Toon posts:

Bedrijf wil codes niet omruilen voor Xbox Live

Pagina: 1
Acties:
  • 1.572 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Situatie is als volgt;

Enige tijd geleden via een welbekende webshop 11 Xbox Live tegoed gekocht (Microsoft Points). Bij aanschaf van een DLC van 5 euro zou je voor 25 euro aan Xbox Live tegoed krijgen en dat was ook zo. Helaas bleek dat de codes niet in Engeland werkten. Ik wist dit niet, aangezien dit niet bij het product vermeld stond. Het enige wat erbij vermeld stond was; DLC EU. Aangezien Engeland in de EU ligt ging ik ervanuit dat dit wel zou werken, dat bleek niet zo te zijn. Met EU bedoelde men landen die de EU als wettig betaalmiddel voeren. Inmiddels aantal malen contact gehad met de webshop en ik heb hen verteld dat ik de codes (6 totaal, overige 5 zijn reeds goed geactiveerd) wil omruilen voor tegoed in ponden. Nu krijg ik onderstaande email, waar liggen mijn rechten hier?

U weet op het moment van aanschaf dat er een fout op de website stond vermeld, daarom heeft u ook in 30 min tijd voor € 54,89 (11 x 4,99) besteld en daarvoor € 275,- (11 x 25) aan Xbox tegoed ontvangen.
Het klopt dat dit niet uw probleem is, maar juist ons probleem. Wij gaan uw codes dan ook niet omruilen of retour boeken.

Van de 11 ontvangen codes zijn er momenteel 5 gebruikt, de overige 6 zijn nog steeds geldig,

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet / Kind regards,

Ik wist op dat moment NIET dat het om een fout ging. Ik ging er eerlijk gezegd vanuit dat het hier om een tijdelijke actie ging vanuit Xbox zelf (bij aanschaf van een bepaalde DLC >>> xx,- aan tegoed). Ook al zou ik dit weten, dit doet toch niets af van het feit dat men niet erg handig is omgesprongen met de omschrijving van het product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/aaGlc/7981ed8d7d.png

Zie plaatje. Nergens staat vermeld dat deze niet vanuit Engeland te activeren zijn. Bij de desbetreffende kaart stond zelfs Xbox Live EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In je screenshot zie ik een beschrijving in het Nederlands. Waaruit concludeer je dat deze actie op inwoners van de UK gericht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luit schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:25:
In je screenshot zie ik een beschrijving in het Nederlands. Waaruit concludeer je dat deze actie op inwoners van de UK gericht is?
Daar heb je op zich een goed punt,

Misschien kan je de wet: Koop op afstand aanspreken en retouren zonder opgaaf van reden. Mocht dit nog binnen de 14 dagen liggen.

Anders verkoop je gewoon die codes op V&A of iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er stond in de oorspronkelijke actie (staat niet meer op de website) Xbox Live card EU. Aangezien UK volgens mij in Europa ligt ga ik ervanuit dat dit gewoon goed is. Zojuist de eigenaar (denk ik) gesproken en die begon meteen dat hij de codes niet ging omruilen, want ze hadden er al op ingeleverd. Ik vroeg hem mee te kijken naar livecodes.nl/gold-aanbiedingen.php en hij gaf inderdaad aan dat het nergens vermeld stond dat UK uitgesloten is, maar wel op de frontpage.

Inmiddels ook Thuiswinkel gesproken en die geven aan dat ze moeten leveren, zeker gezien de communicatie op de website, alleen ze vertikken het, wat nu?

Codes zijn al verkocht (6 stuks) en die mensen zitten te wachten dus kan ze helaas niet verkopen op TW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals aandringen en dan eventueel rechtsbijstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Laatst online: 22:15
Misschien dat ik je verkeerd begrijp, maar het lijkt erop dat jij die codes hebt gekocht om te verkopen?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ze gemaild met het verzoek alsnog niet moeilijk te doen over het omruilen (gaat in totaal om 30 euro verschil wat ze bij moeten leggen op die pondkaarten) en heb ze tevens verwezen naar dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:47:
Misschien dat ik je verkeerd begrijp, maar het lijkt erop dat jij die codes hebt gekocht om te verkopen?
Een aantal ja. Rest voor mijzelf en vrienden, maar dat doet in deze niet terzake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-10 10:33

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:47:
[...]

