Beste Tweakers,
Volgend schooljaar ga ik informatica studeren aan de KU Leuven, ik ben van plan om een nieuwe laptop te kopen.
Die laptop gebruik ik voor mijn studie, maar ook voor internet, series, films, livestreams en een sporadische videogame in het straatje van TF2, Fifa en Pro Cycling Manager. Ik zou er ook boxen op aansluiten voor muziek.
Qua prijs blijf ik natuurlijk het liefst zo laag mogelijk, rond 900 euro zou perfect zijn. Ik leg me een absoluut maximumbudget op van 1100 euro, maar daar wil ik in geen enkel geval boven gaan.
Eisen:
Hoe strakker en hoe lichter het design des te beter!
Ik vraag mij wel af wat het verschil in gebruik is tussen een mat en een glanzend scherm en wat jullie mij zouden aanraden.
Mijn eigen bevindingen:
Acer Aspire V5-573G
De BBG mainstream laptop van juni.
Deze leek mij een redelijk goeie, hij weegt niet veel, is dun, er kan een SSD in en heeft goeie specificaties. Het heeft ook een IPS scherm wat een dikke plus is. Ik geloof wel niet dat ik zo'n goede videokaart nodig heb.
Lenovo Flex 2 15-00501
Deze heeft een touchscreen en ziet er ook niet slecht uit.
Ik heb wel geen idee of je hier een SSD kan bijsteken?
Toshiba Satellite L50-B-19Q
Toshiba Satellite S50-B-126
Graag heb ik wat eigen ervaringen en tips
, ik zou hem eind juli willen kopen aangezien ik niet thuis ben in augustus en ik wil hem graag voor september hebben.
Alvast heel erg bedankt!
Volgend schooljaar ga ik informatica studeren aan de KU Leuven, ik ben van plan om een nieuwe laptop te kopen.
Die laptop gebruik ik voor mijn studie, maar ook voor internet, series, films, livestreams en een sporadische videogame in het straatje van TF2, Fifa en Pro Cycling Manager. Ik zou er ook boxen op aansluiten voor muziek.
Qua prijs blijf ik natuurlijk het liefst zo laag mogelijk, rond 900 euro zou perfect zijn. Ik leg me een absoluut maximumbudget op van 1100 euro, maar daar wil ik in geen enkel geval boven gaan.
Eisen:
- Uiterlijk (gewicht, dikte): Ik wil een laptop die je gemakkelijk op je schoot kan zetten, overal mee kan nemen. Een relatief lange accuduur is dus welkom, maar het is niet 100% noodzakelijk.
- Ik wil er een SSD in, ik heb er nu één en ik wil niet zonder. Ik wil die er gerust (liever zelfs kwestie van wat goedkoper uit te komen
) zelf in plaatsen, dus die moet er nog niet in zitten. Een van 250 GB en meer ziet er tegenwoordig erg betaalbaar uit itt vroeger, dus dat zou geen probleem mogen zijn.
Er moet dus plaats zijn voor een SSD.
- Ik kom uit België dus ik prefereer AZERTY, maar ik kan ook typen op een QWERTY, dat is niet per se zo erg.
- Ik denk dat een groter scherm gemakkelijker is om te programmeren (?) en films en zo te bekijken, momenteel zit ik met een 27" dus het zal sowieso aanpassen zijn voor mij.
- Een erg goede videokaart acht ik niet echt nodig, en het lijkt mij ook dat deze gaat wegen op de accuduur en wat extra warmte en eventueel gewicht met zich meebrengt.
- Touchscreen mag, maar moet niet
Hoe strakker en hoe lichter het design des te beter!
Ik vraag mij wel af wat het verschil in gebruik is tussen een mat en een glanzend scherm en wat jullie mij zouden aanraden.
Mijn eigen bevindingen:
Acer Aspire V5-573G
De BBG mainstream laptop van juni.
Deze leek mij een redelijk goeie, hij weegt niet veel, is dun, er kan een SSD in en heeft goeie specificaties. Het heeft ook een IPS scherm wat een dikke plus is. Ik geloof wel niet dat ik zo'n goede videokaart nodig heb.
Lenovo Flex 2 15-00501
Deze heeft een touchscreen en ziet er ook niet slecht uit.
Ik heb wel geen idee of je hier een SSD kan bijsteken?
Toshiba Satellite L50-B-19Q
Toshiba Satellite S50-B-126
Graag heb ik wat eigen ervaringen en tips
Alvast heel erg bedankt!