Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 11:48

Firestone

$ su - vuursteen

Topicstarter
Om handig notities te kunnen maken zoek ik een +-7" tablet. Makkelijk zat, ware het niet dat ik ivm een handicap eentje zoek dit ik dmv een key cord oid kan beveiligen tegen laten vallen. Hoewel deze aansluiting (zie figuur rechts onder) een aantal jaren terug nog gemeengoed was, is deze tegenwoordig amper te vinden. Zo missen de Nexus, Asus MyNote, en Galaxy Tab series deze aansluiting, en is deze ook niet zelf provisorisch te maken omdat de backcover er niet af kan. Ook het in een hoes verwerken hiervan is niet praktisch, omdat het geheel nog in een insteekhoes moet passen. Een alternatief zou het zijn monteren van bvb een sticker met haakje zoals dat je met een schilderij doet. Ik ben echter sceptisch in hoeverre dit de continue stress van het dagelijks gebruik overleeft.

Weet iemand een niet-al-te-gedateerde tablet die hieraan voldoet, of heeft iemand een idee om een tablet te voorzien van een aansluiting?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6WUmAdI.png

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Mij lijkt het simpelste, doch zeker niet het mooiste, iets van een oogje op de achterkant van de tablet te lijmen met echt goede lijm. Als het goed is moet je dan behoorlijk je best doen om de boel dan alsnog los te laten komen.

People as things, that’s where it starts.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sowieso is de vraag hoe stevig zo'n verbinding kan zijn op een tablet. Als ie valt komt daar een behoorlijke kracht op te staan. Ik denk inderdaad dat je beter een stevige plakker (met voldoende oppervlak) op de tablet kan plakken met een goede lijm. En het koordje ook niet te zuinig inkopen, vooral de schakel tussen het koord en de tablet is belangrijk.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Firestone

Firestone

$ su - vuursteen

Topicstarter
Het zou jammer zijn om iets er op te plakken, maar als het niet anders kan dan moet het maar. Een oogje vastlijmen lijkt mij echter wel een single point of failure. Dan denk ik dat een plak beter werkt idd. Zeker gezien de gladde laag van de cover. Iig iets om te overwegen, als zal ik het eerst met een baksteen uitproberen...

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:45
Ik denk wel dat lijm heel wat beter hecht op de gladde achterkant van een tablet dan op het poreuze oppervlak van een baksteen. Wellicht is het geen eerlijke test. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Een echt goede plasticlijm zal op een gladde cover echt heel goed plakken. En je kan ook een tweede oogje [ofzo] erop plakken, als backup.

Ik zeg expres plasticlijm, omdat volgens mij je dan dingen echt aan elkaar kan vastsmelten, kunstof op metaal, of metaal op metaal, is volgens mij moeilijker om echt [vreselijk] stevig te verlijmen.

En om nou te gaan solderen/lassen op je tablet :+

People as things, that’s where it starts.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:06
Dat lijkt me ook het meest redelijke. Ik heb eens een geleende tablet van school gehad, daar zat een metalen plaatje met een gat erin op vast gelijmd. Punt is met die keycord aansluiting van "vroeger" dat altijd met een lusje van heel dun touw moest. Die braken bij mij nog wel eens door.

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 08:01
Tip. Pattex 2 components lijm. Volg instructies en je ben zeker dat het oogje eerder kapot gaat dan de verbinding van deze lijm. Je hebt ook metalen oogjes voor vergrootte stevigheid.

• Botticelli
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-11 16:30
Firestone schreef op zondag 13 juli 2014 @ 21:02:
... omdat het geheel nog in een insteekhoes moet passen...
[afbeelding]
Is dit niet de oplossing voor het probleem? In plaats van iets aan de tablet te fixeren, op zoek gaan naar een hoes met koord?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:50
Of een tablet met metalen behuizing nemen en zelf twee gaatjes (laten) boren en een stevig stuk touw doorheen doen?

[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 22-07-2014 12:16 ]

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 16:49
De Nook HD+ is dus eigenlijk wat je zoekt: http://www.barnesandnoble...s-barnes-noble/1110060512, is wel 9".

Volgens dit artikel zou ook Samsung met een tablet met een gat er in kunnen komen http://pocketnow.com/2014/04/10/samsung-tablet-with-a-hole

• SuperKneus
  • Laatst online: 22-11 08:13
om mijn Nexus4 heb ik een Ringke Slim case zitten en die heeft zo'n uitsparing. Misschien dus ook even zoeken naar cases voor de verschillende tablets.

• Firestone

Firestone

$ su - vuursteen

Topicstarter
Caelorum schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 12:16:
Of een tablet met metalen behuizing nemen en zelf twee gaatjes (laten) boren en een stevig stuk touw doorheen doen?
Ik heb er aan zitten denken, maar ben bang om iets in het binnenwerk hiermee te vernielen. En garantie claimen zal dan lastig gaan dunkt mij :P
d33n schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 23:52:
De Nook HD+ is dus eigenlijk wat je zoekt: http://www.barnesandnoble...s-barnes-noble/1110060512, is wel 9".

Volgens dit artikel zou ook Samsung met een tablet met een gat er in kunnen komen http://pocketnow.com/2014/04/10/samsung-tablet-with-a-hole
Dit zou inderdaad een mooie oplossing zijn geweest. Helaas is 9" weer te groot voor de opbergruimte die ik beschikbaar heb.
Botticelli schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 12:12:
[...]
Is dit niet de oplossing voor het probleem? In plaats van iets aan de tablet te fixeren, op zoek gaan naar een hoes met koord?
SuperKneus schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 08:08:
om mijn Nexus4 heb ik een Ringke Slim case zitten en die heeft zo'n uitsparing. Misschien dus ook even zoeken naar cases voor de verschillende tablets.
Dit is denk ik dan toch de beste oplossing zonder de tablet te beschadigen. De tablet zelf maakt dan ook minder uit, en de kosten van een mislukt probeersel zullen te overzien zijn.

Iedereen bedankt voor het meedenken iig :)
Pagina: 1