Een aantal ja. Rest voor mijzelf en vrienden, maar dat doet in deze niet terzake.
Voor zakelijke klanten gelden andere regels dan voor particuliere.
Dat doet dus wel degelijk ter zake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Grote kans dat Microsoft de UK en EU apart rekent omdat UK niet tot de eurozone hoort, maar GBP gebruikt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Perkouw schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:50:
[...]

Voor zakelijke klanten gelden andere regels dan voor particuliere.
Dat doet dus wel degelijk ter zake.
Ben geen zakelijke klant hoor. Heb ze gewoon particulier gekocht en ook afgerekend. Overigens was ik niet de enige die er 10 of meer kocht, zie BudgetGaming.nl.

@Hyptonize Daar ben ik nu ook achter, maar dat stond nergens vermeld op die pagina.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2014 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:10
Daarnaast je koopt bonnen in euro's, bij welke aangegeven is dat ze te besteden zijn voor DLC waarna je tegoed in euro's terug krijgt, en dan is het raar dat je geen tegoed terug krijgt in ponden? Ik snap niet helemaal wat er nu misgaat. Verder koop je iets op basis van een aanname, iets met assumptions en fuckups :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dennism schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:53:
Daarnaast je koopt bonnen in euro's, bij welke aangegeven is dat ze te besteden zijn voor DLC waarna je tegoed in euro's terug krijgt, en dan is het raar dat je geen te goed terug krijgt in ponden? Ik snap niet helemaal wat er nu misgaat. Verder koop je iets op basis van een aanname, iets met assumptions en fuckups :)
Nee er stond Xbox Live EU. Dat ik af moet rekenen in euro's dat lijkt mij logisch bij een Nederlandse webshop dus dat hoeft niets te betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Maar het is logisch dat ze de code niet willen terugnemen. Misschien gebruik je de code die ze hebben teruggenomen alsnog later. Dat risico kan de webshop niet nemen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Laatst online: 22:15
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:47:
[...]

Juist wel. Als jij een beroep wilt doen op consumentenbescherming, moet je wel consument zijn.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:57:
[...]

Juist wel. Als jij een beroep wilt doen op consumentenbescherming, moet je wel consument zijn.
Ben toch gewoon consument? Mag wel wat verkopen hoor op Marktplaats en dergelijke. Betekend niet dat je automatisch een zakelijk koper bent.

@Hyptonize Nee want dat kunnen ze zien (mij dus alsnog rechtmatig factureren) + die verkopen ze gewoon weer op hun webshop en aangezien ze er honderden per dag verkopen is dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:54:
[...]

Nee er stond Xbox Live EU. Dat ik af moet rekenen in euro's dat lijkt mij logisch bij een Nederlandse webshop dus dat hoeft niets te betekenen.
Wat gaat er nu exact mis? Jij koopt bij een Nederlandse shop, een product dat werkt op de Nederlandse Microsoft Marketplace, dan is het product toch conform je mag verwachten van een aankoop in een Nederlandse winkel. Probeer jij deze bonnen nu door te verkopen aan Engelse spelers en gaat het daarom mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dennism schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:00:
[...]

Wat gaat er nu exact mis? Jij koopt bij een Nederlandse shop, een product dat werkt op de Nederlandse Microsoft Marketplace, dan is het product toch conform je mag verwachten van een aankoop in een Nederlandse winkel. Probeer jij deze bonnen nu door te verkopen aan Engelse spelers en gaat het daarom mis?
Exact. Het product zou volgens omschrijving werken in EU, dat stond er. UK ligt in de EU lijkt mij, achteraf kom ik erachter dat ze er heel iets anders mee bedoelen, namelijk elk land wat de Euro als betaalmiddel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2qtiwcg.jpg

Staat toch gewoon euro's of niet? Xbox Gift Card € 25

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2014 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Ik zou denken dat je in dit geval niet een heel sterke case hebt. De webshop verkoopt een product dat conform is met wat een Nederlandse koper er van mag verwachten, daar het product prima werkt op de Nederlandse Xbox marketspace.

Is het niet mogelijk dat je klanten hun Xbox even op Nederland zetten en dan de kaarten activeren, net zoals sommige andere spelers in Nederland hun Xbox op UK of US zetten voor bepaalde voordeeltjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:05:
[afbeelding]

Staat toch gewoon euro's of niet? Xbox Gift Card € 25
Ja maar dat is nogal wiedes aangezien we in een Nederlandse winkel betalen. Dat doet niets af van het feit dat ik vanaf dat plaatje niet kan weten waar ik hem wel of niet kan activeren, snap je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:06:
[...]

