Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-05 18:25
Hi,

Ik heb een Samsung Galaxy S4 (GT-I9505), en een Samsung Galaxy TabPro 10.1 (SM-T520) - (tablet).
Graag zou ik willen weten welke antivirus app voor Android het beste (vooral het veiligste) is.

Ik twijfel tussen Avast en Bitdefender, maar je mag ook een andere app aanraden.
Graag wel met argumenten!

Groet,
Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 583798

Heb je zelf al wat gegoogeld |:( . Er is genoeg informatie te vinden. http://www.qooqle.nl/?q=beste+mobile+antivirus+2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05 17:05
Als je op Google zoekt op "Android AV", geeft de eerste hit al deze review van PC Advisor

Hun conclusie is: Avast (niet gratis) of die van Qihoo (gratis).
It's the flexibility and variety of those anti-theft tools that narrowly earns Avast Mobile Security & Anti-Virus our Best Buy award, but Qihoo 260 Mobile Safe earns a richly deserved Recommended.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
Ik heb zelf inderdaad gegooglet, maar het ging mij dus om: Wat vinden jullie? En welke raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-05 22:26
Ik raad helemaal geen antivirus aan. Zolang je geen rare apk's download maar gewoon vanuit de play store heeft dit toch geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

spNk schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:47:
Ik raad helemaal geen antivirus aan. Zolang je geen rare apk's download maar gewoon vanuit de play store heeft dit toch geen zin.
Kun je dat onderbouwen? Via browsen zou je bijv. nog steeds dingen binnen kunnen halen. Mobiele apparaten worden m.i. ook steeds populairder voor malwarebouwers.

Ik vind je post een beetje vergelijkbaar met mensen die beweren dat je voor MacOSX geen antivirus nodig hebt. Dat is tegenwoordig ook geen overbodige luxe meer.

Om verder TS advies te geven: ESET mobile security vind ik best goed, tijdje getest op mijn S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-05 22:26
Anoniem: 316512 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:50:
[...]

Kun je dat onderbouwen? Via browsen zou je bijv. nog steeds dingen binnen kunnen halen. Mobiele apparaten worden m.i. ook steeds populairder voor malwarebouwers.

Ik vind je post een beetje vergelijkbaar met mensen die beweren dat je voor MacOSX geen antivirus nodig hebt. Dat is tegenwoordig ook geen overbodige luxe meer.

Om verder TS advies te geven: ESET mobile security vind ik best goed, tijdje getest op mijn S3.
En hoeveel virus meldingen (die daadwerkelijk klopten) heb jij gehad in de tijd dat je de scanner gebruikte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

spNk schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:53:
[...]

En hoeveel virus meldingen (die daadwerkelijk klopten) heb jij gehad in de tijd dat je de scanner gebruikte?
2 of zo, overigens was dat gescand met de Malwarebytes app. Heeft in zoverre impact gehad dat mijn batterij er heel snel leeg door ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:10
Bij 'normaal' gebruik hoef je nergens voor te vrezen en is een anti-virus overbodig IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
Ik gebruik hem soms iets meer als normaal, en lees tegenwoordig dat Malware ook per ongeluk verspreid kan worden via bijv. nu.nl (d.m.v het advertentienetwerk), en laat ik nou juist degene zijn die nu.nl bezoekt.

@hmmmmmmmmmpffff Bedankt voor je tip, ik zal ESET eens gaan bekijken/testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-05 22:04
Av-test.de staan heel veel test resultaten op...

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-05 14:46
Ik gebruik ook Eset Mobile Security, voornamelijk omdat ik het al jarenlang op de desktop gebruik en het kan nooit kwaad om het op je smartphone ook te hebben. Bij de hierboven genoemde website van av-test als een van de besten uit de test met 100% detectie. Als minpunt zeggen ze "dat het je device vertraagd bij normaal gebruik". Ik zou niet weten hoe ze daarbij komen, wellicht dat ze het aanhalen omdat Eset bij het installeren van een app of het downloaden van een bestand (vanuit Chrome) de file even scant (wat 1 of 2 seconden kost).

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat.

We verwachten hier eigen inzet. Het is niet de bedoeling dat wij voor jou uit gaan zoeken wat je moet nemen. Met specifieke vragen kunnen we je helpen, maar dit is dus niet de bedoeling.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.