Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

OnePlus One Review

Pagina: 1
Acties:

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Topicstarter
reviews: OnePlus One: Nexus-concurrent van Chinese nieuwkomer
Bij het installeren van een Android-app krijg je altijd te zien welke rechten een app allemaal wil hebben.
Het is mogelijk een oneindige discussie maar het woordje "rechten" is een slechte vertaling/verbastering van het Engelse "permissions". Afhankelijk van hoe & waar een proces / user / app / whatever is wil doen, kan je zelfs over file system permissions praten.

Helaas/gelukkig ben ik niet 100% thuis in elke firmware voor smartphones maar zou toch minstens een 1-op-1 vertaling willen zien van de gemiddelde app na eerste installatie waarbij toch duidelijk wordt gevraagd om "permissions" op je contactpersonen of je foto's.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Delpozo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-11 21:54
Begrijp ik goed dat jij voorstelt om 'permissions' onvertaald te laten? 'Rechten' geeft toch echt prima weer wat hier wordt bedoeld.

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-11 21:21

Dima_2005

T.net-verslaafde

je kunt hem alleen via internet in China kopen - en daarvoor heb je ook nog eens een speciale uitnodiging nodig
De versie met uitnodiging koop je niet uit China. Je koopt die uit UK of Duitsland. Waardoor je geen last hebt met douane. Je hebt dan ook nog eens 2 jaar volledige garantie (en niet Chinese garantie). En ook krijg je recht op verkoop op afstand die volgens de EU bepaald is.
Ik ben niet zeker, maar ik dacht dat je dan ook zakendoet met Oneplus Europe o.d. (officieel dan toch)

Zou hetzelfde zijn als je zou zeggen dat je Samsung uit Korea koopt. (moest je direct van Samsung kunnen kopen)

[ Voor 20% gewijzigd door Dima_2005 op 14-07-2014 09:23 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
"Rechten" bestaan niet.

In de basis zijn er 2 soorten toegang tot een systeem: access & permissions. De implementatie voor het herkennen/toekennen van deze 2 soorten toegang, verschilt per systeem. Voor beiden zijn er perfecte vertalingen in het Nederlands te vinden; een paragraaf eerder in het artikel wordt er namelijk wel over root-access gesproken (en niet vertaald).

Het enige "recht" wat je als koper/gebruiker van een smartphone hebt, is het intrekken van de permissies van een app. Daar ligt exact het issue met/van root-access; zodra een app of remote user een te hoog access-level krijgt, kan de app het access-level en daaraan verwant de permissies van de eindgebruiker intrekken/veranderen.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:38

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Rechten bestaan prima? Wat jij niet-vertaald wil hebben als Permissions kun je in het Nederlands prima met rechten vertalen.

Het onderscheid dat je hier probeert te maken maakt het alleen maar onduidelijker.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• tmfh
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-10 20:12
Positieve review!

Paar puntjes:
- De versie die je in Nederland bestelt wordt geleverd vanuit binnen de EU. Je hebt dus wel europese garantie en rechten op je aangekochte product (bijvoorbeeld terugsturen binnen 14 dagen).
- Verder staat voor 4G 800MHz gelijk aan band 20, en niet 1800MHz.
- Ik snap het punt om de alternatieven op de prijs te vergelijken, maar nu lijkt het alsof de OnePlus One in dezelfde range valt als een Nexus 5, G2, Xperia Z1 of Find 7a, terwijl ze toch eerder in de high-end categorie mee horen te doen.
- Waar zijn de CPU/GPU benchmarks? Lijkt mij toch aardig om te zien of ze ook echt met de concurrentie meekunnen.

• Cirolf
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-11 19:02
Ik vind de review zeer geslaagd. Maar in het licht van jullie recente veranderingen om meer nadruk te leggen op België. Had ik graag wat info in de review gezien over de 4G situatie in België. Volgens dat ik weet gebruiken alle netwerken hier enkel de 1800MHz band en zou er dus geen probleem zjn voor de Oneplus One maar dat weet ik niet zeker.

Zou in elk geval een goede toevoeging zijn aan de review denk ik.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
anders vertalen naar autorisatie

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-11 22:01

WoutF

Hoofdredacteur
tmfh schreef op maandag 14 juli 2014 @ 10:00:
Positieve review!

Paar puntjes:
- De versie die je in Nederland bestelt wordt geleverd vanuit binnen de EU. Je hebt dus wel europese garantie en rechten op je aangekochte product (bijvoorbeeld terugsturen binnen 14 dagen).
- Verder staat voor 4G 800MHz gelijk aan band 20, en niet 1800MHz.
- Ik snap het punt om de alternatieven op de prijs te vergelijken, maar nu lijkt het alsof de OnePlus One in dezelfde range valt als een Nexus 5, G2, Xperia Z1 of Find 7a, terwijl ze toch eerder in de high-end categorie mee horen te doen.
- Waar zijn de CPU/GPU benchmarks? Lijkt mij toch aardig om te zien of ze ook echt met de concurrentie meekunnen.
Verwijzing naar China is weggehaald en van band 20 heb ik band 3 gemaakt. Zoals ook in de review staat kan je via de testrapport-link in de rechterbalk alle scores opzoeken. Het heeft imo weinig zin om een sloot tabellen te publiceren als je ook in één zin kan vertellen dat de scores van deze Snapdragon 801-telefoon nauwelijks afwijken van de scores van andere Snapdragon 801-telefoons.

Daarbij zeggen dit soort benchmarks steeds minder over de daadwerkelijke prestaties van een apparaat. Ze zijn wel geschikt om hardwareplatformen onderling te vergelijken, maar zoals gezegd brengt de One op dat vlak niets nieuws.

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
Ik blijf het een vreemd verhaal vinden.

Een paragraaf eerder spreekt T.net wel over "root access", toch een term die erg Engels aandoet en qua controle op een device een vergaand resultaat zal realiseren. Privacy Guard Manager op Google Plus spreekt ook over permissions (vertaald: permissies).

En volgens mij heeft elk modern OS, zowel in de interface, de officiele help-files alsmede in alle studieboeken het nooit over rights (rechten) maar altijd over permissions (permissies). Alleen al in Server 2008, tel ik 11x het woord permissions als ik naar "advanced security settings" voor een file/folder wil gaan. Ook Wikipedia: chmod heeft het over permissions en voor zover ik de man-pages van chmod op Ubuntu wel eens open heb, komen hier ook permissions in terug.

In de basis, maar ik hoor graag als mensen hier een andere, gefundeerde mening over hebben: rechten (in mijn optiek nog steeds spreektaal voor a-technische personen) zijn een combinatie van (user) access control & permissions en zijn pas effectief nadat je daar toestemming voor hebt gegeven. Tijdens de installatie van een app kan je dus geen rechten geven; je geeft de toestemming dat de app zich aanmeldt op het systeem en zich registreert als "user" met een bepaalde "access control" en "permissions" op file & folders.

Doe ermee wat je wil; ook op GoT zijn er meerdere malen (pro-)discussies geweest waar de ene persoon de andere ook terecht wijst dat je rechten permissies moet zetten op een bepaalde file.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11 18:42

Rannasha

Does not compute.

Ik heb mijn Android apparaat even op Nederlands ingesteld (jakkie!) en de Play Store heeft het over "machtigingen" als vertaling van "permissions".

Dat lijkt mij een prima vertaling en in het kader van de consistentie is het misschien goed om in Nederlandstalige berichten / reviews dezelfde vertaling te gebruiken.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Pagina: 1