Ja maar dat is nogal wiedes aangezien we in een Nederlandse winkel betalen. Dat doet niets af van het feit dat ik vanaf dat plaatje niet kan weten waar ik hem wel of niet kan activeren, snap je?
DIt is toch ook wat er staat op een een kaart als je die in de winkel haalt of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:07:
[...]

DIt is toch ook wat er staat op een een kaart als je die in de winkel haalt of niet?
Op zo'n kaart staat het wel, namelijk op de achterkant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:48
Je hebt ook de voorwaarden van de site en vaak staat er ook iets over wederverkopers (zakelijk of particulier). Overigens, je actie staat ook niet op het plaatje, dus dat lijkt me geen criterium.

Hier de AV
http://www.livecodes.nl/voorwaarden.php

[ Voor 12% gewijzigd door Señor Sjon op 14-07-2014 12:10 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:06:
[...]

Je kan hem ook niet verzilveren bij bol.com of Amazon, ga je daar ook over klagen? Het staat namelijk nergens vermeld dat het ook niet bij die webshops werkt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En verwacht je nu dat ze die kaarten gaan omwisselen voor een UK kaart met een waarde van 5 euro of 25 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hyptonize schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:08:
[...]

Je kan hem ook niet verzilveren bij bol.com of Amazon, ga je daar ook over klagen? Het staat namelijk nergens vermeld dat het ook niet bij die webshops werkt... ;)
Dat is een vergelijking die zo krom is als de rug van de klokkenluider van de Notre Dame natuurlijk. Totaal verschillende winkels. Xbox Live is een internationaal ding en niet gelimiteerd tot Nederland. Als ze er gewoon bij hadden gezet; Alleen te activeren in een Euro land dan was het al veel duidelijker geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:03
Volgens mij klopt er niet iets in jouw verhaal. Als je kijkt naar jouw eBay account zou ik het niet kunnen vergelijken met marktplaats.
Informatie van zakelijke verkoper

*knip* Geen persoonlijke info a.u.b.
Bijbehorende beschrijving:
2100 Microsoft Points for the EU store of Xbox Live. Quick dispatch after direct payment with PayPal. Not for the UK!!! Only for countries that have the Euro as their currency.
in www.ebay.nl/itm/Microsoft...ain_3&hash=item1c431bcdfd

[ Voor 18% gewijzigd door Señor Sjon op 14-07-2014 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Exor schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:12:
Volgens mij klopt er niet iets in jouw verhaal. Als je kijkt naar jouw eBay account zou ik het niet kunnen vergelijken met marktplaats.

[...]

Bijbehorende beschrijving:

[...]
in
Thanks maar zou je mijn NAW even weg willen halen? Vrij brutaal dat zomaar te posten. Marktplaats = Ebay en Ebay = Marktplaats even voor de beeldvorming ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:34

InFamous

excommunicado

Ik snap wel dat de webshop de codes niet omruilt, de webshop heeft geleverd wat er besteld is.
Consumenten hebben zelf ook onderzoeksplicht, daar is hier niet aan voldaan.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
InFamous schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:20:
Ik snap wel dat de webshop de codes niet omruilt, de webshop heeft geleverd wat er besteld is.
Consumenten hebben zelf ook onderzoeksplicht, daar is hier niet aan voldaan.
100% mee eens, maar een winkel is ook verplicht correcte informatie te verstrekken nietwaar? Het werkt 2 kanten op in dit verhaal en dat maakt het vrij lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Dit staat trouwens op de microsoft website:
Microsoft Points have been retired. Transactions on Xbox One and Xbox 360 are taking place using your local currency* instead of Microsoft Points, offering you a new, convenient way to purchase exciting Xbox content. This change allows you to use a single Microsoft account to purchase a variety of content from your Xbox One or Xbox 360, the Windows Store on a Windows 8.1 tablet or PC, and the Windows Phone Store on a Windows Phone 8. Availability of content for purchase varies by device and region.
Je koopt dus sinds de points eruit zijn tegoed in een bepaalde currency, en je krijgt dus dan die currency bijgeschreven op je account.
100% mee eens, maar een winkel is ook verplicht correcte informatie te verstrekken nietwaar? Het werkt 2 kanten op in dit verhaal en dat maakt het vrij lastig.
Ik zie niet direct waarom een nederlandse webshop aan een nederlandse consument zou moeten melden dat een product niet in engeland werkt.

[ Voor 18% gewijzigd door Dennism op 14-07-2014 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:21:
[...]

