Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi Trager bij gebruik Microsoft DNS-Server

Pagina: 1
Acties:

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 07:54
Goedemorgen,
ik heb een raar issue m.b.t. WIFI i.c.m. DNS.

Ik heb laptops in windows-domein hangen.
Deze laptops hebben als DNS-server de huidige Domain-controller (Windows Server 2012R2).
Wanneer ik een speedtest.net start, (of een kopierslag van een groot bestand uitvoer), haal ik maximaal 62 Mbps.

Wanneer ik de DNS-server op client wijzig naar de router (192.168.2.1) , haal ik 120 Mbps (de maximale snelheid van internetlijn). Tevens haal ik bij een kopielslag ca. 150 Mbps.

Ik heb verschillende zaken proberen uit te zoeken:

- instellingen op Microsoft DNS-server
- Security op de DNS-server
- Lan-drivers updaten/downgraden

Extra info : Cliënts verbinden met Wifi middels radius 802.x. Ik verwacht dat dit niet het probleem is, aangezien non-domain-clients met dezelfde instellingen ditzelfde issue ook hebben.

Iemand een idee wat hier mis gaat?

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Wat doet een 'normale' download met beide dns servers?

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• pitchdown
ShadowAS1 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:52:
Wat doet een 'normale' download met beide dns servers?
primair : DNS router
Secondair : DNS MS --> 120 Mbps

Andersom : 60 Mbps

• pitchdown
Iemand nog met een oplossing?

• pitchdown
iemand?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Zou je eens een test willen doen op basis van IP adres in plaats van naam (testbestand downloaden van een server op Internet). En dan zowel met DNS van de DC als van bijvoorbeeld Google een keer testen.

Weet je zeker dat alleen het DNS adres anders is? Oftewel, geeft IPCONFIG /ALL een identiek resultaat op de DNS server na?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-11 10:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik kan het haast niet geloven. DNS gebruik je alleen aan het begin van de verbinding, maar zodra die verbinding eenmaal tot stand is gekomen heb je DNS niet meer nodig.

Ik kan een paar dingen bedenken.
1. Je MS DNS-server werkt helemaal niet. Na een tijd schakelt je computer over op de secundaire server. Door die initiele vertraging lijkt het langzamer.
2. De MS DNS-server geeft IPv6 antwoorden terwijl er geen IPv6-verbinding met de buitenwereld is. Pas na een tijdje wordt IPv4 gebruikt en daardoor lijkt het langzaam. (of, in theorie, andersom :)
3. De MS DNS-server rommelt met je queries en stuurt je langs een proxy die langzaam is.

Gebruik een packetsniffer om te achterhalen wat er gebeurd.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• wihe1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-08 08:30
IS je probleem ooit opgelost?
Ik heb een lokale DNS server (WS 2012R2) draaien achter een Ziggo Router. Met name de via wifi-verbonden telefoons en tablets verliezen nu regelmatig hun internetconnectie (niet de WIFI verbinding).

Mogelijk helpt jouw oplossing ook bij mij?

Willem
Pagina: 1