Goedemorgen,
ik heb een raar issue m.b.t. WIFI i.c.m. DNS.
Ik heb laptops in windows-domein hangen.
Deze laptops hebben als DNS-server de huidige Domain-controller (Windows Server 2012R2).
Wanneer ik een speedtest.net start, (of een kopierslag van een groot bestand uitvoer), haal ik maximaal 62 Mbps.
Wanneer ik de DNS-server op client wijzig naar de router (192.168.2.1) , haal ik 120 Mbps (de maximale snelheid van internetlijn). Tevens haal ik bij een kopielslag ca. 150 Mbps.
Ik heb verschillende zaken proberen uit te zoeken:
- instellingen op Microsoft DNS-server
- Security op de DNS-server
- Lan-drivers updaten/downgraden
Extra info : Cliënts verbinden met Wifi middels radius 802.x. Ik verwacht dat dit niet het probleem is, aangezien non-domain-clients met dezelfde instellingen ditzelfde issue ook hebben.
Iemand een idee wat hier mis gaat?
ik heb een raar issue m.b.t. WIFI i.c.m. DNS.
Ik heb laptops in windows-domein hangen.
Deze laptops hebben als DNS-server de huidige Domain-controller (Windows Server 2012R2).
Wanneer ik een speedtest.net start, (of een kopierslag van een groot bestand uitvoer), haal ik maximaal 62 Mbps.
Wanneer ik de DNS-server op client wijzig naar de router (192.168.2.1) , haal ik 120 Mbps (de maximale snelheid van internetlijn). Tevens haal ik bij een kopielslag ca. 150 Mbps.
Ik heb verschillende zaken proberen uit te zoeken:
- instellingen op Microsoft DNS-server
- Security op de DNS-server
- Lan-drivers updaten/downgraden
Extra info : Cliënts verbinden met Wifi middels radius 802.x. Ik verwacht dat dit niet het probleem is, aangezien non-domain-clients met dezelfde instellingen ditzelfde issue ook hebben.
Iemand een idee wat hier mis gaat?