Welke niet correcte informatie heeft de webshop dan verstrekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
InFamous schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:24:
[...]

Welke niet correcte informatie heeft de webshop dan niet verstrekt?
Laat ik het anders formuleren. Ze hebben nagelaten te melden dat deze codes schijnbaar niet werken in bepaalde Europese landen. Het zijn ook geen Points meer zoals ik lees, maar gewoon tegoed (totaal nieuw voor mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:21:
[...]

Je had ook kunnen vragen of ze in Engeland werken natuurlijk, zeker aangezien ze allerlei skype en chatmogelijkheden hebben. Het werkt ook een beetje 2 kanten op. Een site kan niet elke brainfart van haar kopers op de site zetten als 'what if'. Doet wel een beetje 'kat in de magnetron' aan dit verhaal.

Maar jij kan je kopers toch ook schadeloos stellen, het is immers maar 30 euro? Of werkt die redenatie niet voor jezelf, maar alleen voor een winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Señor Sjon schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:27:
[...]

Je had ook kunnen vragen of ze in Engeland werken natuurlijk, zeker aangezien ze allerlei skype en chatmogelijkheden hebben. Het werkt ook een beetje 2 kanten op. Een site kan niet elke brainfart van haar kopers op de site zetten als 'what if'. Doet wel een beetje 'kat in de magnetron' aan dit verhaal.

Maar jij kan je kopers toch ook schadeloos stellen, het is immers maar 30 euro? Of werkt die redenatie niet voor jezelf, maar alleen voor een winkel?
Ja die hebben ze niet om 3 uur in de nacht he ;) Het kost mij 6 x 21 euro dan he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:37
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:28:
[...]

Ja die hebben ze niet om 3 uur in de nacht he ;) Het kost mij 6 x 21 euro dan he ;)
nee het kost jou 6 x de inkoopprijs van de codes, niet 6 x de verkoopprijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The_Zohan schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:29:
[...]

nee het kost jou 6 x de inkoopprijs van de codes, niet 6 x de verkoopprijs
Kost mij wel 6 x de verkoopprijs want ik heb die codes dan nog (die zijn nog niet verkocht aan iemand anders) en die mensen hebben recht op een full refund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je krijgt 275 euro voor 55 investering. Dat is 220 winst. Met 126 eraf nog steeds 94 winst. En je verlies is niet 6x21 denk ik. Overigens, je kan ze ook doorverkopen een EU spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:25:
[...]

Laat ik het anders formuleren. Ze hebben nagelaten te melden dat deze codes schijnbaar niet werken in bepaalde Europese landen. Het zijn ook geen Points meer zoals ik lees, maar gewoon tegoed (totaal nieuw voor mij).
Sorry, maar moeten ze dan werkelijk alles erbij vermelden? Werkt niet op de Playstation, werkt niet zonder internet verbinding, werkt niet ......

Daarvoor is de onderzoeksplicht, je kan bij jezelf ook de vraag stellen dat je weet dat de euro geen ponden zijn en dat het activeren daarom niet zou kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En als je handelt in Xbox punten, dan had je de wijzigingen in het systeem ook moeten weten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
InFamous schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:30:
[...]

Sorry, maar moeten ze dan werkelijk alles erbij vermelden? Werkt niet op de Playstation, werkt niet zonder internet verbinding, werkt niet ......

Daarvoor is de onderzoeksplicht, je kan bij jezelf ook de vraag stellen dat je weet dat de euro geen ponden zijn en dat het activeren daarom niet zou kunnen werken.
Ja dat moeten ze vermelden, dat doen andere shops in codes ook. Op deze manier voorkom je dit. Dat de Euro geen pond is dat snap ik, maar het is ook logisch dat ik in Euro's betaal bij een Nederlandse winkel of betaal jij bij de supermarkt ook met Dollars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je hebt in euro's betaald, je krijgt euro's, maar wou je juist niet toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Señor Sjon schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:31:
En als je handelt in Xbox punten, dan had je de wijzigingen in het systeem ook moeten weten. ;)
Handel er niet in. Had er 6 over dus dacht zet ze op Ebay :) Was de eerste keer in al die jaren dat ik er meer dan 2 kocht in een keer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Waarom verkoop je ze niet aan Nederlanders trouwens, misschien iets minder winst dan met Ponden, maar nog steeds een leuk bedrag toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:31:
[...]

