Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-07 19:04
Na een half jaartje studeren in de US heb ik de smaak qua reizen en dergelijke wel te pakken gekregen. Voor volgend jaar wil ik graag weer naar het buitenland om daar afstudeerstage te lopen.

Voorkeur gaat uit naar Ierland omdat er 'Engels' gesproken wordt, de mensen aardig zijn, en omdat er genoeg bedrijven gevestigd zitten.

Omdat ik erg geïnteresseerd ben in IT forensics zoek ik me in dat gebied een afstudeeropdracht. Nu wil ik bedrijven rechtstreeks benaderen (dus niet met bemiddelingsbureau).

Nu weet ik dat sommige bedrijven die ik wil benaderen ook een Nederlandse vestiging hebben. Mijn vraag is of het verstandig om het Nederlandse vestiging te benaderen of het buitenlandse?

Mocht iemand nog tips hebben hoor ik dat ook graag :) Ik begrijp dat een afstudeeropdracht in dat gebied erg lastig gaat worden aangezien er niet veel bedrijven zijn in dat werkgebied opereren. Ook sta ik open om in een ander land stage te lopen.

Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:05
Ik zou het buitenlandse bedrijf benaderen. Als je de lokale bedrijven benaderd dan moeten zij op hun beurt de buitenlandse vestiging contacteren. Kost ze moeite, dus best kans dat dat vergeten wordt ofzo ;)

En als je een buitenlands bedrijf rechtstreeks benaderd toont dat ook weer inzet :)

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 13-07-2014 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
Damn, topic titel niet goed geschreven :( Moet uiteraard buitenland zijn.

Edit: Bedankt voor het wijzigen.

[ Voor 19% gewijzigd door sjosz op 13-07-2014 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
ThinkPadd schreef op zondag 13 juli 2014 @ 21:18:
Ik zou het buitenlandse bedrijf benaderen. Als je de lokale bedrijven benaderd dan moeten zij op hun beurt de buitenlandse vestiging contacteren. Kost ze moeite, dus best kans dat dat vergeten wordt ofzo ;)

En als je een buitenlands bedrijf rechtstreeks benaderd toont dat ook weer inzet :)
Tnx! De brieven in het Engels was ik al aan het schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-09 13:31
sjosz schreef op zondag 13 juli 2014 @ 21:26:
[...]

Tnx! De brieven in het Engels was ik al aan het schrijven.
Brieven? For real? Ik neem aan dat je emails bedoeld? Wie ontvangt er nog brieven tegenwoordig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
Emails idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Zonder ongein: met een brief maak je meer kans dan met een e-mail. Allebei is wellicht het beste, waarbij je in de brief vermeldt dat je ook een e-mail gestuurd hebt. E-mail is echt een slecht medium als je de aandacht wilt trekken.

Bellen is nog beter overigens.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
Dank voor de tips, maar brieven sturen ga ik niet aan beginnen. Bellen voordat ik de CV + motivatie stuur kan ik wel doen idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
Over het algemeen werkt het best prima om je CV in eigen persoon langs te brengen. Ik gok dat het overigens lastig word om dat in het buitenland te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
Haha inderdaad.

Bedankt voor reageren allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Ik wil al een hele lang tijd stage lopen in Amerika! Nu ben ik bij de IO New York uitgekomen *knip*, deze organisatie spreekt mij erg aan. Ik vroeg me af of iemand hier ervaring met deze organisatie heeft? Het is namelijk best prijzig, maar het zelf regelen lijkt uitgesloten..

Thx

[ Voor 8% gewijzigd door Krisp op 01-03-2015 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Hmm, ik weet niet of deze organisatie zo betrouwbaar is aangezien ze als telefoonnummer (123) 456 7890 / 456 7891 gebruiken en als adres Manhatten New York Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Het kicken van een oud topic en vervolgens voor eigen doeleinden is niet de bedoeling. :) Daarom sluit ik dit topic.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.