Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
ten behoeve van internetten, MS office, films dowloaden/kijken en soms werken. Ik overweeg ook om het in te zetten als HTPC. Gaming is niet aan de orde
toelichting werken: programmeren met Visual Studio 2013 (evt binnen een Virtual Machine?)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop rond de €500 uit te komen. Incl verzendkosten + assemblage.
Mocht dit niet mogelijk zijn, dan hoor ik het graag
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
DVI monitor, usb muis, usb toetsenbord, speakersetje (via default audio jack). Software: Windows 7
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een compleet nieuw systeem (muv randapparatuur en OS)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek. Bij voorkeur wel merken die enigszins bekend staan om het leveren van stabiele producten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Case
Ik ben op zoek naar een itx case met ondersteuning voor een Optical drive. Qua design was ik gecharmeerd van de Fractal Node 304, maar deze bleek geen optical drive te ondersteunen.
Ik heb nu een Corsair Obsidian 250D gekozen, maar misschien is die ook overkill/te groot?
Geluid
Geen harde eisen. Een zo stil mogelijke systeem binnen het toelaatbare van het budget.
Energieverbruik
Geen harde eisen. Lager energieverbruik wenselijk ivm geluid.
Moederbord
- enigszins up-to-date qua techniek (SATA, PCI express etc )
- goede onboard NIC
- redelijke onboard audio
- mogelijkheid om later uit te breiden met WIFI kaart
Videokaart
Aangezien ik niet ga gamen, denk ik genoeg te hebben aan de integrated graphics van een CPU.
SSD
Een SSD is een must vanwege performance OS en Visual Studio (dat volgens mij veel read/write acties uitvoert)
Ga je overklokken?
Neen. overklokken in niet aan de orde
EDIT
mijn eerste (over budget) lijstje:
Waar ik onzeker over ben
In eigen lijstje ga ik over mijn budget heen. Er is denk ik veel voor verbetering vatbaar.
- CPU: is deze overkill?
- Geheugen (Ik heb een willekeurige module gepakt. En misschien is 8 GB overkill?)
- Heb ik nog een koeler nodig of is het aan te raden?
Heb nu gekozen voor een Intel systeem, maar wellicht is een AMD systeem (gezien het budget) beter voor deze build? Volgens mij een compleet andere setup (socket/chipset/geheugen) hebben?
Helaas heb ik geen idee wat een goede AMD setup is, maar ik sta er absoluut voor open!
Alvast bedankt voor eventuele feedback.
ten behoeve van internetten, MS office, films dowloaden/kijken en soms werken. Ik overweeg ook om het in te zetten als HTPC. Gaming is niet aan de orde
toelichting werken: programmeren met Visual Studio 2013 (evt binnen een Virtual Machine?)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop rond de €500 uit te komen. Incl verzendkosten + assemblage.
Mocht dit niet mogelijk zijn, dan hoor ik het graag
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
DVI monitor, usb muis, usb toetsenbord, speakersetje (via default audio jack). Software: Windows 7
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een compleet nieuw systeem (muv randapparatuur en OS)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek. Bij voorkeur wel merken die enigszins bekend staan om het leveren van stabiele producten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Case
Ik ben op zoek naar een itx case met ondersteuning voor een Optical drive. Qua design was ik gecharmeerd van de Fractal Node 304, maar deze bleek geen optical drive te ondersteunen.
Ik heb nu een Corsair Obsidian 250D gekozen, maar misschien is die ook overkill/te groot?
Geluid
Geen harde eisen. Een zo stil mogelijke systeem binnen het toelaatbare van het budget.
Energieverbruik
Geen harde eisen. Lager energieverbruik wenselijk ivm geluid.
Moederbord
- enigszins up-to-date qua techniek (SATA, PCI express etc )
- goede onboard NIC
- redelijke onboard audio
- mogelijkheid om later uit te breiden met WIFI kaart
Videokaart
Aangezien ik niet ga gamen, denk ik genoeg te hebben aan de integrated graphics van een CPU.
SSD
Een SSD is een must vanwege performance OS en Visual Studio (dat volgens mij veel read/write acties uitvoert)
Ga je overklokken?
Neen. overklokken in niet aan de orde
EDIT
mijn eerste (over budget) lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3 4130T Boxed | € 107,- | € 107,- |
| 1 | ASRock B85M-ITX | € 66,- | € 66,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,04 | € 46,04 |
| 1 | Cooler Master Elite 130 | € 37,95 | € 37,95 |
| 1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 32,04 | € 32,04 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Asus DRW-24F1ST Zwart | € 14,90 | € 14,90 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 29,85 | € 29,85 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 91,84 | € 91,84 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 491,57 | |
Waar ik onzeker over ben
In eigen lijstje ga ik over mijn budget heen. Er is denk ik veel voor verbetering vatbaar.
- CPU: is deze overkill?
- Geheugen (Ik heb een willekeurige module gepakt. En misschien is 8 GB overkill?)
- Heb ik nog een koeler nodig of is het aan te raden?
Heb nu gekozen voor een Intel systeem, maar wellicht is een AMD systeem (gezien het budget) beter voor deze build? Volgens mij een compleet andere setup (socket/chipset/geheugen) hebben?
Helaas heb ik geen idee wat een goede AMD setup is, maar ik sta er absoluut voor open!
Alvast bedankt voor eventuele feedback.
[ Voor 5% gewijzigd door n00by op 13-07-2014 22:34 . Reden: lijstje aangepast ]