Ja dat moeten ze vermelden, dat doen andere shops in codes ook. Op deze manier voorkom je dit. Dat de Euro geen pond is dat snap ik, maar het is ook logisch dat ik in Euro's betaal bij een Nederlandse winkel of betaal jij bij de supermarkt ook met Dollars?
Bij die screenshot die ik eerder postte staat toch dat je een euro kaart krijgt van 25 euro? los van de prijs in euro's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dennism schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:33:
Waarom verkoop je ze niet aan Nederlanders trouwens, misschien iets minder winst dan met Ponden, maar nog steeds een leuk bedrag toch?
Oh ik verkocht ze gewoon random hoor dus een ieder die ze maar wilde dus dat had ook een Nederlander kunnen zijn ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:33:
[...]

Bij die screenshot die ik eerder postte staat toch dat je een euro kaart krijgt van 25 euro? los van de prijs in euro's..
Ja dat zie ik :) Maar dan nog kan ik niet weten dat dat niet te activeren is in UK. Je ziet vaak genoeg bij zogenaamde Time Cards dat wanneer je de code invoert het systeem het omzet naar je eigen valuta. Dat dat bij Xbox nu niet zo is heb ik nergens gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:31:
[...]

Dat is het precies, hoe had je verwacht dat tegoed van euro's naar ponden werd berekend? 25 pond is meer waard als 25 euro. Dan is het toch redelijkerwijs logisch dat deze niet te activeren zijn op een UK account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dus je koopt tegoed in euro's, wat er groot bij staat. Je weet dat het VK de euro niet voert. En vervolgens is de shop het schuld als jij je conclusies niet trekt? Misschien moet je zelf even je eigen verantwoordelijkheid nemen als koper.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
InFamous schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:35:
[...]

Dat is het precies, hoe had je verwacht dat tegoed van euro's naar ponden werd berekend? 25 pond is meer waard als 25 euro. Dan is het toch redelijkerwijs logisch dat deze niet te activeren zijn op een UK account?
Had ook 16,50 pond mogen zijn. Zie hierboven wat ik zei over Time Cards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:35:
[...]

Ja dat zie ik :) Maar dan nog kan ik niet weten dat dat niet te activeren is in UK. Je ziet vaak genoeg bij zogenaamde Time Cards dat wanneer je de code invoert het systeem het omzet naar je eigen valuta. Dat dat bij Xbox nu niet zo is heb ik nergens gezien.
Volgens mij is dat vorig jaar als ergens veranderd toen de points uit gefaseerd zijn en alle systemen omgezet naar local currency.

23 augustus 2013 was deze change van points naar currency volgens Wikipedia.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennism op 14-07-2014 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:36:
[...]

Had ook 16,50 pond mogen zijn. Zie hierboven wat ik zei over Time Cards.
Zo werkt het gewoon niet, bij geen enkel systeem dat met dit soort gamecards die tegoed in geld geven werkt. Om de simpele reden dat die kaarten anders gebruikt worden om te speculeren op de valutamarkt.

[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 14-07-2014 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-03 14:53
Ik vind dit een beetje een 'kat en magnetron'... Zoals eerder vermeld had jij inderdaad onderzoek moeten doen, en logischerwijs € != £

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net zoals dit:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/aaK45/1e838895f2.png

Werkt op alle Europese Accounts (Kaart is in Euro's zoals we zien!) Dus deze shop handelt foutief ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:40:
Net zoals dit:

[afbeelding]

Werkt op alle Europese Accounts (Kaart is in Euro's zoals we zien!) Dus deze shop handelt foutief ?
Hij werkt ook op alle Europese accounts. In euro's. Niet in ponden. Je krijgt geen ponden voor euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Ik zou zeggen dat wanneer deze kaart niet op een UK account werkt dat zij inderdaad foutieve informatie verstrekken, aangezien ze dan zouden moeten vermelden: Werkt gegarandeerd op alle microsoft accounts binnen de euro zone of iets in die strekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NMe schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:42:
[...]

Hij werkt ook op alle Europese accounts. In euro's. Niet in ponden. Je krijgt geen ponden voor euro's.
Lees de post van Dennis onder je eens ;) Wat hij bedoelt dat is ook wat ik bedoel ;) UK = United Kingdom en is EUROPA dus Europees dus Europees Account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DaantjeeuhMe schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:38:
Ik vind dit een beetje een 'kat en magnetron'...
Dit dus. Een topic waar de topicstarter alleen maar roept "ja maar, dat hadden ze dan maar aan moeten geven" gaat het niet redden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.