Ik zou graag een goed beargumenteerd verhaal horen over de keuze van de combinatie OS & hardware.

Systeem | Strava

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 22:26
Op maandag 11 juni 2001 15:11 schreef sproggle het volgende:
Als je toch PHP en MySQL wilt gebruiken dan kun je optie 1 & 2 laten varen.
En waarom ?? Op 1 of ander klein intranetje lukt PHP/MySQL best op een NT/2000 doos.
*nix is natuurlijk beter, maar aangezien binnen de meeste bedrijven hier geen kennis van is (en dus bang zijn hiervan) willen ze vaak geen *nix :'(

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou voor optie 3 kiezen. Het geld dat je dan bespaart omdat je geen NT hoeft te kopen kun je gebruiken om betere h/w te kopen. Bijvoorbeeld extra geheugen of een iets betere proc. Als je het echt leuk wilt doen zou ik voor veel geheugen (256MB of meer) en een redelijke processor gaan. Duron ofzo.

• Brakkie
  • Niet online
De NT server is er al. Daar draait echter al het nodige aan software op. Ik zie het alleen niet zo zitten om PHP en MySQL op IIS te gaan draaien aangezien dat bij mij thuis ook niet de stabielheid zelfe is. Ikzelf zou het liefst zien dat ze een aparte PC aanschaffen voor die intranet server. Hoe haal ik ze over?!

Systeem | Strava

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 22:26
Op maandag 11 juni 2001 17:10 schreef brakkie het volgende:
De NT server is er al. Daar draait echter al het nodige aan software op. Ik zie het alleen niet zo zitten om PHP en MySQL op IIS te gaan draaien aangezien dat bij mij thuis ook niet de stabielheid zelfe is. Ikzelf zou het liefst zien dat ze een aparte PC aanschaffen voor die intranet server. Hoe haal ik ze over?!
Ik draai ook PHP en MySQL op een NT doos op het werk voor een intranet. Dit voor ongeveer 600 gebruikers. Draait als een trein.
Persoonlijk zag ik het liever op *nix, maar aangezien er ook een Access database ( :r ) gebruikt word en ODBC op *nix nog niet alles is, is de keuze snel gemaakt
Pagina: 1