"upgrade" windows 8.1 home naar pro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-05 14:30
Ik heb de pro versie van Windows 8.1 nodig in verband met remote desktop. Hoe kan ik de home versie bijwerken naar 8.1 Pro met behoud van de huidige installatie/bestanden/instellingen?

Moet ik hiervoor een clean install doen? Heb de site van microsoft en diverse andere site's al afgezocht, maar niks gevonden. Ook mijn software leverancier kon mij hier geen uitsluitsel over geven.

En nee, teamviewer, VNC en anderen is voor mij geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-05 15:33
Volgens mij is het een kwestie van de key aanschaffen en deze invoeren. Hierna wordt je computer herstart en geupgrade met het behouden van je bestanden. Uiteraard een backup maken van te voren kan geen kwaad.
  1. Swipe vanaf de rechterrand van het scherm en tik op Zoeken.
  2. Als je een muis gebruikt, klik je in de rechterbovenhoek op Zoeken.)
  3. Typ onderdelen toevoegen in het zoekvak en tik of klik op Instellingen.
  4. Tik of klik op Onderdelen toevoegen aan Windows 8.1 en voer een van de volgende handelingen uit:
    Als je een productcode moet kopen, tik of klik je op Ik wil online een productcode kopen. Volg de stappen voor het kopen en invoeren van een productcode.
    Als je al een productcode hebt, tik of klik je op Ik heb al een productcode gekocht.
  5. Voer je productcode in en klik op Volgende.
  6. Lees de licentievoorwaarden, vink het het keuzevakje aan om de licentievoorwaarden te accepteren en klik op Onderdelen toevoegen.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
Zover ik kon zien, kan ik daar alleen Media Center toevoegen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-05 15:33
Rieverst schreef op maandag 14 juli 2014 @ 09:14:
Zover ik kon zien, kan ik daar alleen Media Center toevoegen???
Is volgens mij wel voor Media Center ja, maar dacht te menen dat dit ook voor upgrade was. Overigens cd erin setup starten en gaan met die banaan, kan ook gewoon werken :)

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:37

TheVMaster

Moderator WOS
JerX schreef op maandag 14 juli 2014 @ 09:04:
Volgens mij is het een kwestie van de key aanschaffen en deze invoeren. Hierna wordt je computer herstart en geupgrade met het behouden van je bestanden. Uiteraard een backup maken van te voren kan geen kwaad.

[...]
Volgens mij volstaat (om van Windows 8.1 naar 8.1 Pro te gaan) rechtermuisknop op je computer (in verkenner) en dan eigenschappen. Vervolgens staat er onder de huidig geinstalleerde versie een optie om te upgraden naar andere versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
TheVMaster schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:51:
[...]

Volgens mij volstaat (om van Windows 8.1 naar 8.1 Pro te gaan) rechtermuisknop op je computer (in verkenner) en dan eigenschappen. Vervolgens staat er onder de huidig geinstalleerde versie een optie om te upgraden naar andere versie...
Dat ja. Toevallig vandaag nog gedaan, op een tablet met een hoop speciale apps. Geen centje pijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
Het ging hier om een dell computer met voorgeinstalleerde windows 8.1 home. Bij mij ging het op de hierboven genoemde manier niet lukken. Misschien is de gebruikte licentie hiervoor niet geschikt? Het betreft een ESD-licentie.

Ik heb nog een update geprobeerd via de link op het licentie-certificaat. Dat ging goed t/m de installatie, dus het downloaden ging goed en het controleren van de download. Daarna kwam er een foutmelding en sloot de installeren. Dit heeft me al zoveel tijd gekost dat ik er voor gekozen heb om via bestandsgeschiedenis een backup te maken, clean install uit te voeren en de backup weer terug te zetten.

Volgende keer ga ik het maar weer volgens de door jullie voorgestelde methode doen. Bedankt.
Pagina: 1